Bitpro Nexus Bitpro Nexus Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

کدام گوشی‌ها را هرگز نباید بخریم؟

گوشی‌هایی که نباید بخریم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی‌هایی که نباید بخریم کدامند؟ این سوالی است که در زمان انتخاب گوشی برای خیلی از کاربران ممکن است پیش بیاید! در این مقاله از پلازا قرار است گوشی‌هایی که ارزش خرید ندارند را بررسی کنیم تا بتوانیم از کنار تله‌هایی که نباید در آنها بیفتیم به سلامت بگذریم.

خرید لوازم الکترونیکی و به طور خاص لوازم پیچیده تری مانند گوشی‌های موبایل، از آن دست کارهایی است که به دقت زیادی نیاز دارد. مخصوصا با شرایط فعلی بازار و افزایش قیمت‌هایی که شاهد آن هستیم، یک انتخاب اشتباه هم می‌تواند هزینه زیادی روی دست ما بگذارد و هم می‌تواند مستقیما روی اعصاب ما تاثیر گذاشته و با بدقلقی‌هایی که دارد روزمان را خراب کند! هر چند گوشی‌های هوشمند این روز‌ها پیشرفت‌های زیادی داشته و شرایط عمدتا خوبی را ارائه می‌کنند، اما باز هم برخی از مدل‌ها به دلایل مختلف می‌توانند دردسر‌هایی را به دنبال داشته باشند که به هیچ عنوان ارزش خرید نداشته باشند. در ادامه قبل از اینکه به سراغ این موضوع برویم که کدام گوشی‌ها را نخریم لازم است کمی در مورد این شرایط و مسائلی که باید از آنها دوری کنیم با هم صحبت کنیم.

فهرست مطالب:

چرا یک گوشی مناسب خرید نخواهد بود؟!

چه چیزی باعث می‌شود یک گوشی به فهرست سیاه منتقل شود و ما نخواهیم که به هیچ عنوان طرف این گوشی برویم!؟ این سوال می‌تواند در پیدا کردن این گوشی‌ها حیاتی باشد. در این خصوص باید گفت دلایلی که می‌توانند کار کردن با یک گوشی را به جهنم تبدیل کنند و کاری کنند که ما از خرید خود پشیمان شویم، اصلا کم نبوده و در خیلی از دستگاه‌هایی که در بازار ایران وجود دارند نیز دیده می‌شوند. این دلایل می‌تواند از مشکلات سخت افزاری، کیفیت پایین برخی امکانات مانند سرعت و دوربین، ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم افزاری گرفته تا خدمات پس از فروش و تعمیرات آسان متفاوت باشد. دلایل زیر می‌تواند یک گوشی را تبدیل به یکی از گوشی‌هایی که نباید بخریم بکند:

پردازنده ضعیف: یکی از مهمترین دلایلی که یک گوشی جزو گوشی‌هایی که نباید بخریم خواهد بود، ضعیف بودن پردازنده آن است. این موضوع باعث کندی در عملکرد و تجربه کاربری نامطلوب می‌شود و در نهایت برای استفاده‌های روزمره نیز کافی نیستند.

رم پایین: تقریبا تمامی گوشی‌هایی که می‌توانند در لیست گوشی‌هایی که نباید بخریم قرار بگیرند، میزان رم پایینی دارند. در صورتی که گوشی ای را می‌خواهید که بتواند برنامه‌هایی که این روز‌ها از آن استفاده می‌کنیم را به خوبی هندل کند، به میزان رم حداقل ۶ گیگابایت نیاز خواهید داشت!

عمر کوتاه باتری: گوشی‌هایی که باتری‌های ضعیفی دارند، برای کاربرانی که از دستگاه خود در طول روز به طور مداوم استفاده می‌کنند، مناسب نخواهند بود. این ایراد می‌تواند یک معضل بزرگ باشد که عملا کار تلفن همراه که دسترسی در همه مواقع و همه جا هست را مختل می‌کند.

چرا یک گوشی مناسب خرید نخواهد بود!؟

ناشناخته بودن سیستم عامل: خیلی از گوشی‌هایی که نباید بخریم گوشی‌هایی بروز و قدرتمند هستند که ظاهر و قیمت خوبی هم دارند، اما به دلیل اینکه عملا اپلیکیشن‌های مورد استفاده عموم مانند موبایل بانک ها، تاکسی‌های اینترنتی، برنامه‌های اپراتور‌ها و… روی آنها نصب نمی‌شود، کاربردی برای شما نخواهند داشت.

بروزرسانی‌های نرم افزاری ضعیف: برخی از برندها پشتیبانی مناسبی از به روزرسانی‌های نرم افزاری ندارند. این گوشی‌ها پس از مدت کوتاهی از آخرین به روزرسانی امنیتی و نرم افزاری پشتیبانی نمی‌شوند که باعث می‌شود دستگاه در معرض آسیب‌های امنیتی قرار بگیرد.

کیفیت ساخت پایین: گوشی‌هایی که از مواد اولیه ضعیف ساخته شده اند و دوام کمی دارند، در برابر ضربه یا استفاده طولانی مدت آسیب پذیر هستند و این می‌تواند هزینه‌های تعمیرات را افزایش دهد. خیلی از گوشی‌هایی که نباید بخریم به همین دلیل در این لیست قرار گرفته اند.

عملکرد دوربین ضعیف: برخی از گوشی‌ها با اینکه قیمت بالایی دارند، اما از دوربین‌های با کیفیت پایینی برخوردارند. این موضوع می‌تواند برای کاربرانی که به عکاسی یا فیلمبرداری علاقه دارند، ناامید کننده باشد.

عدم پشتیبانی از تکنولوژی‌های جدید: برخی گوشی‌ها از تکنولوژی‌های جدید مانند 5G یا شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کنند. این امر باعث می‌شود که کاربر در آینده مجبور به تعویض زودهنگام گوشی شود.

با دانستن این نقاط ضعف و گلوگاه‌هایی که برای انتخاب گوشی وجود دارد، شما می‌توانید یک گوشی را خودتان به صورت کامل ارزیابی کرده و ببینید که اصلا این گوشی به درد شما می‌خورد یا نه!

 

بدترین گوشی‌هایی که نباید بخریم کدامند؟

هر چند با توضیحات بخش قبل شما خودتان می‌توانید با بررسی کاندیدا‌هایی که برای خرید دارید متوجه شوید که آیا گوشی مورد نظرتان ارزش خرید دارد یا نه، اما داشتن لیستی از گوشی‌هایی که اگر قصد هدر دادن پول ندارید و به اعصاب خود اهمیت می‌دهید، هرگز نباید به سراغ آنها بروید خالی از لطف نیست. در این لیست می‌توان مواردی از برند‌های مختلف را دیدی که حتی در زمان عرضه به بازار برای خود اعتباری داشته اند، اما کاربران بعد از مدتی استفاده متوجه شده اند که این گوشی‌ها چندان هم کاربردی نبوده و ارزش خرید ندارند. فهرست گوشی‌هایی که نباید بخریم از این قرار است:

از فریبنده ترین گوشی هایی که نباید بخریم: گوشی سامسونگ گلکسی A03

گوشی سامسونگ گلکسی A03

  • صفحه نمایش: 3.5 اینچی از نوع PLS با رزولوشن HD
  • دوربین: 48 – 2 مگاپیکسل
  • پردازنده: Unisoc T606
  • رم و حافظه: 64GB 4GB RAM
  • قیمت: در حدود 4 میلیون تومان

برند سامسونگ را می‌توان یکی از پرطرفدار ترین برند‌ها در ایران معرفی کرد که گوشی‌های خوب زیادی را روانه بازار کرده است. به طور خاص گوشی‌های سری A از این برند ویژگی‌های خوب زیادی داشته و از محبوب ترین میان رده‌های بازار ایران به شمار می‌روند، اما در این سری هم گزینه‌هایی است که در بین گوشی‌هایی که نباید بخریم جای می‌گیرند و می‌توانند برای ما دردسر‌هایی را درست کنند. سامسونگ گلکسی A03 یکی از مدل‌های پایین رده است که با قیمت ارزان خود برای کاربران اقتصادی ارائه شده است. با این حال، پردازنده پایین رده آن باعث کندی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها می‌شود و حافظه رم نیز برای عملکرد چندوظیفه ای کافی نیست. بنابراین، تجربه ی کاربری نه چندان مطلوبی را ارائه می‌دهد.

هرچند که این گوشی به دلیل قیمت مناسب و باتری بزرگ 5000 میلی آمپری می‌تواند برای کاربران عادی و کسانی که نیاز به استفاده سنگین ندارند مناسب باشد، اما اگر به دنبال عملکرد سریع تر و کیفیت بهتری در اجرای برنامه‌ها هستید، این مدل و سایر زیر مدل‌های A03 جزو گوشی‌هایی که ارزش خرید ندارند بوده و نباید به سراغ آنها بروید.

