سازنده Shadow of the Tomb Raider از هزینه ساخت این بازی و سوددهی بازی‌های تکنفره می‌گوید

shadow_of_the_tomb_raider
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دیوید انفوسی رییس شرکت ایداس مونترال، سازنده بازی Shadow of the Tomb Raider طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که هزینه ساخت این بازی بین 75 تا 100 میلیون دلار است و 35 میلیون نیز صرف تبلیغات بازی خواهد شد. وی همچنین نظر خود را درباره سوددهی بازی‌های داستان محور بیان کرد.

بازی Shadow of the Tomb Raider باعث متحمل شدن خرج زیادی برای ایداس مونترال (Eidos Montreal) شده است. دیوید انفوسی (David Anfossi) رئیس این شرکت طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که هزینه ساخت Tomb Raider جدید چیزی بین 75 تا 100 میلیون دلار است اما این رقم تنها برای تولید و توسعه بازی است. 35 میلیون دلار دیگر نیز برای تبلیغات بازی صرف خواهد شد. در کل اسکوئر انیکس مبلغ 135 میلیون دلار برای بازی هزینه گذاشته است. این هزینه بالایی برای یک بازی تک‌نفره داستان‌محور است. این گونه بازی‌ها پول‌سازی کمی بعد از عرضه خود دارند و به همین دلیل است که ناشران گرایش بیشتری به سمت مدل «بازی‌ها به عنوان سرویس» نشان می‌دهند که بیشتر شامل موارد اجتماعی و چندنفره هستند.

shadow_of_the_tomb_raider

دیوید انفوسی اعتراف می‌کند که این امر باعث فشار روی شرکت برای سوددهی می‌شود و به همین دلیل است که منابع و پول صرف آزمایش برای حالت‌ها و ایده‌های مختلف بازی شده است تا هم طرفداران بازی‌های داستان‌محور راضی باشند و هم بازی در بلندمدت به سوددهی برسد. انفوسی در این مورد می‌گوید:

ما باید چیزهای جدیدی را امتحان کرده و مواردی را تجربه کنیم و یاد بگیریم. ما آزمایش انجام می‌دهیم، ما در حال یادگیری هستیم و راهی پیدا می‌کنیم تا از آن در بازی‌هایمان استفاده کنیم. اما باید مراقب طرفدارانمان باشیم. منظور از آنلاین، صرفا بخش چندنفره نیست. می‌تواند به آن معنی باشد ولی در عین حال می‌تواند چیز متفاوتی باشد. می‌تواند تجربه تک‌نفره ولی به صورت آنلاین باشد.

وی اضافه کرد:

برای من آنلاین به این معنی نیست که تجربه تک‌نفره را فراموش کنیم. آنلاین می‌تواند بخشی از آن باشد. یا می‌تواند به این معنی باشد که ما موارد چندنفره را نیز به صورت همزمان امتحان می‌کنیم.

نمونه‌ای که انفوسی درباره آن شگفت‌زده بود موفقیت بازی HellBlade: Senua’s Sacrifice بود که هزینه به مراتب کمتری نسبت به سایر بازی‌های هم سبک داشت و در نتیجه به قیمت 30 دلار فروخته می‌شد. از سوی دیگر، بازی داستانی سرجمع و شخصی را روایت می‌کرد که شش تا هشت ساعت زمان برای تمام کردن آن نیاز بود.

این ریسک شرکت نینجا تئوری با فروش خوب به همراه نقدهای خوب جواب داد. انفوسی گفت که از چنین مدلی می‌توان در پروژه‌های آینده استودیو استفاده کرد. وی در این مورد گفت:

برای مثال، این تنها نظر شخصی من است، بیایید فرض کنیم که ما یک بازی با داستان خوب و دنیای پیچیده و کاراکترهای قوی ساخته‌ایم. شما بازی را شروع کرده و در عرض سه ساعت بازی را تمام می‌کتید. این کار 30 دلار برای شما هزینه دارد و تمام. شاید بازی‌های داستان محور در آینده به این روال باشند. شما یک تجربه قوی را ارائه داده و اطمینان حاصل می‌کنید که مخاطب جذب آن خواهد شد و اینکه خواهد توانست آن را کامل کند.

shadow_of_the_tomb_raider

بازی Shadow of the Tomb Raider دارای عناصر آنلاین است و قرار است این عناصر بزرگتر از عناوین قبلی این سری باشد. با اینکه سازنده بازی هنوز اطلاعاتی از این حالت‌ها ارائه نداده است، تنها وجود این حالت‌ها در یک بازی داستان‌محور مثل Tomb Raider جدید، بخشی از آزمایش استودیو برای جذاب کردن بازی برای مخاطبین بیشتر است.

انفوسی در ادامه گفت:

هر ساله یا هر دوسال گرایش‌های جدیدی در بازی‌های چندنفره، Co-op ،MMO یا تک‌نفره به وجود می‌آیند. اگر شما بتوانید تجربه‌ای با کیفیت مناسب را ارائه دهید، به مخاطبی که می‌خواهید می‌رسید. به عقیده من بازی‌های داستانی در حال تغییرات نسلی هستند. بازی God of War نمونه‌ای بسیار خوب از یک تجربه تک‌نفره عالی است. این بازی را خیلی دوست دارم اما شاید وقت کامل کردن آن را نداشته باشم. برای من این یک ناکامی است. چون زمانی که شما یک بازی داستانی را شروع می‌کنید می‌خواهید آخر آن را نیز ببینید، بنابراین ما باید خود را وفق داده و مدل‌های جدیدی را امتحان کنیم.

بازی Shadow of the Tomb Raider در 14 سپتامبر امسال (23 شهریور) برای رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها