شرکت ادوبی آمار درآمدهای نیمه دوم سال قبل خود را منتشر کرد که به نظر بسیار خوب میآمدند. این کمپانی درآمد 2.2 میلیارد دلاری خود را شناسایی کرده که نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش داشته است.
شرکت ادوبی، با اعلام درآمدهای خود در نیمه دوم سال گذشته همه را متوجه پشرفتهای خود کرد. درآمدهای این شرکت از تمام بخشهای آن بود اما طبق معمول فتوشاپ و فضای ابری و نرم افزار های InDesign و Dreamweaver در صدر این درآمدزاییها قرار داشتند. خدمات ابری این شرکت که شامل دو بخش Creative Cloud و Document Cloud میشود، جمعا 1.55 میلیارد دلار از 2.2 میلیارد دلار درآمد را به خود اختصاص داده است. در همین دو بخش هم Creative Cloud باز سهم بیشتری را نسبت به Document Cloud داشته است.
ادوبی، سالهاست که به عنوان شرکت ارائه دهنده خدمات بسیار خلاقانه و مفید شناخته میشود. این شرکت اخیرا شرکتی دیگر به نام Magento را به ارزش 1.6 میلیارد دلار خریداری کرده است. شرکت ادوبی، هدفگذاری خود را در رسیدن به شرکت نرم افزاری Salesforce آغاز کرده که این شرکت هم یک کمپانی 10 میلیارد دلاری است.
مدیر عامل شرکت ادوبی، شانتانو نارایان، در صحبت های خود در مورد درآمدزایی این شرکت میگوید که خرید شرکت Magento برای ادوبی یک نقطه عطف در بدست آوردن پیشرفت های مالی و تجاری است. شانتانو نارایان میگوید:
بخش Magento، شرکت ادوبی را به رهبر بازار در زمینه تبلیغات، بازاریابی و ایجاد محتوا و تجزیه تحلیل های تجاری تبدیل کرده است. چه در موبایل، چه در وب و چه در صفحات اجتماعی، ما معتقدیم که Magento ادوبی را در بازار به یک شرکت خوب تبدیل میکند. مجموعه ما محصولات خود را تولید میکند و بازاریابی آن معمولا با Magento است!
اگر ادوبی بتواند راهی برای فروش هر چه بیشتر خود بیابد، تنها حدود 580 میلیون دلار با 10 میلیارد دلاری شدن فاصله دارد. گر چه این شرکت از بازاریابی قوی برخوردار است اما توانایی رشد بالقوه بیشتری در این شرکت وجود دارد و همان طور که مدیران ادوبی انتظار دارند، سرمایهگذاری روی Magento باید این رشد بالقوه به فعل بدل کند.
مبارزه با Salesforce!
حتی در حالی که ادوبی از درآمدهای خود میگفت، این شرکت با مشتریان جلسه داشت و در مورد خدمات مبتنی بر فضای ابری با آنها سخن میگفت. نکته جالب این است که هر دو شرکت ادوبی و Salesforce رویکردهای مشابهی روی بخش بازاریابی داشتند. البته ادوبی بیشتر روی مشتری یابی اما Salesforce بیشتر روی مشتری مداری و ارتباط موثر با مشتری تاکید داشت.
هر دو شرکت ادوبی و Salesforce در سالهای اخیر رشد زیادی را تجربه کردند. Salesforce در طی پنج سال گذشته به طور کامل پیشرفت میکرده است و در سه ماهه اول سال گذشته 3 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. درآمد های ادوبی نیز برای اولین بار در ماه نوامبر به 2 میلیارد دلار رسید. توجه کنید که ادوبی در آگوست 2013 درآمدی حدود 995 میلیون دلار داشت. گفتنی است که این شرکت همواره با رشد درآمد به کار خود ادامه داده است.
هر دو شرکت به استراتژیهای خود که باعث شدهاند طی این سالها رشد زیادی را تجربه کنند وابستهاند و از آنها به عنوان نقطه موفقیت خود یاد میکنند که در راه موفقیت خود نیز شرکتهای دیگری را تحت اختیار خود گرفته اند. جالب است بدانید که شرکت Demandware دو سال پیش توسط Salesforce خریداری شد.
ادوبی، دارای مجموعه ابزارهایی است که بخش بازاریابی کسب و کار خود را همواره در حال رشد نگه میدارد. این باعث میشود که مسیر 10 میلیارد دلاری شدن ادوبی بسیار هموارتر باشد. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.