گوشی وان پلاس Nord N200

گوشی وان پلاس Nord N200

  • صفحه نمایش: 6.49 اینچی از نوع IPS
  • دوربین: 13 – 2 – 2 مگاپیکسل
  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون 480
  • رم و حافظه: 64GB 4GB RAM
  • قیمت: در حدود 5 میلیون تومان

OnePlus Nord N200 از برند وان پلاس یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه بازار است، اما به خصوص در زمینه ی پردازنده و حافظه رم نتوانسته عملکرد خوبی ارائه دهد. این گوشی برای کاربرانی که به اجرای همزمان برنامه‌های سنگین نیاز دارند یا علاقه مند به بازی‌های موبایلی هستند، گزینه مناسبی نیست، چرا که با کندی و تاخیر مواجه خواهید شد. با وجود این، Nord N200 از برخی ویژگی‌های مثبت همچون باتری بزرگ و طراحی نسبتا خوب برخوردار است، اما ضعف‌های عملکردی و کیفیت پایین دوربین باعث می‌شود که در مقایسه با دیگر گوشی‌ها از نظر ارزش خرید عقب بماند. در صورتی که نگاهی به نظرات کاربران و نمرات پایین آن بیندازید متوجه خواهید شد که این گوشی نمی‌تواند نیاز‌های خیلی ساده را هم برای شما رفع کند.

از معروفترین گوشی هایی که نباید بخریم: گوشی Xiaomi Redmi 10

از معروفترین گوشی هایی که نباید بخریم: گوشی Xiaomi Redmi 10

  • صفحه نمایش: 6.5 اینچی از نوع LCD با نرخ تازه سازی 90 هرتز
  • دوربین: 50 – 8 – 2 – 2 مگاپیکسل
  • پردازنده: مدیاتک هلیو G88
  • رم و حافظه: 128GB 4GB RAM
  • قیمت: در حدود 8 میلیون تومان

گوشی‌های ردمی از میان رده‌هایی هستند که قیمت مناسبی داشته و در بازار ایران نیز تجربه کاربری خوبی از خود به جای گذاشته اند. البته نه گوشی ردمی 10! این گوشی با مشخصات میان رده و قیمتی مناسب وارد بازار شد. این گوشی به خصوص به دلیل باتری بزرگ و صفحه نمایش مناسب مورد توجه قرار گرفت، اما پردازنده ضعیف و عملکرد کند آن در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های متوسط و سنگین، باعث ناامیدی خیلی از کاربران شد.

این مدل به دلیل قیمت ارزان می‌تواند انتخابی مناسب برای کاربران غیرحرفه ای باشد، اما ضعف‌هایی در عملکرد پردازشی و دوربین باعث می‌شود که به عنوان یک گوشی اصلی توصیه نشود. در مجموع، ردمی 10 با وجود برخی نقاط قوت، در مقایسه با رقبا ارزش خرید بالایی ندارد و می‌تواند از گوشی‌هایی که نباید بخریم باشد. در صورتی که سری به مقاله بهترین گوشی میان رده شیائومی بزنید، می توانید دستگاه هایی را ببینید که هر کدام ویزگی های ایده آلی داشته و بهترین گزینه ها، با قیمتی مناسب برای خرید هستند!

از گوشی هایی که ارزش خرید ندارند: گوشی ریلمی C21Y

گوشی ریلمی C21Y

  • صفحه نمایش: 6.5 اینچی از نوع IPS LCD
  • دوربین: 13 – 2 – 2 مگاپیکسل
  • پردازنده: Unisoc T610
  • رم و حافظه: 64GB 4GB RAM
  • قیمت: در حدود 7 میلیون تومان

ریلمی از بندر‌هایی است که با ارائه گو‌شی های ارزان و با کیفیت در بازار ایران وارد شده است. البته باید گفت تمامی گوشی‌های ارزان آن خوب نبوده و مدل‌هایی از آن در بین گوشی‌هایی که نباید بخریم هم جای می‌گیرند. Realme C21Y یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه در بازار است که بیشتر برای کاربران ساده و غیرحرفه ای طراحی شده است. این گوشی به دلیل پردازنده ضعیف خود نمی‌تواند نیازهای کاربران حرفه ای و یا کسانی که به عملکرد بالا در اجرای همزمان برنامه‌ها نیاز دارند را برآورده کند.

اگرچه باتری بزرگ 5000 میلی آمپری آن یکی از نقاط قوت این مدل است، اما کیفیت ساخت پایین و مشکلات مربوط به صفحه نمایش و دوربین این گوشی را به گزینه ای کم ارزش تبدیل می‌کند. به طور کلی، اگر به دنبال گوشی با عملکرد بهتر هستید، این مدل انتخاب مناسبی نخواهد بود.

گوشی Nokia G20؛ از گوشی هایی که نباید بخریم

گوشی Nokia G20؛ از گوشی هایی که نباید بخریم

  • صفحه نمایش: 6.52 اینچی از نوع IPS LCD
  • دوربین: 48 – 5 – 2 – 2 مگاپیکسل
  • پردازنده: مدیاتک هلیو G35
  • رم و حافظه: 128GB 4GB RAM
  • قیمت: در حدود 6 میلیون تومان

نام نوکیا همواره یادآور خاطره طراحی‌های قدرتمند و گوشی‌های خارق العاده نوکیا است که قبل از اسمارت فون‌ها بازار جهان را تسخیر کرده بودند. اما ظاهرا گوشی‌های هوشمندی که به تازگی با این برند در بازار ایران دیده می‌شود، اصلا نمی‌تواند انتظاراتی که از نام آنها می‌رود را برآورده کند. نوکیا G20 یک گوشی اقتصادی با ویژگی‌هایی همچون باتری قوی و رابط کاربری ساده است، اما مشکل اصلی آن به عملکرد پردازنده و دوربین ضعیف باز می‌گردد. پردازنده قدیمی استفاده شده در این گوشی نمی‌تواند تجربه کاربری مطلوبی برای کاربرانی که نیاز به اجرای برنامه‌های سنگین یا بازی‌های موبایلی دارند فراهم کند.

با وجود این، یکی از نقاط قوت Nokia G20 باتری ۵۰۵۰ میلی آمپری آن است که استفاده طولانی مدت از دستگاه را ممکن می‌سازد. اما این گوشی برای کاربرانی که به دنبال گوشی‌هایی با عملکرد سریع تر و دوربین‌های قوی تر هستند، گزینه مناسبی نیست و از گوشی‌هایی که نباید بخریم خواهد بود.

گوشی موتورولا Moto G Pure

گوشی موتورولا Moto G Pure

  • صفحه نمایش: 6.5 اینچی از نوع IPS LCD
  • دوربین: 13 – 2 مگاپیکسل
  • پردازنده: مدیاتک هلیو G25
  • رم و حافظه: 32GB 3GB RAM
  • قیمت: در حدود 6 میلیون

گوشی‌های موتورولا که می‌توان گفت در بازار خیلی هم کمیاب هستند، این روز‌ها با کیفیت جدیدی ارائه می‌شوند و این بنرد هم مانند نوکیا ارائه کننده ای ضعیف از اسامی تاریخی و بزرگ است! این گوشی‌ها که با برند آمریکایی موتورولا عرضه می‌شوند، در واقع محصولات جدید لنوو چینی هستند که برخی از آنها کیفیت خوبی داشته اما در مورد همه مدل‌ها نمی‌توان این حرف را زد و خیلی از مدل‌های آن در زمینه گوشی‌هایی که نباید بخریم جای دارند. موتورولا Moto G Pure با قیمتی بسیار مناسب وارد بازار شد، اما عملکرد ضعیف پردازنده و رم محدود باعث می‌شود که این گوشی نتواند به عنوان یک گوشی اصلی کارآمد عمل کند.

همینطور اجرای برنامه‌ها در آن با تاخیر همراه است و حتی در استفاده‌های معمولی نیز تجربه کاربری نامطلوبی را به همراه دارد. طراحی ساده و باتری 4000 میلی آمپری از جمله نقاط مثبت آن به شمار می‌روند، اما این ویژگی‌ها نمی‌توانند ضعف‌های کلی در عملکرد و کیفیت ساخت را جبران کنند. به همین دلیل، اگر به دنبال گوشی با کیفیت تر هستید، این مدل پیشنهاد نمی‌شود.

