Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet. Vavada casino зеркало

آشنایی با ویدیوهای کوتاه یوتیوب و ویژگی های جدید آن [آپدیت ۲۰۲۴]

ویدئو کوتاه یوتیوب
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یوتیوب، با هدف رقابت با پلتفرم‌های تیک‌تاک و ریلز اینستاگرام، ویدیوهای کوتاه را معرفی کرده است. در این مطلب قصد داریم با این قابلیت و ویژگی‌هایی که در اختیار ما قرار می‌دهد، آشنا شویم.

آیا از جایگاه و اهمیت ویدئو کوتاه یوتیوب در دنیای تولید محتوا خبر دارید؟ آیا می‌دانید که شورت ویدئوهای یوتیوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند؟ یکی از بهترین و محبوب‌ترین انواع محتوا یوتیوب، Shorts هستند. ویدئوهای کوتاه یوتیوب این روزها بیشترین اهمیت را در روند ویو گرفتن و جلب توجه در این پلتفرم را دارند. اگر بخواهیم ساده‌تر به چیستی ویدئو شورت یوتیوب بپردازیم، باید بگوییم که این دسته از ویدئوها دقیقا مشابه ریلز اینستاگرام هستند!

در این مطلب پلازا، قصد داریم شما را با آخرین تغییرات و ویژگی‌های جدید ویدئو کوتاه یوتیوب در سال ۲۰۲۴ آشنا و بررسی کنیم که چگونه می‌توانید از این امکانات جدید برای تولید محتوای خلاقانه و موفق بهره‌مند شوید.

فهرست مطالب 

ویدئو کوتاه یوتیوب (YouTube Shorts) چیست؟

منظور از ویدئو شورت یوتیوب، همان محتواهایی است که مدت زمان آن‌ها معمولا تا ۶۰ ثانیه ضبط می‌شود. این دسته از محتواهای یوتیوب شباهت زیادی به ریلزهای اینستاگرامی و همچنین ویدئوهای تیک تاکی دارند.

ویدئو کوتاه یوتیوب

استفاده از این قبیل محتواها عموما بر روی نسخه موبایل یوتیوب گزیده مناسب‌تری بوده و تاثیرگذاری بسیار زیادی در فرایند بازدید گرفتن دارند!

اهمیت استفاده از ویدئو کوتاه یوتیوب

اصلا چرا باید از این دسته محتواهای ویدئویی در یوتیوب استفاده کنیم؟ استفاده از ویدئو کوتاه یوتیوب ضرورت بسیار زیادی در پروسه جلب مخاطب دارد. اما شرط اصلی موفقیت در تولید محتواهای شورت ویدئو یوتیوب استفاده از برخی استراتژی‌های خاص و خلاقانه است! حتی نوع کاوری که برای شورت ویدئوی خود انتخای می‌کنید تاثیر بسیار زیادی در جلب توجه مخاطبین دارد.

مهم‌ترین مزیت‌های شورت ویدئو یوتیوب که نمی‌دانستید!

ویدئو کوتاه یوتیوب و انواع آن مزایای بی‌شماری از نظر افزایش بازدید و اعتبار در داخل این پلتفرم دارند. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های شورت ویدئو یوتیوب این است که شما می‌توانید در مدت زمان کمتری به نسبت سایر محتواها، محتوای مورد نظر خودتان را تولید کنید. حتی برای تولید محتوای ویدئوهای کوتاه در یوتیوب نیاز به ابزار خاص و حرفه‌ای ندارید! در ادامه سایر مزیت‌های ویدئوهای کوتاه یوتیوب را معرفی خواهیم کرد.

ویدئو کوتاه یوتیوب

۱. جذب مخاطب با هزینه بسیار کم!

همان طور که می‌دانید، این روزها تولید محتوا در یوتیوب به صورت حرفه‌ای هزینه‌های خیلی زیادی برای تدوینگران دارد! در حالی که روش‌های کم هزینه‌تری هم برای شروع تولید محتوا در این پلتفرم وجود دارد. شما با افزودن یوتیوب شورت به برنامه‌های خود می‌توانید با کمترین هزینه و بهترین کیفیت محتواهای کوتاه اما تاثیرگذاری آماده کنید.

در هر حال، چنانچه سرمایه خیلی زیادی برای تولید محتواهای حرفه‌ای یوتیوب ندارید، ویدئو‌های کوتاه بهترین گزینه برای شما هستند. حتی اگر محصولی را به تازگی تولید کرده و می‌خواهید آن را به بازار معرفی کنید، به راحتی با استفاده از ویدئو کوتاه یوتیوب محصول خود را به بهترین شیوه معرفی کنید.

۲. تبلیغ کسب و کار

برای سودآوری و افزایش میزان فروش و بهبود خدمات‌رسانی به مشتریان، لازم است تا در کنار دیگر پلتفرم‌های اجتماعی، در یوتیوب هم فعالیت کنید. اما برای این کار نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای تولید محتوا نیست. چراکه تنها با آماده کردن ویدئو کوتاه یوتیوب به سادگی می‌توانید تبلیغات در این پلتفرم را انجام دهید.

نکات کاربردی و مهم در ساخت ویدئوهای کوتاه یوتیوب

برای ساختن ویدئو شورت یوتیوب به چه چیزهایی نیاز دارید؟ آیا تمام داستان فقط آماده کردن متن و تبدیل آن به ویدئو کوتاه است؟ قطعا خیر، برای موفقیت در این عرصه باید برخی نکات طلایی و هوشمندانه را در ویدئوهای کوتاه خود رعایت کنید!

