ظاهرا کمپانی شیائومی در نظر دارد درخواست عرضه اولیه سهام خود را در هنگکنگ ثبت کند. اقدامی که به موجب آن پیشبینی میشود این شرکت چینی بین ۶۵ تا ۷۰ میلیارد دلار ارزشگذاری شود. شیائومی با استراتژی متفاوتی نسبت به شرکت های رقیب اتخاذ کرده است بطوریکه گوشیها و دستگاههای هوشمند را با حاشیهی سود بسیار پایینی می فروشد.
شنیده ها حاکی از این هستند که شرکت شیائومی در انتظار تصویب رسمی درخواست عرضه اولیه سهام خود در بازار بورس هنگ کنگ تا 7 ژوئن (17 خرداد) برای جذب سرمایه ی 10 میلیارد دلاری است.طبق گفته ها این سازنده گوشی هوشمند در شهر پکن امیدوار است تا با تصویب کمیته بورس تا اواخر ماه بعد فروش سهام خود را قیمت گذاری کند. یکی دیگر از افرادی که بخاطر محرمانه بودن اطلاعات تمایلی به ذکر نامش ندارد می گوید زمان بندی اعلام سیاهه برداری مزبور بسته به میزان سوالات بازار بورس پیش از جلسه تغییر می کند.
شرکت شیائومی، به سرپرستی لی جون یکی از مورد انتظارترین معاملاتی است که پیش بینی می شود پیشتاز سال عرضه اولیه سهام بازار بورس هنگ کنگ باشد. این قیمت گذاری که اولین فروش سهام بزرگ از سال 2014 به بعد به شمار می آید قرار است چندین میلیونر جدید از همان کارکنان اولیه شیائومی بوجود بیاورد که پیشتر سهام شیائومی را خریده بودند.
گزارشهای پیشین، حکایت از تمایل شیائومی، برای برگزاری عرضهی اولیهی سهام خود در سازمان بورس و اوراق بهادار نیویورک داشتند؛ اما ظاهرا این شرکت در نهایت، قصد دارد آن را در هنگکنگ برگزار کند. اوایل سال جاری میلادی گزارشها حکایت از تلاش شیائومی، برای دستیابی به ارزشگذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری داشتند.گفته میشود ارزشگذاری کنونی، کمی از رقم پیشین مد نظر شیائومی پایینتر و حدود 60 تا 70 میلیارد دلار باشد. شیائومی اولین کمپانی بود که پس از تغییر قوانین بورس در ماه گذشته در خواست ثبت عرضه اولیه سهام در بورس هنگ کنگ با ساختار حقوق رای گیری وزنی را ارائه کرد. سخنگوی شیائومی از هرگونه توضیح دراین باره امتناع کرد.
وانگ ژیانگ (Wang Xiang) نائب رئیس ارشد شیائومی، در مصاحبه روز سه شنبه در پاریس پایتخت فرانسه اعلام کرد که کمپانی مزبور این هفته اولین فروشگاهش را در شهر پاریس افتتاح کرد و قصد دارد فروشگاههای بیشتری را در فرانسه، اسپانیا و ایتالیا تاسیس کند. در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با برنامه احتمالی این کمپانی جهت حضور در بازار آمریکا در دست نیست؛ اما شیائومی قصد دارد تا ۳۰ درصد از سرمایه جذبشده در جریان عرضه اولیه سهام خود را صرف حضور قدرتمندتر در آسیای جنوبشرقی، اروپا و روسیه کند. در حال حاضر گوشی های شیائومی در آمریکا برای فروش عرضه نمی شوند اما تولیداتی مانند شارژرهای سیار و میکرواسکوترهای برقی از طریق آمازون (Amazon.com Inc) و والمارت (Walmart Inc) به آنجا ارسال می شوند.