 

گوشی Xiaomi Poco C31

گوشی Xiaomi Poco C31

  • صفحه نمایش: 6.53 اینچی از نوع IPS LCD
  • دوربین: 13 – 2 – 2 مگاپیکسل
  • پردازنده: مدیاتک هلیو G35
  • رم و حافظه: 64GB 4GB RAM
  • قیمت: در حدود 4 میلیون تومان

قبلا از برند شیائومی نمونه‌هایی را در این لیست دیده بودیم. اکنون یکی از گوشی‌های زیر برند پوکو را داریم که معمولا گوشی‌های خوبی روانه بازار می‌کند و خیلی از میان رده‌های آن تبدیل به پر فروش ترین‌های بازار ایران شده اند، اما باید گفت در میان مدل‌های ارزان قیمت آن، گزینه‌هایی هم وجود دارد که رفتن به سراغ آنها پول دور ریختن است! شیائومی Poco C31 یکی دیگر از مدل‌های پایین رده است که با قیمت مناسب ارائه شده است، اما ضعف‌هایی مانند پردازنده ضعیف و کیفیت پایین دوربین باعث می‌شود که به عنوان یک گوشی اصلی توصیه نشود.

این گوشی برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین با مشکلاتی همراه است. هرچند که باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری و قیمت ارزان از نقاط قوت این مدل به شمار می‌رود، اما به دلیل ضعف در عملکرد کلی، Poco C31 نمی‌تواند نیازهای کاربران حرفه ای را برآورده کند.

 

از گوشی هایی که نباید بخریم: گوشی ریلمی Narzo 50i

از گوشی هایی که نباید بخریم: گوشی ریلمی Narzo 50i

  • صفحه نمایش: 6.5 اینچی از نوع IPS LCD
  • دوربین: 8 مگاپیکسل
  • پردازنده: Unisoc SC9863A
  • رم و حافظه: 64GB 4GB RAM
  • قیمت: در حدود 6 میلیون تومان

یکی دیگر از گوشی‌های ریلمی که می‌توانیم بگوییم بهتر است از آن دوری کرد، Realme Narzo 50i است که با تمرکز بر کاربرانی که به دنبال یک گوشی ارزان و سبک هستند وارد بازار شد. با این حال، عملکرد پردازنده ضعیف و دوربین پایین رده این گوشی باعث می‌شود که در کارهای روزمره و چند وظیفه ای ضعیف عمل کند. از جمله نقاط قوت Narzo 50i می‌توان به باتری ظرفیت بالای آن اشاره کرد، اما این ویژگی‌ها نمی‌توانند نقاط ضعف اصلی در عملکرد و تجربه کاربری را جبران کنند. بنابراین، خرید این مدل نیز توصیه نمی‌شود.

از گوشی هایی که ارزش خرید ندارند: گوشی Microsoft Lumia 950

از گوشی هایی که ارزش خرید ندارند: گوشی Microsoft Lumia 950

  • صفحه نمایش: 5.2 اینچی از نوع امولد
  • دوربین: 20 مگاپیکسل با لنز زایس
  • پردازنده: اسنپدراگون 808
  • رم و حافظه: 32GB 3GB RAM
  • قیمت: کارکرده در حدود 3 میلیون

این گوشی یکی از آخرین مدل‌های گوشی لومیا است که در واقع به عنوان نماینده ای برای تمامی گوشی‌هایی که با سیستم عامل ویندوز فون ارائه شده اند در این فهرست حضور دارد. Microsoft Lumia 950 یکی از گوشی‌های پرمیوم است که در زمان عرضه اش با وعده ارائه یک تجربه مشابه کامپیوترهای ویندوز به کاربران ارائه شد. با وجود این، سیستم عامل ویندوز موبایل با مشکلات زیادی از جمله پشتیبانی کم از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها مواجه شد. این مشکل به طور مستقیم بر کارایی Lumia 950 تأثیر گذاشت و بسیاری از کاربران از محدودیت‌های آن ناراضی بودند.

نقاط قوت این گوشی شامل صفحه نمایش عالی و دوربین با کیفیت بالا بود، اما نبود پشتیبانی نرم افزاری مناسب و ناکارآمدی در مقایسه با سیستم عامل‌های محبوب دیگر مانند اندروید و iOS باعث شد که این گوشی ارزش خرید بالایی نداشته باشد. باید گفت در سال 2024 این گوشی، سایر نمونه‌های دیگر خانواده لومیا و همینطور سیستم عامل ویندوز فون جزو گوشی‌هایی که خرید آنها توصیه نمی‌شود، هستند.

