چهار فیلم چینی با فروش بالا، جدول فروش سینمای چین و جهان را در آخر هفته اخیر تسخیر کردند. “YOLO”، یک درام کمدی درباره کاهش وزن و کشف خود، برای دومین آخر هفته متوالی به عنوان پرفروشترین فیلم در سراسر جهان شناخته شد.
“YOLO” بین جمعه تا یکشنبه ۸۶.۵ میلیون دلار (۶۱۴ میلیون یوان) فروخت و در مجموع ۹ روزه به فروشی ۴۰۲ میلیون دلار (۲.۸۵ میلیون یوان) دست یافت.
دومین فیلم جیا لینگ، که پیشتر کمدی موفق سال نوی چینی ۲۰۲۱ “سلام، مامان” را کارگردانی کرده بود، “YOLO” در شنبه، ۱۰ فوریه منتشر شد و از دومین روز تعطیلات سال نوی چینی، جایگاه نخست را حفظ کرده است، کمی پیشتر از کمدی مسابقهای “پگاسوس ۲”.
در آخر هفته اخیر “پگاسوس ۲” ۸۰.۶ میلیون دلار فروخت و به مجموع فروش ۳۵۶ میلیون دلاری رسید.
“ماده ۲۰”، کمدی حقوقی به کارگردانی زانگ ییمو، بهبود قابل توجهی داشت. این فیلم یک پله در جدول فروش آخر هفته چین و جهانی بالا رفت و ۷۰.۲ میلیون دلار در آخر هفته فروخت. این مقدار در مقایسه با فروش افتتاحیه آخر هفته ۴۷.۶ میلیون دلاری است و به مجموع ۹ روزه ۲۰۷ میلیون دلار رسید.
انیمیشن چینی “خرسهای بونی: تاب بزرگ زمان” به چهارمین جایگاه در جدول فروش آخر هفته چین و پنجمین جایگاه جهانی سقوط کرد. “خرسهای بونی” ۵۲ میلیون دلار در آخر هفته اضافه کرد و به مجموع ۹ روزه ۲۰۹ میلیون دلار رسید.
با فاصله زیاد، “امپراطور فیلم” به بازی اندی لائو و کارگردانی نینگ هائو، پنجمین جایگاه را در آخر هفته در چین به دست آورد. این فیلم ۱.۳ میلیون دلار فروخت و به مجموع ۱۱.۹ میلیون دلاری رسید.
