رقابتهای سوپر تروفئو در اروپا امسال در حالی برگزار می شود که لامبورگینی جدید مدل اوروس به عنوان خودروی لید(lead car) درآن حضور دارد و مدل هوراکان Evo نیز در این سری از رقابت ها با اصلاحات آئرودینامیکی خود فوق تصور جلوه می کند.
به تازگی لامبورگینی اوروس (Urus) به عنوان خودروی رسمی پیشتاز (lead car) در سری رقابتهای سوپر تروفئو اروپا معرفی شد. مسابقات قهرمانی امسال زودتر شروع به کار کرد و تاکنون دو دور از مجموع شش دور خود را به پایان رسانده است. رقابتهای باقی مانده از این سری، ماه آینده در میسانو (Misano) برگزار خواهد شد که شامل Spa-Francorchamps در جولای، Nurburgring در سپتامبر و Vallelunga در نوامبر خواهد بود.
لامبورگینی در صفحه فیسبوک خود یک آلبوم عکس از اوروس شاسی بلند منتشر کرده است، اما در بیشتر این تصاویر، این خودرو مشابه مدل صحرایی (road-going) به نظر میرسد. در حقیقت، تنها تغییر قابل رویت، استیکرهای نقش بسته روی بخشهای خارجی این خودرو است. نیرو محرکه لامبورگینی اوروس از یک موتور هشت سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۴ لیتر، بهره میبرد که قدرتی معادل 641 اسب بخار و گشتاور 627 نیوتن متر دارد. در واقع چنین نیرویی از خودروهای سوپر تروفئو هوراکان هم بیشتر است.
لامبورگینی اوروس، تنها جذابیت اضافه شده به سری سوپر تروفئو امسال نیست. اولین نمایش فوقالعاده هوراکان سوپر تروفئو EVO در این فصل باعث شد تا رقابتهای حساس سوپر تروفئو فعلی رامتر به نظر برسد. علاوه بر اصلاحات آیرودینامیک کلیدی مثل بالهای جدید، یک بال عقب سفارشی، یک باله کوسهای بزرگ و سقف اسکوپ مهاجم نیز ویژگیهایی هستند که به موتور 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی هوراکان نیرو میدهند. چیزی که هوراکان سوپر تروفئو Evo را حتی بیش از این هم فوق تصور می کند این واقعیت است که این خودرو فقط با دیفرانسیل عقب به تیمهای شرکت کننده ارائه شده است. چراکه خودروهایی با این ویژگی شتاب، هندلینگ و توزیع وزن بهتری را به نمایش میگذارند و برای مسابقات انتخابی بهتر هستند.