امروزه منابع خبری که به نحوه خروجیهای خبری خود توجه کمی داشتند، اکنون با استفاده امکانات نوین قصد کنترل بیشتر بر مطالب را دارند. توییتر هم در حال افزودن جنبههای جدید اعلان اخبار مهم است.
توییتر قصد دارد همگام با نوآوری همیشه برای خبررسانی به مخاطبین پیشگام باشد. آخرین دستاورد آن هم شخصیسازی مطالب قابل مشاهده توسط خود کاربران است. توییتر روز چهارشنبه اعلام کرد که به زودی کاربران در قسمت بالایی تایم لاین خود، اعلانهای اخبار فوری به همراه توییتها و ویدیوهایی را خواهند دید که توضیحات بیشتری در مورد اتفاقات میدهند. این ویژگی به کاربران کمک میکند که بدون دنبال کردن هشتگها یا جستجو برای کاربران مرتبط، بتوانند بهترین توییتها را در مورد اتفاقات خبری مهم مشاهده نمایند. همچنین توییتر امکان شخصی سازی اعلانهای اخبار فوری را فراهم کرده است.
کیث کلمن، معاون بخش تولید توییتر می گوید: «آسانتر کردن توییتر برای استفاده و دیدن آنچه در حال اتفاق است، استراتژی بلند ما بوده است.» او می افزاید: «این اولین مورد از آزمایشهای فراوان و تغییرات مورد نظر ما در این مسیر است.»
کاربران میتوانند انتظار دیدن اعلانهای خبری در مورد اتفاقات جام جهانی 2018 که از پنجشنبه آغاز میشود، را داشته باشند. کلمن می گوید قصد توییتر این است که دنبال کردن خبرها و رویدادهای در حال وقوع را برای مردم تسهیل کند، خواه آن اتفاق یک قسمت از سریال «زن مجرد» باشد، یا نشست پیرامون کره شمالی و یا یک فوران آتشفشان باشد.
کلمن می افزاید: «گزینههای زیادی در این مسیر وجود دارد، بنابراین انتخاب بهترین گزینه سخت خواهد بود.»
در چند سال گذشته، پلتفرمهای خبری و رسانههای اجتماعی به طور جداگانه به هم متصل شده بودند. مطالعات مرکز تحقیقاتی پیو (Pew Research Center) از سال 2017 نشان داد که دو سوم مردم آمریکا اخبار را از طریق رسانهها و شبکههای اجتماعی دریافت می کنند.
آن پلتفرمها مشتاق به میزبانی محتوا بودند، اما از سازمانهای خبری دوری می کردند تا بی طرفی خود را نسبت به آنچه کاربران دریافت میکنند را حفظ نمایند. اما پس از جنجالهای اخیر در مورد اخبار جعلی، بسیاری از شرکتها با قبول مسئولیت ویراستاری، معمولا به صورت ترکیب الگوریتمها و بررسیهای انسانی، با خیال راحتتری به کار خود ادامه میدهند که این همان چیزی است که توییتر در مورد ویژگی اخبار فوری خود در پیش گرفته دارد.
همچنین، توییتر شروع به ارسال اعلانهای اخبار فوری خواهد کرد که شخصی سازی شدهاند، اگر چه کاربران میتوانند آن را نپذیرند. فیسبوک نیز در زمینه مدیریت اخبار فوری اقداماتی را انجام داده است.
اگر آخرین اقدام خبری توییتر موفقیت آمیز باشد، جذابیت بیشتری برای کاربران داشته که میتواند به افزایش درآمد منجر شود. این شرکت از زمانی که سهامی عام شد تلاش زیادی کرده است. اما اولین سودآوری آن در فوریه بود و سهام آن نسبت به سال گذشته بیش از 155 درصد رشد قیمت داشته است.
همچنین، Twitter’s Moments که ویدیوهای برگزیده پیرامون موضوعات و اتفاقات ویژه را نمایش میدهد، بازطراحی خواهد شد. به جای کشیدن (Swipe) دست به صورت افقیبر روی هر اتفاق، کاربران اکنون میتوانند به طور عمودی اتفاقات را مرور (Scroll) کنند.
مدیر گزینش توییتر، ژوانا گیری می گوید: «از زمانی که ما Moments را در سال 2015 راه اندازی کردیم، از طریق پلتفرم خود و نیز کاربرانمان چیزهای زیادی را یاد گرفتیم و تیم ما اعتماد به نفس کافی را برای ادغام تصمیمات انسانی و الگوریتم دارد.»
او می گوید: «ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که شما مطالبی را دریافت میکنید که برایتان اهمیت دارند.» همچنین میافزاید: «البته این موضوع سادهای برای دستاندرکاران پلتفرم نیست که تصمیم بگیرند شما چه چیزهایی را مشاهده کنید.»
کلام آخر
برای اخبار بیشتر از دنیای فناوری با پلازا همراه بمانید، شما همچنین میتوانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.