دادگاهی در استرالیا، شرکت اپل را به پرداخت 9 میلیون دلار جریمه متهم کرده است. اپل این غرامت را باید به کسانی که دستگاههایشان با ارور 53 از کار افتادهاند پرداخت کند.
به لطف اختلاف چهارده ساعته بین نیویورک و استرالیا، اپلیها از شنیدن خبر اول صبح استرالیا زیاد ناراحت نخواهند شد. صبح روز سهشنبه، 29 خردادماه، دادگاه فدرال استرالیا، اپل را موظف به پرداخت جریمه 9 میلیون دلاری کرده است. این پنالتی استرالیاییها به اپل بر اساس خطایی که شرکت اپل، در فروش محصولات آیفون و ایپد به مشتریان استرالیایی و نقض کردن حقوق شهروندی و مصرف کننده انجام داده، گرفته شده است. کمیسیون حمایت از حقوق مصرفکنندگان در استرالیا، پسازاینکه کاربران سیستم عامل iOS خودشان را به نسخه 9 ارتقا دادند و با مشکل بزرگتری مواجه شدند، تصمیم گرفته بود این کار را انجام عملی کند.
قبل از تصمیم روز سهشنبه، با 5 هزار مشتری استرالیا تماس گرفته شد و از آنها خواسته شد که اگر با مشکل ارور 53 مواجه شدهاند شرکت میتواند غرامت آن را پرداخت کند. نماینده استرالیایی اپل میگوید که این کار باعث خواهد شد، اپل در سایت خودش بازبینی کند و قوانین جدید متناسب با قانون هر کشور قرار دهد. همچنین اپل میتواند بر ضمانتنامههای اجرایی و گارانتی های محصولات خود موارد بیشتری اضافه کند تا مشکلاتی از این دست نتواند به اعتبار شرکت ضربه وارد کند.
در سال 2016، دادخواست دسته جمعی بر علیه اپل در امریکا داده شده بود. شاکیان مدعی شدند که اپل باید به آنها 5 میلیون دلار غرامت بابت از دست رفتن اطلاعات و دستگاه خودشان پرداخت کند؛ اما هیچ یک از شاکیان ادله کافی برای محکوم کردن اپل به دست داشتن در پاک شدن عمدی اطلاعات یا سوء رفتاری در نگرش جدید اپل با بهروزرسانی iOS 9، ارائه نکردند.
کلام آخر
برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.
