Bitpro Nexus Bitpro Nexus Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet.

بهترین لپ تاپ های ۱۳ اینچی بازار برای خرید کدامند؟

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بهترین لپ تاپ های ۱۳ اینچی دستگاه‌هایی قدرتمند و کوچک هستند که برای کارمندان و دانشجویان مناسب هستند. در ادامه این مطلب لیستی از قدرتمندترین لپ تاپ های ۱۳ اینچی را آورده ایم.

لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی، به دلیل اندازه‌ مناسب و وزن سبک خود، انتخابی ایده‌آل برای افرادی هستند که به دنبال دستگاهی قابل حمل و در عین حال کارآمد برای استفاده روزمره، کار و حتی تحصیل هستند. این لپ‌تاپ‌ها با توجه به اندازه کوچکی که دارند، به‌راحتی در کوله‌پشتی یا کیف جا می‌شوند و برای حمل در سفرها یا جابه‌جایی‌های روزمره گزینه‌ای مناسب هستند. علاوه بر این، Laptop  با نمایشگر ۱۳ اینچی در سال‌های اخیر، به قدرت و عملکرد بالایی دست یافته‌اند و توانایی اجرای بسیاری از نرم‌افزارهای حرفه‌ای و حتی برخی بازی‌های سبک را دارند. در ادامه این مطلب با پلازا همراه باشید تا با چند نمونه از بهترین لپ تاپ های ۱۳ اینچی که می‌توانید خریداری کنید، آشنا شویم.

فهرست مطالب:

بهترین لپ تاپ های ۱۳ اینچی

در ادامه لیست منتخب ما از بهترین لپ تاپ های ۱۳ اینچی بازار را خواهید دید. این گزینه‌ها علاوه بر داشتن ویژگی‌‌های مناسب و کاربردی جزء جدیدترین لپ تاپ‌های این رده هستند که امتیاز و نقدهای مثبتی از کاربران گرفته‌اند.

۱. مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ ۷

لپ تاپ های ۱۳ اینچی

Microsoft Surface Laptop 7
پردازندهاسنپدراگون X الیت
پردازنده گرافیکیAdreno
نمایشگر۱۳.۸ اینچی IPS با رزولوشن ۱۵۳۶x۲۳۰۴ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمتاز ۱۱۵ میلیون تومان
  • نقاط قوت: عملکرد مثال‌زدنی، شارژدهی طولانی، نمایشگر و کیبورد باکیفیت
  • نقاط ضعف: درگاه‌های محدود، نمایشگر اولد نیست، قیمت بالا، برخی برنامه‌ها برای Arm بهینه‌سازی نشده‌اند

مایکروسافت با معرفی نسل جدید لپ‌تاپ‌های سرفیس خود، گام بزرگی رو به جلو برداشت و توانست این لپ‌تاپ‌ها را به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های بازار تبدیل کند. سرفیس لپ‌تاپ ۷ یکی از اولین لپ‌تاپ‌هایی است که با تراشه اسنپدراگون X الیت وارد بازار می‌شود؛ تراشه‌ای که از زمان معرفی تا به امروز، توانسته با عملکرد فوق‌العاده و همچنین شارژدهی عالی خود، توجه کاربران زیادی را به خود جلب نماید. سرفیس لپ‌تاپ ۷ به لطف این تراشه، یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی موجود در بازار است و از نظر شارژدهی نیز حرف‌های زیادی برای زدن دارد. البته، بزرگترین نقطه ضعف این تراشه این است که همه برنامه‌های ویندوز برای آن بهینه‌سازی نشده‌اند و از همین رو عملکرد دستگاه ممکن است بسته به نرم‌افزار مورد استفاده متغیر باشد؛ گرچه، احتمالا در آینده نزدیک شاهد انتشار نسخه Arm اکثر برنامه‌های کاربردی خواهیم بود و این مشکل برطرف می‌شود. از سمت دیگر، این محصول به یک نمایشگر ۱۳.۸ اینچی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز همراه شده است که کیفیت جالب توجهی دارد و از کنتراست و روشنایی قابل قبولی بهره می‌برد. هرچند، با توجه به قیمت، بهتر بود مایکروسافت از یک پنل اولد استفاده می‌کرد.