سر اصل مطلب بروید!

در ویدئوهای کوتاه یوتیوب، بداهه گویی اصلا کار درستی نیست! چراکه شما زمان کافی را برای مقدمه چیدن و داستان سرایی ندارید. به همین ترتیب بایستی همیشه در ساخت ویدئو کوتاه یوتیوب از همان ابتدا سر اصل مطلب بروید.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که شما بین ۴ الی ۵ ثانیه زمان دارید تا مخاطب را به دیدن مابقی ویدئو جذب کنید. در طی این مدت کوتاه باید بهترین و خلاقانه‌ترین جملات و گویش را در نظر بگیرید!

ارزش جدیدی را اضافه کنید

هدف اصلی شما از تولید محتوای کوتاه در یوتیوب، در اصل باید اضافه کردن یک ارزش جدید باشد. بی هدف انجام دادن محتواهای کوتاه یوتیوب هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. بنابراین، باید هدف گذاری‌های حقیقی را انجام دهید؛ برای مثال، با خود بگویید که من می‌خواهم با تولید این ویدئو شورت‌ها میزان تعامل خودم را با مخاطبینم ۲۰ درصد افزایش بدهم.

به سوالات کاربران پاسخ دهید

یکی دیگر از ویژگی های ویدئو شورت یوتیوب که باید بدانید، این است که داخل هر کدام از این ویدئوها باید به سوالات کاربران پاسخ داده شود. یعنی ویژگی که ویدئو کوتاه شما باید داشته باشد پاسخ‌دهی به سوال و نیاز کاربران است.

تکراری پخش شدن ویدئو را در نظر داشته باشید!

یکی از نکاتی که افراد به هنگام تولید ویدئو کوتاه یوتیوب به آن بی توجه هستند، بحث تکراری پخش شدن این ویدئوها است. زمانی که مدت زمان ویدئو کوتاه تمام می‌شود، مجدد به صورت تکراری از ابتدا پخش می‌شود.

آموزش ساخت و آپلود کردن ویدئو کوتاه یوتیوب

برای درست کردن محتواهای کوتاه ویدئویی در یوتیوب باید کارهایی که ادامه خواهیم گفت را انجام دهید:

  • دانلود کردن یوتیوب و به روز کردن آن
  • آغاز مراحل ساخت ویدئو

ویدئو کوتاه یوتیوب

مراحل ساخت ویدئو کوتاه

بعد از نصب یوتیوب باید روی علامت + در سمت پایینی نوار کلیک کنید. در این بخش گزینه Create a Short را خواهید دید. برای اینکه ویدئو ۱۵ ثانیه‌ای ضبط کنید باید روی دکمه قرمز رنگ را فشار دهید. اما در صورتی که قصد دارید ویدئو کوتاه شما تایمی بیشتر از ۱۵ ثانیه داشته باشد باید روی عدد ۱۵ نگه دارید تا بتوانید آن را به عدد دلخواه خود تغییر دهید.

در بخش Toolbar می‌توانید از امکانات و قابلیت‌های زیر استفاده کنید:

  • تغییر دوربین
  • کاهش یا افزایش سرعت ضبط
  • افزودن شمارنده به ویدئو
  • ایجاد فیلتر
  • تغییر دادن تصویر پس زمینه

آیا کسب درآمد از یوتیوب شورت امکان دارد؟

بله صددرصد، برای اینکه بتوانید از ویدئو کوتاه یوتیوب کسب درآمد کنید لازم است تا بهترین استراتژی را در این ویدئوها اجرا کنید. مبلغ دقیقی برای کسب درآمد از این ویدئوها ندارد، اما به صورت میانگین می‌توان گفت به ازای هر ۱۰۰۰ نمایش می‌توان ۳ دلار درآمد داشت!

مدت زمان یا سایز یوتیوب شورت چقدر باید باشد؟

یکی دیگر از سوالات اصلی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که سایز ویدئو کوتاه یوتیوب چقدر باشد بهتر است؟ در بیشترین حالت به مدت ۶۰ ثانیه می‌توانید ویدئوهای کوتاه خود را آماده کنید. اما سعی کنید که کمتر از ۳۰ ثانیه نباشد!

بهترین ایده‌های تولید محتوای کوتاه در یوتیوب

حال که با تنظیمات ویدئوی شورت یوتیوب آشنا شدید و می‌دانید به چه نوع محتواهایی شورت ویدئو گفته می‌شود، بهتر است با برخی ایده‌های پولساز و تاثیرگذار هم آشنا شوید.

  • ویدئوهای انگیزشی کوتاه
  • ویدئوهای سرگرم کننده
  • ویدئوهای آموزشی و نکته دار
  • ویدئوهای قبل و بعد

کلام آخر

در این مطلب به چیستی ویدئو کوتاه یوتیوب پاسخ دادیم. همچنین گفتیم که برای موفقیت در این زمینه باید چه کارهایی را انجام داده و چه نکاتی را رعایت کنید. اما در کل تولید محتوای کوتاه در یوتیوب آن هم به صورت ویدئویی تاثیر بالقوه‌ای در پروسه فروش و جذب مخاطب دارد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402