ظاهرا سوء تفاهم پیش آمده بود؛ بازی Shadow of the Tomb Raider قابلیت اجرا با نرخ 60 فریم بر ثانیه و رزولوشن 4K را ندارد. این بازی در دو حالت بصری 4K / 30FPS یا 1080P / 60FPS اجرا میشود.
بنظر میآید در مورد نحوه اجرای بازی Shadow of the Tomb Raider روی کنسول ایکس باکس وان ایکس (Xbox One X) سوء تفاهم پیش آمده است. برای برخی از گیمر ها این سوال پیش آمده بود که آیا بازی میتواند روی این کنسول به رزولوشن 4K به نرخ 60 فریم بر ثانیه دست پیدا کند و قدم در قلمروی گرافیکی رایانه های شخصی قدرتمند بگذارد یا خیر.
این ابهام زمانی بوجود آمد که دیوید انفوسی، رئیس استودیوی Edios Montreal در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی EPN اظهار داشت که بازی بطور 4K و 60FPS اجرا خواهد شد. سپس این استودیو در اصلاح بیانیهی خود توضیح داد که منظور ما از «4K / 60FPS» این بود که شما میتوانید از میان حالتهای 60FPS و 4K یکی را بعنوان حالت بصری بازی انتخاب کنید. کمپانی اسکوئر انیکس با بیانیهی زیر به سایت Windows Central مطلب را کاملا روشن ساخت:
بازی Shadow of the Tomb Raider زمانی که با رزولوشن 4K بازی میشود به نرخ فریم 60FPS دست نخواهد یافت. این بازی برای اینکه حق شخصیسازی تجربهی بازی را به بازیکنان بدهد شامل دو حالت بصری خواهد بود:
حالت «رزولوشن 4K» که در آن بازی با نرخ فریم 30FPS با رزولوشن 4K اجرا میشود و حالت «رزولوشن بالا» که در آن بازی با نرخ فریم 60FPS با رزولوشن 1080P اجرا میشود. هر دو حالت شامل بهینهسازیهای گرافیکی متنوعی از جمله HDR، رندرینگ فیزیکپایهی بهبود یافته، فیلترینگ Anisotropic، برگهای دینامیکتر و غیره میشوند.
با اینکه چندین نمونه از اجرای 4K/60FPS بر روی کنسول ایکس باکس وان ایکس وجود دارد (که محبوب ترین مثال آن نیز Forza Motorsport 7 است)، باید استودیوهای بیشتری بازی های خود را با این کیفیت اجرا عرضه کنند تا مرزهای کیفیت را کاملا یک سطح به جلو ببرند و اگر بازی Shadow of the Tomb Raider میتوانست با این کیفیت بر روی Xbox One X اجرا شود واقعا دستاورد بزرگی برای سازندگان بازی محسوب میشد.