بر اساس گزارش موسسه پژوهشی اطلاعات مصرف کنندگان (CIRP)، سامسونگ رتبه اول را در میان فروشندگان گوشی های هوشمند در سه ماهه اول سال 2018 در ایلات متحده امریکا، از آن خود کرد. از سوی دیگر، اپل نیز با کسب بیشترین درصد وفاداری کاربران به محصولات، در رتبه اول رده بندی وفاداری به برند در میان مشتریان، قرار گرفت.
موسسه پژوهشی اطلاعات مصرف کنندگان، دادههای خود را بر اساس بررسی 500 مشتری در ایالات متحده که در ماههای ژانویه تا مارس (دی تا نیمه فروردین)، اقدام به خرید گوشی های هوشمند جدید کرده اند، تهیه کرده است. بر اساس این آمار و اطلاعات، از 500 مشتری، 39 درصد از افراد، گوشیهای هوشمند سامسونگ را برای خرید انتخاب کردهاند و به همین دلیل، سامسونگ عنوان محبوبترین تولید کننده گوشیهای هوشمند در امریکا را به خود اختصاص داد. اپل نیز با کسب 31 درصد خرید، رتبه دوم این جایگاه را از آن خود کرد. به گزارش CIRP، اپل در سه ماهه اول سال 2018 با کاهش فروش روبرو شده، چرا که طبق آمار بدست آمده، میزان فروش این شرکت در سه ماهه چهارم سال 2017، برابر با 40 درصد بود. ال جی با 14 درصد در رتبه سوم قرار دارد و سایر برندها مجموعا 17 درصد فروش سه ماهه اول سال 2018 را به خود اختصاص دادهاند.
بر اساس این گزارش، فروش اپل در سه ماهه اول سال جاری، به فروش آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 که سال 2017 معرفی شدند، مربوط میشود، در حالیکه فروش سامسونگ، مربوط به میزان فروشی است که پرچمداران 2018 این شرکت، یعنی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس داشته اند. سامسونگ با معرفی پرچمداران خود در کنگره جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2018)، توانست نقطه عطفی را در فروش دورههای سه ماهه خود بوجود آورد. در خصوص میزان وفاداری مشتریان به برند، شرکتهایی همچون سامسونگ، موتورولا و ال جی، همگی با افزایش میزان وفاداری نسبت به 5 دوره از سه ماهههای گذشته را روبرو شدهاند. در این میان، اپل درصد وفاداری مشتریان به برند خود را حفظ کرده است. براساس گزارش منتشر شده، 80 تا 90 درصد از مشتریان اپل، آیفون فعلی خود را به آیفون جدیدتر ارتقا دادهاند و برند دیگری را به اپل ترجیح ندادند. میزان وفاداری مشتریان سامسونگ به بیش از 70 درصد رسیده و این در حالیست که وفاداری ال جی و موتورولا هر کدام با چند درصد افزایش، رشد داشته اند.
طبق گزارشی که موسسه پژوهشی اطلاعات مصرف کنندگان منتشر کرده، کاربران اندروید، به سیستم عامل اندروید وفادار بودهاند اما برند گوشی هوشمند خود را تغییر دادهاند. در واقع میتوان گفت وفاداری به سیستم عامل در میان گوشیهای اندرویدی همچنان حفظ شده، اما وفاداری به برند سازنده، رشد چندانی را تجربه نکرده است. مارک لوین، موسس و یکی از اعضای هیئت مدیره موسسه CIRP در بیانیهای مطبوعاتی اعلام کرد:
همانطور که ویژگی های منحصر به فرد، کمتر به گوشی های هوشمند اضافه شدهاند و برندها هم در پی شخصی سازی رابطهای کاربری هستند، مشتریان دلایل کمتری برای تغییر برند داشته و ترجیح میدهند تا مدل گوشی هوشمند خود را ارتقا دهند.
همچنین در این گزارش آمده که با افزایش میزان فروش گوشی های هوشمند سامسونگ، ارزش سهام این شرکت کرهای نیز در سه ماهه اخیر (مخصوصا نسبت به سه ماهه آخر سال 2017) با افزایش روبرو بوده است. در قیاس با زمان مشابه در سال 2017، سامسونگ در سه ماهه اول، با کاهش ارزش سهام نسبت به سه ماهه چهارم سال 2016 مواجه شده بود. باید منتظر باشیم ببینیم با معرفی گلکسی نوت 9، سامسونگ میتواند رتبه و ارزش سهام خود را در بازار حفظ کند یا خیر.
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر