کارگردان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice از اینکه برخی بازکنان این بازی را با موس و صفحه کلید بازی می کنند، خیلی شگفت زده شد. ظاهرا این بازی برای پلی استیشن 4 طراحی شده بود ولی بعدا معلوم شد خیلی افراد با کامپیوتر شخصی بازی می کنند.
بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice یک فانتزی سیاه در سبک اکشن ماجراجویی است که توسط استودیوی Ninja Theory در آگوست 2017 برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی منتشر شد. این بازی که بر اساس اساطیر نورث و فرهنگ اسکاندیناوی ساخته شده بود، داستان سنووا را روایت می کند؛ جنگجوی سرسختی که باید با نابودی موجوداتی از دنیای دیگر راهش را به Hellheim باز کند تا با کمک «هلا» الهه مرگ، روح معشوقه اش را از عذاب نجات دهد. بازی در ابتدا برای کنسول پلی استیشن 4 برنامه ریزی شده بود و سپس برای کامپیوترهای شخصی هم منتشر شد. کارگردان بازی اخیراً در رابطه با رابط کاربری بازی برای موس و کیبورد صحبت هایی کرده است.
تامین آنتونیادس کارگردان ارشد بازی Hellblade طی مصاحبه اخیرش در مورد بازی اعلام کرد در عین حال که او و تیمش انتظار داشتند بیشتر فروش بازی روی کنسول باشد، نتیجه کلی با چیزی که انتظارش را داشتند خیلی تفاوت داشت.
آنتونیادس توضیح داد:
«ما الویت این بازی را برای کنسول پلی استیشن 4 در نظر گرفته بودیم و گمان می کردیم که بیشتر حجم فروش ما روی این پلتفرم باشد. اما در واقع این فروش به شکل مساوی تقسیم شد. بنابر این با پروژه های آینده مطمئن خواهیم شد که رابط کاربریمان برای مخطابان کامپیوترهای شخصی هم بهینه و مناسب تنظیم شده باشد.»
آنتونیادس اضافه کرد:
«دیدن این که بسیاری از مردم بازی را با موس و کیبورد بازی می کنند، ما را شگفت زده کرد. در ابتدای کار اشتباهات اندکی مرتکب شدیم. پس از آن این اشتباه را جبران کردیم، اما اعتراف می کنیم که در رابطه پشتیبانی از موس و کیبوردمان اشتباه کردیم.»
Hellblade چندین ژانر مختلف مثل هک اند اسلش، حل معما و تعلیق روانی را با یکدیگر تلفیق کرد. صداگذاری و گویندگی، بخش بزرگی از بازی را شکل می داد و بازیگر توانمندی مثل ملینا جرگینز توانست از پس نقشش برآید و روایت قوی داستان را تقویت کند. خود بازی نیز مورد استقبال منتقدین قرار گرفت توانست علاوه بر بهترین بازی مستقل، جوایزی نظیر بهترین دستاورد هنری، بهترین دستاورد صوتی، و بهترین اجرا را از آن خود کند.