بازی Detroit: Become Human پس از سالها انتظار بطور انحصاری بر روی پلتفرم پلی استیشن 4 منتشر شد. با اینکه فروش این بازی در کشور بریتانیا از بازی Heavy Rain ضعیفتر بوده و از آن انتقادات زیادی شده، اما استودیوی کوانتیک دریم اعلام کرده که این بازی بزرگترین عنوانی است که تا به حال منتشر کرده است.
بازی Detroit: Become Human یک بازی داستان محور تعاملی است و به گونهای میتوان آن را یک فیلم سینمایی درام تعاملی توصیف کرد که تماشاگران در آن میتوانند با گرفتن تصمیماتی در قالب شخصیتهای اصلی این فیلم مسیر داستان را عوض کنند و عواقب تصمیماتشان را ببینند. این بازی ساخته دست کارگردان نابغه و محبوبی به نام دیوید کیج (David Cage) است که بازیهایی مانند Fahrenheit و Heavy Rain را در کارنامه خود دارد و سازنده این بازی استودیوی کوانتیک دریم (Quantic Dream) است. دیوید کیج تقریبا از همان بازی اولی که ساخت، سبک خاص خود یعنی سبک درام تعاملی را پیش گرفته است و به نوعی صاحب سبک این نوع بازیها است. داستان بازی Detroit: Become Human در زمانی نه چندان دور در آینده رقم میخورد که در آن دوران، شرکتی به نام سایبرلایف (CyberLife) رباتهای خستگی ناپذیری را دقیقا با ظاهر انسانها و عملکردی بهتر از آنها، عرضه کرده است که این رباتها «اندروید» نامیده میشوند. اندرویدها برای خدمت به انسانها ساخته شدهاند و میتوانند هرکاری که یک انسان توانایی انجام آن دارد را رایگان و بدون خستگی انجام دهند.
داستان این بازی در شهر دیترویت آینده، حول سه شخصیت اصلی میچرخد که هر سه اندروید هستند و شما کنترل آنها را بدست میگیرید. هرکدام از این اندرویدها داستان جداگانه و عمیقی دارند و شما در این بازی، شاهد پیچیده شدن سرنوشت این اندرویدها بهم خواهید بود. یکی از اندرویدهایی که شما کنترلش را در دست دارید، کارا (Kara) نام دارد و کاراکتری مونث است. او در نقش پرستار دختر بچهای که توسط پدر معتاد و اخیرا بیکارش (بدلیل ورود اندرویدها بصورت وسیع) مورد آزار و اذیت واقع میشود. شخصیت دوم، اندرویدی به نام کانر (Connor) است که این اندروید یک بازرس خوش منظر و حرفهای است و وظیفهاش شناسایی و غیرفعال کردن اندرویدهای از کنترل خارج شده است (چیزی مانند Blade Runner). شخصیت سوم این بازی مارکوس (Marcus) نام دارد که او برای آزادی و رهایی اندرویدها از بند انسانها اشتیاق بیاندازهای دارد و در این راه درحال مبارزه و شورش برعلیه حاکمیت انسانی است.
دیوید کیج در گفتگو با کانال یوتیوبی به نام JeuxActu، اظهار داشته است که این بازی بهترین و بزرگترین عنوان استودیوی کوانتیک دریم از لحاظ عرضه است. این بیانیه دیوید کیج ما را غافلگیر کرد زیرا که در گزارشی اخیر آگاه شدیم که این بازی به فروش خوبی در کشور بریتانیا دست نیافته است و همچنین نظراتی که منتقدان راجع به این بازی دادهاند تقریبا متوسط رو به بالا بوده است و انتقادهای زیادی به این بازی وارد شده است، با این وجود به نظر میرسد که مردم دیگر نقاط جهان برخلاف اکثریت جمعیت گیمرهای کشور بریتانیا و برخی منتقدان، به این بازی علاقهمند شدهاند. دیوید کیج همچنین اعلام کرد که در حال حاضر آماری از فروش این بازی در نقاط مختلف دنیا در دست دارند، اما جزئیات این آمار فعلا محرمانه است و به زودی آمار فروش کلی این بازی را رسما منتشر خواهند کرد.
علاوه بر این، دیوید کیج در ادامه صحبتهای خود با این کانال یوتیوب اظهار کرد که اعضای تیم بازیسازی کوانتیک دریم بیکار ننشستهاند و هم اکنون مشغول کار برروی پروژههای متعددی هستند. این خبر میتواند برای طرفداران دیوید کیج و استودیوی بازیسازی کوانتیک دریم خوشحال کننده باشد چرا که میتوانیم امیدوار باشیم که برای عرضه عنوان بعدی این استودیو، زیاد منتظر نخواهیم ماند.
بازی Detroit: Become Human هم اکنون به طور انحصاری برای دارندگان کنسول پلی استیشن 4 در دسترس است و با اینکه شاید این بازی گیم پلی عمیقی ندارد، اما مسیرهای مختلف و داستانی زیبا و منسجم که بازیکن در آن میتواند عواقب تصمیمات خود را به خوبی ببیند، آن را به اثری با ارزش تبدیل میکند.
برای جزئیات بیشتر از این بازی با پلازا همراه باشید و در بخش نظرات افکارتان را با ما به اشتراک بگذارید.