 

گوشی هواوی Huawei Y7a

گوشی هواوی Huawei Y7a

  • صفحه نمایش: 6.67 اینچی از نوع IPS LCD
  • دوربین: 48 – 8 – 2 – 2 مگاپیکسل
  • پردازنده: کیرین 710A
  • رم و حافظه: 128GB 4GB RAM
  • قیمت: در حدود 5 میلیون تومان

Huawei Y7a یکی از گوشی‌های هواوی است که در سال 2020 عرضه شد و به دلیل برخی محدودیت‌ها به ویژه در بخش نرم افزار، توصیه نمی‌شود. به دلیل تحریم‌های آمریکا، این مدل نیز مانند بسیاری از گوشی‌های دیگر هواوی از خدمات گوگل محروم است که به طور مستقیم بر تجربه کاربری تاثیر منفی گذاشته است. این گوشی یکی از اولین گوشی‌هایی بود که نشان داد هوآوی در حال تحمل فشار زیاد و ضربات سختی از طرف این تحریم هاست. نبود گوگل پلی و اپلیکیشن‌های اصلی گوگل یکی از مهم ترین دلایلی است که این گوشی را برای بسیاری از کاربران کم ارزش می‌کند.

نقاط قوت این مدل شامل باتری پرظرفیت و صفحه نمایش با کیفیت است، اما محدودیت‌های نرم افزاری و مشکلات دسترسی به اپلیکیشن‌های مورد نیاز باعث شده این گوشی ارزش خرید پایینی داشته باشد.

در صورتی که قصد خرید یک گوشی خوب و مناسب را دارید و می خواهید بهترین را برای خود انتخاب کنید، تا در چند سال آینده بتواند به خوبی به شما خدمت کند، مقاله بهترین گوشی میان رده بازار می تواند موارد خیلی خوبی را در اختیار شما قرار دهد. همینطور اگر از میان رده ها فراتر فکر می کنید و به دنبال یک گوشی قدرتمند هستید، مقاله بهترین گوشی میان رده گیمینگ می تواند مواردی را به شما ارائه دهد، که تا چجند سال آینده جزو بهترین ها خواهند بود.

سوالات متداول

کدام گوشی‌ها سریع خراب می‌شوند؟

گوشی‌هایی با برندهای ناشناخته یا بسیار ارزان قیمت به دلیل استفاده از قطعات بی کیفیت، سریع تر خراب می‌شوند. همچنین گوشی‌هایی که فاقد استانداردهای محافظت در برابر آب و ضربه هستند، به مرور زمان دچار مشکلات جدی می‌شوند.

چرا نباید برخی از گوشی‌ها را بخریم؟

گوشی‌هایی که از نظر سخت افزاری ضعیف هستند، پشتیبانی نرم افزاری مناسبی ندارند یا به سرعت قدیمی می‌شوند، ارزش خرید ندارند. این گوشی‌ها ممکن است قیمت پایینی داشته باشند، اما در بلندمدت هزینه‌های تعمیر و نگهداری بالایی دارند.

چه گوشی‌هایی ارزش خرید ندارند؟

گوشی‌هایی که سخت افزار ضعیف، باتری ضعیف، یا عملکرد نرم افزاری کند دارند، معمولاً ارزش خرید ندارند. علاوه بر این، گوشی‌هایی که به روز رسانی‌های امنیتی و نرم افزاری را به موقع دریافت نمی‌کنند نیز خطرناک هستند.

چگونه از خرید گوشی‌های بی کیفیت اجتناب کنیم؟

برای اجتناب از خرید گوشی‌های بی کیفیت، به برندهای معتبر اعتماد کنید و نظرات کاربران و بررسی‌های تخصصی را مطالعه کنید. همچنین از خرید گوشی‌هایی با قیمت بسیار پایین که ویژگی‌های آن‌ها بیش از حد خوب به نظر می‌رسد، خودداری کنید.

نتیحه گیری

در این مقاله در مورد اینکه کدام گوشی‌ها را نخریم با هم صحبت کردیم. عمدتا دستگاه‌هایی که در فهرست گوشی‌هایی که نباید بخریم جای می‌گیرند، گوشی‌های اقتصادی از برند‌های بزرگ است که در اولین نگاه می‌توانند وسوسه کننده به نظر برسند، اما خرید آنها به معنی گرفتار شدن در گردابی از مشکلات متعدد در زمان استفاده است. در کل میتوان گفت این روز‌ها گوشی‌هایی با پردازنده‌های قدیمی و معماری 12 نانومتری، پردازنده‌های یونی سوکت و گمنام، رم کمتر از 6 گیگابایت، سیستم عامل‌های غیر اندروید و iOS، و همینطور دستگاه‌هایی که خدمات پس از فروش مناسبی در ایران ندارند، جزو گوشی‌هایی که خرید آنها توصیه نمی‌شود قرار می‌گیرند. در صورتی که تجربه ای در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402