Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام چیست و چه تفاوتی دارد؟

تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اصطلاح‌های ریچ و ایمپرشن دو اصطلاح رایج در شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام است. در واقع بسیاری از سئوکارها و ادمین پیج‌ها، با کسب اطلاعات کامل در مورد تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام می‌توانند هر چه بهتر و سریع‌تر اقدامات و راهکارهای مناسب بهینه‌سازی پیج‌ها را انجام دهند.

اگر قصد دارید کسب و کار اینستاگرامی خود را بهتر از قبل مدیریت کرده و توسعه دهید، پس باید با تفاوت این دو اصطلاح به صورت عمیق و کاملا مفهومی آشنا شوید. به همین ترتیب تصمیم گرفته‌ایم در این مطلب از پلازا به صورت کامل و جامع در مورد تفاوت Reach و Impression در اینستاگرام صحبت کنیم.

فهرست مطالب 

منظور از ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه به تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام بپردازیم، ابتدا باید در مورد مفهوم و ماهیت این دو اصطلاح صحبت کنیم. در ادامه به صورت انحصاری ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک از این دو واژه را بررسی خواهیم کرد.

1- مفهوم ریچ (Reach)

در ساده‌ترین و عمیق‌ترین تعریف، منظور از ریچ دسترسی افراد مختلف به محتوای پیج اینستاگرامی سایر افراد با اکانت‌های مختلف است! در اغلب موارد به هنگام بررسی میزان بازدید و بازدهی پیج خود ممکن است با عبارت Account Reach مواجه شوید؛ در چنین مواقعی منظور از این عبارت همان تعداد حساب‌های منحصربه‌فردی است که پست شما را در کمترین حالت یکبار لایک کرده‌اند.

تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام

هر ریچ در اصل یک بازدید را نمایش می‌دهد؛ یعنی هر ریچ حاصل از یک پیج بوده و دو ریچ از دو پیج اینستاگرامی مختلف است!

تنظیمات ریچ در اینستاگرام

برای اینکه بتوانید شاخص Reach پیج اینستاگرامی خود را مشاهده کنید باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • مراجعه به پروفایل در اینستاگرام
  • انتخاب گزینه Insight یا عبارت View professional dashboard
  • گزینه See all Insights

با طی کردن مراحل بالا، می‌توانید به راحتی تمامی اکانت‌هایی که در طی 7 الی 30 روز گذشته محتواهای پیج شما را دیده‌اند را مشاهده کنید.

2- مفهوم ایمپرشن (Impression) در اینستاگرام

منظور از واژه ایمپرشن در اینستاگرام، در اصل میزان بازدیدهای انجام شده از محتوای یک پیج است. در قسمت Insights پست‌های پیج شما همواره یک عددی را به همراه دارند، این عدد همان نشان دهنده تعداد ایمپرشن‌ها است. هر یک ایمپرشن برابر با یک بازدید است. برای مثال، اگر یک پست اینستاگرامی شما 700 ایمپرشن داشته باشد؛ یعنی آن پست 700 بار توسط افراد مشاهده شده است! توجه داشته باشید که هیچ گاه آمار مربوط به ایمپرشن پست‌های شما با میزام ریچ یکسان نخواهد بود!

تنظیمات ایمپرشن در اینستاگرام

برای دسترسی به بخش تنظیمات ایمپرشن در اینستاگرام باید به اکانت خود مراجعه کرده و در بخش Settings گزینه Impression را انتخاب کنید.

تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام

شاید بعد از مطالعه مطالب فوق با این سوال مواجه شوید که اصلا ایمپرشن و ریچ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین تفاوت بین این دو شاخص این است که ایمپرشن نشان دهنده میزان و تعداد دفعات بازدیدهای انجام شده از پست‌ها بوده و ریچ نیز به معنای تعداد اکانت‌های بازدید کننده است!

اگر بخواهیم بهتر به این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام بیشتر به این صورت است که شما با استفاده از ریچ می‌توانید تعداد کاربران بازدید کننده را دیده و در ادامه با ایمپرشن تعداد دفعاتی که همان افراد پست شما را مشاهده کرده‌اند را بررسی کنید.

تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام

در اینستاگرام ریچ مهم‌تر است یا ایمپرشن؟

یکی از اساسی‌ترین سوالات کاربران بعد از درک کردن تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا ریچ از اهمیت بیشتری برخوردار است یا ایمپرشن؟ اگر قصد دارید پیج اینستاگرامی خود را در مدت زمان کم و با استفاده از برخی ترفندها ارتقا دهید، باید حتما با این دو اصطلاح آشنایی داشته باشید.

همان طور که می‌دانید، بحث تعامل در اینستاگرام یکی از مهم‌ترین فاکتورها در میزان موفقیت کسب‌و‌کارها است! به همین دلیل باید همیشه سعی کنید تا بیشترین میزان تعامل را با مخاطبین هدف خود داشته باشید. ایمپرشن دقیقا نشان دهنده میزان تعامل کاربران با محتواهای پیج اینستاگرامی شما است.

ایمپرشن: اصل بسیار مهم در اینستاگرام!

یکی از مشخصه‌های اصلی ارزشمند بودن محتوای یک پیج، تعداد دفعات مشاهده و بازنشر آن محتوا توسط کاربران است. طبیعتا هر چقدر میزان ایمپرشن بیشتر باشد، حاکی از آن است که محتوای مورد نظر از نظر کاربر جذاب‌تر و مفید‌تر بوده است!

پس همیشه سعی کنید تا در راستای افزایش میزان ایمپرشن خود محتواهایی مفید تولید کرده و فعالیتی مستمر نیز داشته باشید. البته جمله فوق به این معنا نیست که از آمار ریچ پیج خود غافل شوید، اما اصل اساسی در اینستاگرام بحث ایمپرشن است!

آخرین کلام

دانستن تفاوت ریچ و ایمپرشن در اینستاگرام یکی از دغدغه‌های افراد تازه وارد به این دنیای بزرگ و گسترده است. در حالت کلی هدف از قرارگیری شاخص ایمپرشن در واقع بررسی تعداد دفعات بازدید یک شخص یا چندین شخص از محتوای شما در این پلتفرم است. اما در مقابل هدف از ریچ نیز تعداد کل بازدیدهای انجام شده (تعداد اکانت‌ها) است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402