اینستاگرام (Instagram ) برنامهای است که برندهای تجاری زیادی، محصولات و خدمات خود را در آن تبلیغ میکنند. برای انتقال به صفحات پرداخت نیز مشتریان از طریق لینکها به این صفحات هدایت میشوند اما در آینده ای نزدیک این کار آسانتر خواهد بود.
7 سال است که اینستاگرام چشم به جهان تکنولوژی گشوده و طی این مدت خدمات بسیار زیادی را زمینه بازاریابی و تبلیغات به مشتریان خود داده است. مشتریان میتوانند نمونه محصولات و خدمات شرکتها را در صفحه اینستاگرام آنها ببینند و از طریق وبسایت و یا دیگر راهها اقدام به پرداخت و خرید این محصولات بکنند. اما اینستاگرام، به زودی بستری را فراهم میکند که از طریق آن میتوان از بستر خود برنامه، اقدام به پرداخت وجه و خرید کرد. یکی از نویسندگان سایت TechCrunch میگوید که با ورود این قابلیت به برنامه اینستاگرام، کسانی که قصد پرداخت وجه و خرید یک محصول را دارند، دیگر لازم نیست که از صفحه اینستاگرام بیرون بروند و میتوانند تمام مراحل انتخاب محصول و پرداخت وجه را از طریق اینستاگرام انجام بدهند.
اخیرا اینستاگرام، تایید کرده که این ویژگی برای چند کاربر نمونه از جمله شرکتها و برندهای بزرگ راهاندازی شده است. کاربران میتوانند اطلاعات کارتهای اعتباری خود را در این برنامه و در پروفایل خود وارد کرده و از طریق آن وجه مورد نظرشان را به حساب این شرکتها واریز کنند.
اینستاگرام این ویژگی را در سال 2017 طرح ریزی کرد و هدف آن هم تسهیل هرچه بیشتر خدمات کسب و کار و خرید و فروش در این برنامه بود. معلوم نیست که این ویژگی باعث افزایش فروش شرکتها می شود یا خیر. اما اینکه این ویژگی باعث میشود کاربران بتوانند تمام مراحل خرید خود را از طریق یک برنامه انجام بدهند، حتما مشوقی برای آنها خواهد بود.
