اپل اخیرا با شکایتی روبرو شده که در آن آمده، این شرکت از زمان عرضه مک بوک های سال 2016، آنها را همراه با نقص در کیبورد ارائه کرده است. اپل در خصوص این اتهام، از خود دفاع کرده اما پرونده همچنان در جریان است.
اپل پس از پشت سر گذاشتن پرونده های گوناگون، اینبار در خصوص نقص سخت افزاری در خصوص صفحه کلید مک بوک های خود از سال 2016 تا کنون، به دادگاه کشیده شد. در متن این شکایت چنین عنوان شده:
اپل هنگام عرضه مک بوک های خود به مشتریان یا کمی قبل از آن از نقص آنها اطلاع داشته است. شکایت از نقص کیبورد این تبلت ها کمی بعد از آن شروع شد که مک بوک مدل 2015 عرضه گردید. علی رغم آگاهی از نقص کیبورد، این شرکت اقدام به تجهیز لپ تاپ های مک بوک و مک بوک پرو مدل آینده با کیبورد مدل پروانه ای (butterfly) کرده و به فروش این لپ تاپ ها با قیمت بسیار بالا به مشتریان ادامه داده است. با وجود آگاهی از این نقص، اپل ادعا کرده و همچنان هم این ادعا را تکرار می کند که مک بوک دارای یک کیبورد بسیار پیشرفته و با حساسیت بالا است و دوام کلیدهای آن چهار برابر بیشتر از مکانیزم مدل قیچی قدیمی است. ادعاهای اپل مبنی بر کیبورد این مک بوک ها غلط بوده. اپل به مشتریان خود این نقص در کیبورد را اطلاع نداده و با ارائه اطلاعات غلط، آنها را مجاب به خرید مک بوک کرده است.
در صورتی که شرکت مذکور در این پرونده شکست بخورد، مجبور است که خسارت ها و هزینه های دادگاه شاکیان را پرداخت کند و به صورت رسمی نقص در طراحی محصول خود را اعلام و دستگاه های معیوب را به صورت رایگان تعمیر و یا تعویض کند.
تحقیقی که توسط یکی از سایت های زیرمجموعه اپل انجام شده، نشان می دهد که مک بوک پروهای 2016، دوبرابر بیشتر از مدل های قدیمی، همراه با نقص در کیبورد بوده اند و طی گزارش یکی از مشتریان، هر قدر که وی کیبورد تبلت خود را تعمیر کرده، هیچ گاه درست عمل نکرده است. با توجه به این شکایت از سوی 17 هزار کاربر، دادخواست دادگاه و خشم کاربران اینترنت، احتمالا اپل عرصه را بر خود تنگ می بیند و به بررسی مشکل مورد نظر خواهد پرداخت.
برای مشاهده و خرید انواع کیبورد کامپیوتر و لپ تاپ با کیفیت عالی و قیمت مناسب در پلازا اینجا کلیک کنید