شرکت HypleroopTT قصد دارد نخستین سیستم حمل و نقل هایپرلوپ خود را در کشور فرانسه بسازد و راهاندازی کند. این شرکت فعلا نخستین محموله لولههای هایپرلوپ را به فرانسه منتقل کرده است.
شرکت HypleroopTT اولین محموله لوله های هایپرلوپ را به مرکز تحقیقاتی خود در جنوب غربی فرانسه تحویل داده و عملیات ساخت نخستین شبکه هایپرلوپ برای حمل افراد و بار را آغاز کرده است. شرکت قصد دارد یک سیستم هایپرلوپ 320 متری بسازد و در سال جاری به بهره برداری برساند، و نیز یک شبکه دیگر به طول 1 کیلومتر را در سال 2019 بسازد.
شرکت HyperloopTT یا Hyperloop Transportation Technologies سال پیش اعلام کرد که یک مرکز تحقیقاتی اروپایی در تولوز فرانسه افتتاح می کند. تولوز چهارمین شهر بزرگ فرانسه است و پایگاه مرکزی شماری از غول های حمل و نقل و هوافضا، از جمله شرکت هواپیماسازی ایرباس است. چند روز پیش که HyperloopTT شروع به ارسال لوله ها کرد هیجان و توجه مردم و رسانه های محلی را برانگیخته بود.
لوله های هایپرلوپ دراندازه واقعی وارد مرکز تحقیق و توسعه شرکت HypleroopTT می شوند.
5 سال قبل، ما کارمان را برای حل فوری ترین مشکلات موجود در حمل و نقل شروع کردیم: بازدهی، راحتی و سرعت. امروز ما قدم مهمی در راه رسیدن به آن هدف برمی داریم. فناوری هایپرلوپ چیزی فراتر از آن است که تنها، نمایش دهنده شتاب سریع باشد و یا رکوردهای سرعت را بشکند. فرصت ویژهای که این فناوری به ما می دهد این است که سیستمی پربازده و امن با تجربه ای بی نظیر برای مسافران به ارمغان بیاورد.
– درک البورن، مدیرعامل HyperloopTT
HyperloopTT که در سال 2013 تاسیس شده، اکنون تیمی متشکل از 800 مهندس و 40 شرکت و دانشگاه شریک دارد. این شرکت که مرکز آن در لس آنجلس واقع شده، از یک مدل «همکاری باز» استفاده می کند. افراد می توانند به HTT ملحق شوند و در ازای کاری که انجام می دهند گزینههایی برای خرید سهام دریافت کنند. ارزش خالص HyperloopTT ، تا به حال به رقمی معادل 31.8 میلیون دلار رشد یافته و در سال گذشته 30 کارمند حقوق بگیر داشته است.
علاوه بر شهر تولوز، این شرکت مراکز دیگری در چندین منطقه دنیا دارد که در آن ها قراردادهایی برای توسعه و آزمایش سیستم های هایپرلوپ منعقد کرده است. لوله هایی که در تولوز نصب می شوند دارای قطری معادل 4 متر بوده که این بدان معنی است که سیستم می تواند هم برای «محفظه حمل مسافر» و هم برای «محفظه حمل بار» تنظیم و استفاده شود. شرکت امیدوار است که کپسول حمل مسافر (که در شرکت Carbures در اسپانیا ساخته می شود) را در تابستان امسال دریافت کند.
ورود لوله های هایپرلوپ در اندازه واقعی به مرکز تحقیق و توسعه شرکت HypleroopTT
البته شرکت HyperloopTT همزمان با توسعه سیستم هایش با چندین رقیب هم مواجه است. هایپرلوپ ایده ای برای حمل و نقل است که اولین بار توسط ایلان ماسک پیشنهاد داده شد و سپس آن را برای استفاده آزاد در اختیار همگان قرار داد. در این نوع حمل و نقل، کپسولهایی در داخل لولههایی که در آن شرایط خلأ حکمفرما است تا اصطکاکی در کار نباشد قرار میگیرند که سرعتی بالغ بر ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. ایده این است که افراد یا بار را درون این کپسول ها قرار داده و با سرعتی نزدیک به سرعت صوت، در مسیرهای بسیار طولانی جابجا کرد.
با استفاده از سیستمی که اکنون در حال ساخته شدن است، HyperloopTT به دنبال پاسخ به این سئوال خواهد بود که چه قدر زمان نیاز است تا عملا بتوان از این فناوری برای انتقال افراد و حمل بار استفاده کرد. نتیجه آزمایش های آینده احتمالا مشخص خواهد کرد که چقدر از این واقعیت فاصله داریم.
ساخت در ابعاد واقعی به این معنی است که میخواهیم از این ایده در بلند مدت استفاده کنیم. ما جزو اولین استفاده کنندگان این فناوری بودیم و ثابت کردیم که عملی و قابل بیمه شدن توسط بزرگترین شرکت بیمه اتکایی جهان، مونیخ آر ای (Munich RE) است. ما قراردادهایی در نه کشور منعقد کرده ایم که برروی امکان عملی شدن و مقررات کار می کنیم. ما یک مرکز تحقیقاتی برای بار و تدارکات در برزیل و یک مرکز در تولوز که در آن نخستین کپسول حمل مسافر در اندازه واقعی را دریافت می کنیم داریم. هایپرلوپ دیگر یک ایده نیست، بلکه به یک صنعت سودده تبدیل شده است.
– بایباپ گرستا، رییس هیات مدیره HyperloopTT