بنا بر گزارشاتی که اخیرا منتشر شده، مشکل مربوط به عدم پشتیبانی از صفحه نمایش لمسی در iOS 11.3 هدفمند نیست و فقط یک اشکال نرم افزاری است.
هفته گذشته، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه آیفون هایی که صفحه نمایش آنها توسط تعمیرکاران شخص ثالث، تعویض شده باشد، پس از دریافت iOS 11.3 با مشکل لمس روبرو می شوند. همچنین تعدادی مشکلات دیگر نیز با دریافت iOS 11.3 دیده شده که از جمله آنها می توان به عدم پشتیبانی ویژگی سلامت باتری از باتری های جدید تعویض شده، روشنایی خودکار، عدم پشتیبانی از ویژگی True Tone (این ویژگی موجب تنظیم رنگ سفید در نمایشگر می شود) در آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 اشاره کرد.
وبسایت iFixit به تازگی گزارش داده که این مسائل عمدتا مشکلات نرم افزاری هستند و این فرضیه که اپل به صورت عمدی چنین مشکلاتی را برای آیفون ایجاد می کند، اشتباه است. هر زمان که چنین مشکلاتی بوجود می آید، اولین تصوری که شکل می گیرد این است که اپل به صورت عمدی چنین مشکلاتی را برای آیفون ها ایجاد میکند تا دستگاه هایی را که توسط تعمیرکاران شخص ثالث تعمیر شده اند غیرفعال کند. دو سال پیش نیز بروز خطای 53 موجب شد تا کاربران آیفون در استفاده از دکمه هوم گوشی خود دچار مشکل شوند، سال گذشته نیز مشکل لمس صفحه نمایش برای کاربران آیفون 7 بوجود آمد. در هر دو مورد، اپل بروز رسانی هایی را برای رفع این مشکلات ارائه کرد. به گفته iFixit، هیچ دلیلی برای عمدی دانستن این خطاها در iOS 11.3 وجود ندارد.
مهمترین مشکل در آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون 10، مشکل باتری است که پس از دریافت iOS 11.3 بوجود می آید. iFixit اعلام کرده که مشکل سلامت باتری را شناسایی کرده و به زودی با ارائه باتری های جدید، این مشکل برطرف خواهد شد، اما هنوز مشخص نیست که آیا با بروز رسانی نرم افزاری، می توان ویژگی سلامت باتری را برای باتری های جدید فعال کرد یا خیر. iFixit در رابطه با این موضوع، چنین گفته:
ما مشکل باتری در iOS 11.3 را شناسایی کرده ایم و در آینده نزدیک می توانیم باتری هایی را ارائه کنیم که بتوانند از ویژگی «سلامت باتری» به طور کامل استفاده کنند.
همچنین در خصوص مشکل لمس در صفحه نمایش آیفون های جدید، iFixit اعلام کرده که این مشکل در صفحه نمایش آیفون های قدیمی هم وجود داشته و می توانیم به شما این اطمینان را بدهیم که حل شدنی است فقط باید کمی صبور باشید.
مشکل لمس در صفحه نمایش Touch Screen وجود دارد که در آیفون های جدید برطرف خواهد شد و حتی می توانیم با ارائه فریمویر، این مشکل را در صفحه نمایش آیفون های قدیمی هم حل کنیم. متاسفانه این مشکل بوسیله خود کاربران حل شدنی نیست و باید کمی صبور باشید.
در نهایت هم iFixit گفته که مشکل روشنایی خودکار و قابلیت True Tone بسیار کمتر دیده شده به نظر می رسد یک مشکل سخت افزاری باشد که در هنگام اجرا با مشکل روبرو می شود.
جالب اینجاست اگر صفحه نمایش را تعویض کنید (توصیه نمی شود و ما با هدف آزمایش این کار را انجام دادیم)، حسگر به خوبی کار می کند، اما بلافاصله پس از راه اندازی مجدد، غیر فعال می شود. دلیل بروز چنین مشکلی، یک ایراد سخت افزاری است.
اپل دلایل زیادی برای غیرفعال کردن قطعات شخص ثالث در چنین مواردی دارد، مانند هشداری که این کمپانی در خصوص باتری هایی که از تعمیرکاران غیر مجاز تهیه می شد، داد. دلیل این امر هم ساده است، اپل نمی تواند تمام قطعات فروشگاه ها و تعمیرکاران شخص ثالث را تست و بررسی کند. در نتیجه باید مشکلی پیش بیاید تا شرکت بتواند راه حل آن را ارائه کند.
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر