GSC Game World سازنده فرنچایز STALKER به شکل غیر رسمی دنبالهای برای بازی معرفی نمود. نام بازی STALKER 2 خواهد بود و بنا به گفته وبسایت رسمی برای انتشار حول سال 2021 برنامه ریزی شده است.
بازی STALKER: Shadow of Chernobyl همانطور که از نامش پیداست در مناطق نیروگاه اتمی چرنوبیل شوروی جریان داشت که دنیایی پساآخرالزمانی، به دلیل ریزش اتمی اوکراین را در سال 1986 را نمایش میداد. بازی با سبک شوتر اول شخص در سال 2007 منتشر شد و به عنوان یکی از بنیان گذاران ژانر سند باکس مدرن توانست نظر مثبت منتقدین را جلب کند. Shadow of Chernobyl دو دنباله مستقل به نامهای STALKER: Clear Sky در سال 2008 و STALKER: Call of Pripyat در سال 2010 داشت که در عین شایستگی، نتوانستند جای خالی قسمت دوم را برای بازی پر کنند. اکنون پس از حدود 8 سال GSC Game World اعلام کرده که با STALKER 2 قصد دارد این فرنچایز را دوباره زنده کند، زمان انتشار بازی سال 2021 پیشبینی می شود.
در سال 2011 بنیان گذار استودیو؛ سرگی گرگورویچ GCS را تعطیل کرد. این حرکت باعث شد پروسه ساخت قسمت چهارم سری در هالهای از ابهام فرو رود و بسیاری از سازندگان خلاق استودیو را پا در هوا رها کند. خلاصه ماجرا را می توانید از زبان Polygon در پایین مشاهده کنید:
در فوریه 2011، هنگامی که گرگورویچ و تیمش مشغول کار روی چهارمین قسمت سری به نام Stalker 2 بودند، یک شرکت خدمات مالی چند ملیتی به نام Ernest & Young گرگورویچ را موسس سال اکراین نامیدند. او اولین عضو اکراینی صنعت پررونق فناوری و اطلاعات بود که توانست این افتخار بزرگ را کسب کند.
10 ماه بعد در 6 دسامبر (15 آذر)، گرگورویچ بدون هیچ توضیحی به کارکنانش و بنا به دلایل شخصی شرکت را تعطیل کرد.
در عین حال که رسانههای مطبوعاتی بازی به جواب سرراستی نرسیدند یکی از سایتهای خبری اوکراینی یک پست ساده و مختصر را سر تیترش قرار داد: شعبه کیو، تصمیم گرفت خودش را نابود کند.
در سال 2015 GSC دوباره از قبر به زندگی بازگشت. هر از گاهی خبرهای جسته و گریختهای از شرکت شنیده میشد که روی یک بازی با حمایت مالی کار میکند، بعدها شایعاتی حول یک عنوان استراتژی همزمان به اسم Cossacks 3 شکل گرفت و سپس شرکت در سکوت خبری فرو رفت.
این اخبار توسط سرگی گالیونکین، یکی از کارمندان اپیک گیمز و سازنده خدمات SteamSpy ارائه شد. گالیونکین طی توییتی اشاره داشت که GSC مجوز استفاده از موتور Unreal Engine 4 را برای ساخت بازی بعدیش در اختیار دارد.
سایت STALKER 2 فعلاً در صفحه رسمیش به هیچ پلتفرم خاصی اشاره نکرده است، تاکنون تمامی بازیهای این استودیو روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی منتشر شدهاند، اما با توجه به بازار رقابتی این روزها و قشر عظیم گیمر های کنسولی بعید است که چنین رویهای ادامهدار باشد. با انتشار اخبار جدید در رابطه با STALKER 2 شما عزیزان را در جریان قرار خواهیم داد.