شرکت سازنده خودروهای برقی چینی، ایکسپنگ (Xpeng)، اعلام کرده است که در سال جاری 4,000 نفر استخدام و میلیونها دلار در هوش مصنوعی سرمایهگذاری خواهد کرد تا بتواند در بازار خودروی جهانی که به عنوان “دریای خونین” رقابت توصیف شده است، دوام بیاورد. این افزایش نیروی کار نشاندهنده گسترش 25 درصدی نیروی کار این شرکت ساخت خودروهای برقی، که توسط فولکسواگن حمایت میشود، از آخرین تعداد کارکنان 15,829 نفر در پایان سال 2022 است.
این گسترش در نامهای از مدیرعامل هی شیائوپنگ به کارمندان در اولین روز کاری پس از تعطیلات سال نوی چینی اعلام شد. شرکت همچنین قصد دارد 3.5 میلیارد یوان (486.36 میلیون دلار) در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی برای رانندگی هوشمند سرمایهگذاری کند و برنامهریزی کرده است که طی سه سال حدود 30 محصول جدید یا مدلهای بازبینی شده را عرضه کند.
در حالی که رقبا در تلاش برای کاهش هزینهها هستند، برنامههای گسترش ایکسپنگ با آنها متفاوت است. تقاضا در بازار خودروی بزرگ جهان با وجود تخفیفهای جدیدی که توسط تسلا رهبری میشود، همچنان کاهش مییابد. نیو، یکی دیگر از سازندگان خودروهای برقی چینی، در نوامبر گفت که قصد دارد نیروی کار خود را 10 درصد کاهش دهد تا در میان رقابتهای رو به افزایش، کارایی را بهبود ببخشد.