بدون شک هر یک از افراد فعال در شبکههای اجتماعی بایستی حسابهای کاربری خود را به صورت دقیق آنالیز و مدیریت کنند. برای مدیریت اکانتها در فضاهای مجازی نیاز به برخی ابزارهای کاربردی است. با پلازا همراه باشید تا با برخی از این ابزار های مدیریت شبکه های اجتماعی، آشنا شویم.
بدون وجود این ابزارها مطمئن باشید که مدیریت و بررسی عملکرد در شبکه های اجتماعی بسیار سخت و زمانگیر خواهد بود. البته نوع ابزار انتخاب شده برای آنالیز و بررسی حساب کاربری در میزان راحتی شما تاثیر زیادی دارد، به همین دلیل توصیه میکنیم در انتخاب ابزار بیشترین دقت را داشته باشید.
فهرست مطالب
بهترین ابزار های مدیریت شبکه های اجتماعی
شما با استفاده از ابزار مدیریت Social Media میتوانید تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد فعالیت، میزان بازدید و ترافیک حساب کاربری خود و مواردی از این قبیل را به دست آورید.
1. ابزار BUFFER: یکی از بهترین ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی
اگر میخواهید یک ابزار با امکانات کامل و پیشرفته برای مدیریت و آنالیز حساب کاربری خود در شبکههای اجتماعی انتخاب کنید، بدون شک ابزار BUFFER بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی پلن رایگان را در اختیار کاربران خود قرار میدهد. با ثبت نام در وبسایت این ابزار قادر میتوانید از طریق موبایل یا نسخه تحت وب به اکانت مورد نظر خود وارد شده و اطلاعات آن را بررسی کنید. البته اشتراکهای این ابزار در 3 دسته بندی زیر قرار میگیرد:
- رایگان FREE
- ضروری ESSENTIALS
- گروهی TEAM
یکی دیگر از بزرگترین ویژگیهای ابزار بافر که باعث محبوبیت گسسترده آن در بین ایرانیان شده است، نیاز نداشتن به هرگونه فیلتر شکن است!
2. ابزار HOOTSUITE
اگر به دنبال ابزاری پولی با امکانات گسترده هستید، ابزار HOOTSUITE بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این پلتفرم در ازای خدماتدهی به کاربران خود ماهانه حدود 20 دلار هزینه اشتراک دریافت میکند. با بهرهگیری از این ابزار شما قادر خواهید بود تا بر اساس یک برنامهریزی و زمانبندی اصولی پستهای مورد نظر خود را در چندین اکانت مختلف منتشر کنید.
سایت HOOTSUITE قابلیت مدیریت اکانت شبکههای اجتماعی همچون توییتر، لینکدین، فیسبوک، اینستاگرام و ورد پرس را دارد.
3. پلتفرم میت ادگار (MeetEdgar)
ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی میت ادگار بر خلاف بسیاری از ابزارها، از امکاناتی همچون برنامهریزی اتوماتیک بهره میبرد. یعنی شما با استفاده از این ابزار به راحتی میتوانید پستهای خود در هر یک از شبکههای اجتماعی را به صورت خودکار و چندین مرتبه منتشر کنید.
البته این ابزار تنها به مدت 7 روز نسخه رایگان خود را در اختیار کاربران قرار میدهد. پس از آن شما باید اشتراک پولی آن را تهیه کنید. ارزانترین اشتراک عرضه شده در این ابزار ماهانه حدود 20 دلار هزینه دارد.
ابزار میت ادگار با توجه به امکاناتی که دارد، به شما کمک میکند تا میزان تعامل اکانتهای خود در رسانههای اجتماعی را افزایش دهید.
در بخش بلاگ این ابزار، تمامی محتواهای مورد نظر شما ثبت شده و به صورت خودکار در داخل حساب کاربری منتشر میشوند.
4. ابزار لوملی Loomly
این پلتفرم مدیریت شبکههای اجتماعی دارای 5 نوع اشتراک مختلف است. البته علت بالا بودن هزینه اشتراکهای این ابزار داشتن امکانات پیشرفته و حرفهای برای مدیریت شبکههای اجتماعی است. برای مثال کمترین اشتراک ماهانه آن 26 دلار است. اشتراکهای ابزار لوملی به 5 دسته زیر تقسیم میشوند:
- پایه یا بیسیک
- استاندارد
- پیشرفته
- پرمیوم
- پروژهای
اگر قصد دارید از تمام امکانات تخصصی این ابزار بهرهبرداری کنید، بهتر است نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید.
5. ابزار Sport Social
اسپورت سوشال ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی به صورت دقیق آنالیزها و تحلیلهای مورد نیاز را انجام میدهد. به همین دلیل شما با عضویت در این ابزار نیازی به استفاده از سایر پلتفرمهای مدیریت شبکههای اجتماعی ندارید.
این ابزار در چند نوع قالب حرفهای، استاندارد و پیشرفته در اختیار کاربران قرار میگیرد. اگر اکانت زیادی در شبکههای اجتماعی ندارید، بهتر است نسخه حرفهای آن را خریداری کنید. در این نسخه امکان مدیریت 10 اکانت به صورت همزمان وجود دارد!
علاوه بر موارد گفته شده، با بهرهگیری از امکانات این ابزار شما میتوانید نرخ گزارشهای دقیقی از بازدهی و میزان بازدید پستهای خود تهیه کنید.
6. ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی SocialPilot
اگر به تازگی کسب و کار خود را در فضاهای مجازی راهاندازی کردهاید، پیشنهاد میکنیم در ابزار سوشال پایلوت ثبت نام کنید. در این ابزار 4 نوع اشتراک وجود دارد که کمترین آنها 25.5 دلار هزینه ماهانه دارند. این ابزار در عین داشتن هزینه بهصرفه و اقتصادی از امکانات قابل قبولی برخوردار است.
یکی از بزرگترین مزیتهای ابزار سوشال پایلوت تقویم زمانبندی بسیار دقیق و هوشمند آن است! حتی تیم توسعه دهنده این ابزار راهنمای کامل و جامعی را در اختیار کاربران قرار دادهاند تا در صورت عدم آشنایی با محیط پلتفرم اطلاعات لازم را کسب کنند.
7. محبوبترین ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی: SEMrush
اگر تجربه استفاده از ابزارهای آنالیز و تحقیق داده را داشته باشید، قطعا حداقل یکبار نام ابزار سمراش را شنیدهاید. این ابزار محبوبترین و پرکاربردترین پلتفرم در بین سئوکاران ایرانی و خارجی است!
با عضویت در ابزار Semrush شما علاوه بر مدیریت وبسایت خود، میتوانید اطلاعات مربوط به اکانت در شبکههای اجتماعی را بررسی و مدیریت کنید. علاوه بر دریافت گزارشهای دقیق از عملکرد حساب کاربری خود در شبکههای اجتماعی، قادر خواهید بود تا انواع تصاویر پست و استوری را ویرایش کنید. اشتراکهای سمراش:
- اشتراک حرفهای ماهانه 99 دلار
- پلن دوم ماهانه 199 دلار
- پلن تجاری ماهانه 399.5 دلار
سوالات متداول
ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی دقیقا مانند یک دستیار هوشمند عمل کرده و به شما کمک میکند تا بهتر و دقیقتر عملکرد خود در فضای مجازی را آنالیز کنید. اما همواره ممکن است در هنگام کار با این ابزارها با برخی از سوالات رایج زیر مواجه شوید.
آیا باید حتما از این ابزارها استفاده کنیم؟
بله، اگر قصد دارید در مدت زمان کمی در شبکههای اجتماعی به نتایج دلخواه خود دست یابید حتما باید از این ابزارها استفاده کنید.
کدام ابار بهترین گزینه برای مدیریت شبکه های اجتماعی است؟
هر یک از این ابزارها مزایا و معایب خود را دارند. شما باید بر اساس میزان نیازها و حتی نوع کاربری خود مناسبترین آنها را انتخاب کنید.
کلام آخر
در این مطلب از پلازا، چند مورد بهترین ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی را معرفی کردیم. هر یک از این ابزار به واسطه امکاناتی که دارند، به نوبه خود بهترین دستیار برای مدیریت حسابهای کاربری هستند. اگر شما هم تجربه کار با هر یک از این ابزارها را داشتهاید، پیشنهاد میکنیم آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
