باز هم سر و صدای آمدن برنامه جدید و بازهم جلب شدن تمام توجهات به سمت آن! ناگهان متوجه می شوید که این برنامه دقیقا همان چیزی است که به دنبالش بودید و تصمیم می گیرید که آن را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید. روز اول به طور مداوم از آن استفاده می کنید، روز دوم کمی کمتر استفاده کرده و روزهای بعد کمتر و کمتر و … سرانجام بعد چند روز متعجب می شوید که چه چیزی در این برنامه وجود داشته که شما را به خود جذب کرده است؟ این که یک برنامه موبایل عادی بوده!
نگران نباشید این یک تجریه کاملا مشترک است. بر اساس آخرین مطالعه ای که توسط موسسه تحقیقاتی App Fleyr که بر روی برنامه هایی که در یک سال گذشته تولید شده اند، صورت گرفته است، تنها 4% تا 5% از کاربران تلفن های هوشمند تا 30 روز پس از نصب ، از آن استفاده می کنند و حتی بدتر از آن، تنها 10 درصد از کاربران در حال استفاده از برنامه هایی هستند که فقط یک هفته از نصب آنها می گذرد. خبر بد اینست که این اتفاق دقیقا برای برنامه هایی افتاده است که بیشترین محبوبیت را داشته اند.
ما بیشتر در حال صرف زمان بر روی برنامه هایی هستیم که توسعه دهندگان ما را ترغیب به نصب و راه اندازی آنها کرده اند به جای اینکه زمان بر روی استفاده از برنامه هایی بگذاریم که خودمان بیشتر خواهان آن هستیم. جالب است بدانید که در رقابت بین برنامه های اندرویدی و iOS که هر سال در حال افزایش است، 25% برنامه های نصب شده برای iOS و تنها 4% مربوط به برنامه های اندرویدی است. فراموش نکنید این آمار مربوط به برنامه هایی است که توسعه دهندگان برنامه ما را ترغیب به نصب و استفاده از آنها می کنند.
آنطور که مشخص است کاربران اندروید به استفاده و حفظ برنامه هایی که در سیستم عامل های اندرویدی تمایل بیشتری دارند ولی کاربران iOS، به استفاده از برنامه هایی که توسط توسعه دهندگان خارجی تولید می شود، علاقه دارند.
علاوه بر این، تنها 2% از برنامه هایی که نصب می شوند، فروشی هستند. در این میان سهم iOS ، 80% بیش از برنامه های اندرویدی است. برنامه های اندرویدی اکثرا به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرند و احتمالا دلیل علاقه برنامه نویسان به نوشتن برنامه های iOS نسبت به برنامه های منبع باز گوگل، نیز قسمت مالی موضوع است.