در حالیکه سرویس جیمیل همواره در پالایش پیامهای اسپم نسبتاً خوب عمل کرده است، اما به گزارش وبسایت خبری Mashable، از اوایل دیروز تعدادی از کاربران این سرویس پیامهای متعدد تبلیغاتی را با نام کاربری خود دریافت کردهاند.
طبق پیامهایی که کاربران به انجمن راهنمایی جیمیل ارسال نمودند، علیرغم اینکه حساب خود را با سیستم احراز هویت دو مرحلهای و همچنین بروزرسانی رمز عبور ایمن کرده بودند، اما باز هم پیامهایی را با نام کاربری خودشان دریافت کردهاند. گفته میشود که اسپمرها از هدرهای جعلی برای پیامها استفاده کردهاند به طوری که به نظر میرسد که پیام از سوی حساب خود کابران و به وسیله یک شرکت مخابراتی کانادایی با نام تلاس (Tlus) ارسال شده است. از آن جایی که این طور به نظر میرسد که پیامها از سوی خود کاربر ارسال شدهاند، سرویس جیمیل پیامها را درون فولدر کاربران آسیب دیده قرار میدهد.
در همین رابطه سخنگوی گوگل در گفتگو با وبسایت MAshable گفت:
کمپین اسپم تاکنون تعداد کمی از کاربران جیمیل را مورد حمله قرار داده و گوگل اقدامات لازم را برای مقابله با این مشکل انجام داده است.
مقامات شرکت تلاس نیز در مصاحبه با MAshable عنوان کردند که پیامهای ارسالی از سوی سرورهای این شرکت ارسال نشدهاند و تلاس در حال رفع این مشکل است.