در این مطلب از پلازا قصد داریم به نحوه پست گذاشتن در لینکدین به صورت متنی، تصویری، ویدئویی و اسلایدی با صفحه شخصی و صفحه شرکتی بپردازیم.
لینکدین یک شبکه اجتماعی بیزینسی محبوب و حرفهای برای بهبود کسب و کارهای مختلف و کار کردن روی برندینگ و جذب مشتری است. استفاده از LinkedIn فقط به این موضوع محدود نمیشود و کاربران این شبکه اجتماعی میتوانند از طریق آن، با سایر افرادی که در حوزه کاری آنها فعالیت میکنند، آشنا شده و ارتباط برقرار کنند. همچنین میتوان از این سیستم برای کاریابی یا استخدام افراد نیز استفاده نمود. بهترین گزینه برای اینکه بتوانید چشم اندازهایی برای کسب و کار خود در این شبکه اجتماعی ایجاد کنید، پست گذاشتن در لینکدین است.
فهرست مطالب
مراحل گام به گام ارسال پست متنی در لینکدین
- مرحله ۱: به قسمت HOME (خانه) در صفحه لینکدین خود مراجعه کرده و روی آن کلیک کنید.
- مرحله ۲: پس از ورود به صفحه اصلی خود، روی Start a post کلیک کنید.
- مرحله ۳: سپس یک تصویر هدر به پست خود اضافه کنید. برای اضافه کردن تصویر بر روی بخش مستطیلی بالای صفحه کلیک کرده و تصویری را که میخواهید بارگذاری نمایید، انتخاب کنید. ابعاد استاندارد توصیه شده توسط لینکدین برای عکسها ۶۹۸×۴۰۰ پیکسل است.
- مرحله ۴: در گام بعدی یک تیتر جذاب به محتوای خود بیافزایید. سعی کنید از تیتری استفاده کنید که موجب ایجاد حس کنجکاوی شود و کاربر را به کلیک روی پست شما و خواندن آن ترغیب کند.
- مرحله ۵: بعد از اینکه تیتر و عنوان خود را اضافه کردید، در فضای زیر آن کلیک نمایید و متن مقاله خود را بهطور کامل و با استفاده از ابزاری که لینکدین در اختیار شما قرار میدهد، وارد کنید.
- مرحله ۶: در مرحله بعد میتوانید یک پاورقی برای پست خود ایجاد کنید. کسانی که محتوای شما را در لینکدین مشاهده میکنند، تنها دوستان شما نیستند و هر شخص دیگری میتواند خواننده محتوای شما باشد. به همین علت بهتر است در پایان هر پست یک بیوگرافی کوتاه به اشتراک بگذارید.
- مرحله ۷: گام آخر برای پست گذاشتن در لینکدین کلیک کردن بر روی دکمه آبی Post خواهد بود.
نحوه انتشار پست تصویری در لینکدین
یکی دیگر از انواع پستی که میتوانید در لینکدین به اشتراک بگذارید، پست تصویری است. برای انتشار پست تصویری در لینکدین به جای کلیک بر روی Start a post روی عکس دوربین یا گزینه Add photo کلیک کنید.
برای انتشار عکس در لینکدین باید از عکسهایی با ابعاد ۱۲۰۰×۶۲۷ پیکسل که دارای کیفیت و وضوح بالا و مرتبط با موضوع هستند، استفاده کنید.
نحوه انتشار پست ویدئویی در لینکدین
اشتراک پست ویدئویی در لینکدین بهترین راه برای افزایش تعامل شما با مخاطبین است. اما در انتشار پست ویدئویی نکاتی وجود دارد که حتما باید به آنها توجه کنید:
- ویدئوهای مناسب برای اشتراک گذاری در لینکدین باید دارای یکی از فرمتهای WEBM، QUICK TIME، MKV، MPEG-1، MPEG-4، AVI، ASF، FLV، WMV2، WMV3، VP8، VP9، MP4، AVC و H264 باشند.
- ویدئوهای منتشر شده باید حداقل ۳ دقیقه و حداکثر ۱۰ دقیقهای باشند.
- حجم مورد تایید لینکدین برای ویدئوها بین ۷۵ کیلوبایت تا ۵ گیگابایت است.
- ویدئوهایی که منتشر میکنید، باید دارای وضوح و کیفیت بالایی باشند.
نحوه قرار دادن پست اسلایدی در لینکدین
استفاده از پستهای اسلایدی یکی از راههای کلیدی برای رشد صفحه شما است. با این حال باید چندین نکته را برای قرار دادن پست اسلایدی در لینکدین رعایت کنید تا بتوانید بیشترین بازدهی را در شبکه اجتماعی لینکدین بگیرید. اما نکته قابل توجه این است که لینکدین از اواخر سال ۲۰۲۳ پشتیبانی از پستهای اسلایدی را حذف کرده است و باید از یک روش جایگزین استفاده کنید.
برای قرار دادن پست اسلایدی در لینکدین کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:
مرحله ۱: تصاویر مورد نظر خود را که متناسب با سلیقه و موضوع کسب و کار خود انتخاب کردهاید، به صورت فایل PDF و یا پاورپوینت در بیاورید.
مرحله ۲: وارد شبکه اجتماعی لینکدین شوید و در صفحه اصلی، بر روی “Start a post” یا “نوشتن پست” کلیک کنید تا باکس نوشتن پست باز شود.
مرحله ۳: بر روی آیکون سهنقطه کلیک کرده و سپس Add a document را انتخاب کنید. سپس فایل PDF یا پاورپوینت خود را انتخاب و آن را منتشر کنید.
برای افزایش بازدهی در قرار دادن پست اسلایدی توصیه میشود، نکات زیر را رعایت کنید:
- اولین اسلاید خود را با یک تصویر پرقدرت و جذاب برای مخاطبین شروع کنید.
- برای جذب بیشتر مخاطبین از طرحهای گرافیکی زیبا برای پستهای خود استفاده کنید.
- قبل از آپلود پست حتما از یکسان بودن ابعاد همه اسلایدها اطمینان حاصل نمایید.
- حجم پستهای اسلایدی خود را در کمتر از ۱۰۰ مگابایت نگه دارید.
- تعداد صفحاتی که میتوانید در پست اسلایدی استفاده کنید باید کمتر از ۳۰۰ صفحه باشد. البته پست اسلایدی با تعداد صفحات خیلی زیاد و طولانی برای مخاطبین جذاب واقع نخواهد شد.
- به این نکته توجه داشته باشید که لینکدین از ویدئوها و انیمیشنها درون پست اسلایدی پشتیبانی نمیکند.
تفاوت بین صفحه شخصی و صفحه شرکتی در لینکدین
داشتن صفحه شخصی در لینکدین این پیام را به مخاطبین میدهد که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام میدهید و در چه شرکتهایی تجربه کار دارید. اما صفحه شرکتی در لینکدین میتواند توسط افراد مختلف در شرکت اداره شود. صفحه شرکتی دید بهتری از شرکت را به مخاطبین ارائه میکند. اما توجه به این نکته نیز مهم است که اغلب کاربران تمایل بیشتری به برقراری ارتباط با مردم به جای شرکتها دارند. همین عامل باعث میشود که جذب دنبال کننده برای صفحات شرکتی در لینکدین کمی دشوار شود.
نحوه انتشار پست در صفحه شرکتی
انتشار و به اشتراک گذاشتن پست در صفحه شرکتی، تفاوت چندانی با صفحه شخصی ندارد. تنها کافی است برای انتشار از گزینه POST در قسمت پایین صفحه استفاده کنید. نکتهای که باید به آن توجه کنید، این است که در صفحه شرکتی شما نمیتوانید مقاله منتشر کنید و با محدودیت در تعداد کاراکتر مواجه هستید.
چند ترفند کاربردی برای پست گذاشتن در لینکدین
- پلتفرم لینکدین این اجازه را به شما میدهد که ویدئوهای سایر رسانهها از قبیل YOUTUBE را به اشتراک بگذارید، اما طبق آمار این نوع پستها بازدید بسیار کمی خواهند داشت و بهتر است از آنها استفاده نکنید.
- سعی کنید مطالب را بهطور خوانا بنویسید، پستهایی که سطح سختی کمتری دارند، میزان بازدید بیشتری خواهند داشت.
- عنوان یکی از مهمترین قسمتها موقع انتشار پست است که حتما باید به آن توجه کنید. پستهایی که عنوان آنها دارای ۳۰ تا ۴۰ کاراکتر است، بازدید بالاتری خواهند داشت.
- هر پستی که در لینکدین به اشتراک میگذارید، حداقل باید یک عکس هنگام انتشار داشته باشد. بهترین تعداد برای هر پست ۸ عکس است.
- این نکته را نیز به یاد داشته باشید که مهمترین فاکتور برای لینکدین لایک است که میتواند برای شما کامنت و دیگر اکشنها را به همراه داشته باشد.
سخن پایانی
در این مطلب از پلازا سعی کردیم بهطور کامل به معرفی شبکه اجتماعی لینکدین و به بررسی تمام روشهای انتشار پست از جمله نحوه قرار دادن پست اسلایدی در لینکدین بپردازیم. پست گذاشتن در لینکدین برای توسعه کسب و کار و بهبود بازاریابی یک فرایند بسیار موثر است. شما میتوانید توسط این شبکه اجتماعی بر روی برندینگ شخصی خود کار کنید و کاربران را با کسب و کار خود آشنا کنید. همچنین برای کاریابی و استخدام اشخاص مورد نظر خود نیز میتوانید از این پلتفرم بسیار کاربردی بهرهمند شوید.