۲. لپ‌تاپ اچ پی Spectre x360 EF2013DX

لپ تاپ ۱۳ اینچ

HP Spectre x360 EF2013DX
پردازندهاینتل Core i7-1355U
پردازنده گرافیکیاینتل آیریس Xe
نمایشگر۱۳.۵ اینچی IPS با رزولوشن ۱۹۲۰x۱۲۸۰
رم و حافظه۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمتاز ۷۵ میلیون تومان
  • نقاط قوت: وزن و ضخامت کم، شارژدهی خوب، نمایشگر باکیفیت، وب‌کم FHD
  • نقاط ضعف: رم قابل ارتقا نیست، پردازنده مناسب استفاده سنگین نیست

لپ تاپ ۱۳ اینچی اچ پی Spectre x360 EF2013DX یک محصول رده‌بالا و گران‌قیمت به حساب می‌آید که بیشتر از همه با وزن کم و ابعاد جمع‌وجور خود شناخته شده است. اچ پی در این مدل از پردازنده اینتل Core i7-1355U استفاده کرده است که دارای ۱۰ هسته بوده و فرکانس بیشینه آن به حداکثر 5.0 گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده توان کافی برای اجرای بسیاری از وظایف روزمره و حتی برنامه‌های نیمه‌سنگین را دارا است اما نباید برای استفاده سنگین یا پردازش‌های گرافیکی روی لپ‌تاپ Spectre x360 EF2013DX حساب باز کنید؛ چراکه این محصول فاقد گرافیک مجزا است و پردازنده آن نیز توان کافی برای پردازش‌های سنگین را ندارد. بزرگ‌ترین نقطه قوت این دستگاه، وزن آن است؛ وزن این محصول تنها ۱.۳ کیلوگرم است و از همین رو، می‌توانید با راحتی آن را با خود حمل کنید. کیفیت ساخت بالا، نمایشگر باکیفیت و شارژدهی طولانی، از دیگر نقاط قوت این محصول اچ‌پی به حساب می‌آیند.

همچنین بخوانید :

۳. اپل مک‌بوک ایر M2

بهترین لپ تاپ های 13 اینچی

Apple MacBook Air M2
پردازندهاپل M2
پردازنده گرافیکیاپل M2
نمایشگر۱۳.۶ اینچی IPS با رزولوشن ۲۵۶۰x۱۶۰۰
رم و حافظه۸ گیگابایت رم | ۲۵۶ گیگابایت حافظه
قیمتاز ۷۰ میلیون تومان
  • نقاط قوت: وزن کم و اندازه جمع‌وجور، نمایشگر با کیفیت، عملکرد بسیار خوب، شارژدهی طولانی، وب‌کم 1080p
  • نقاط ضعف: ناچ نمایشگر، حافظه کندتر از مک‌بوک پرو M2، تنها از یک نمایشگر اکسترنال پشتیبانی می‌کند

مک‌بوک ایر M2 یک لپ تاپ قدرتمند و قابل حمل با نمایشگر روشن و طراحی درخشان و سبک وزن است. پردازنده M2 لپ تاپ یک پردازنده ۸ هسته ای و ۱۰ هسته ای GPU را ارائه می‌دهد، در حالی که مدل پایه شامل ۸ گیگابایت حافظه و ۲۵۶ گیگابایت حافظه است. ایر یک لپ تاپ با قابلیت حمل در نظر گرفته شده است اما هنوز هم عملکرد چشمگیری را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد محاسبات روزمره را انجام دهید و کارهای فشرده تر مانند ویرایش عکس، فیلم و گرافیک را نیز انجام می‌دهد.

این لپ تاپ ۱۳ اینچ اپل فقط 0.44 اینچ ضخامت دارد و وزن آن 2.4 پوند است و حمل آن در تمام طول روز آسان است. مانند لپ تاپ‌های دیگر اپل، MacBook Air دارای شارژ Magsafe ،Touch ID و یک صفحه گسترده است که از حرکات چند لمسی پشتیبانی می‌کند. همچنین برای تماس‌های ویدیویی با وضوح بالاتر یک وب کم 1080p ارائه می‌دهد. برای یک صفحه نمایش بزرگتر، ما MacBook Air 15 اینچی را توصیه می‌کنیم. این لپ تاپ مشخصات مشابهی دارد، بنابراین شما در اصل تجربه مشابهی را در یک شاسی بزرگتر کسب می‌کنید.

۴. لپ‌تاپ ام اس آی Prestige 13 AI Evo A1MG

بهترین لپ تاپ های ۱۳ اینچی

MSI Prestige 13 AI Evo A1MG
پردازندهاینتل Core Ultra 5 125H
پردازنده گرافیکیاینتل Arc
نمایشگر۱۳.۳ اینچی اولد با رزولوشن ۲۸۸۰x۱۸۰۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه۱۶ گیگابایت رم | ۱ ترابایت حافظه
قیمتاز ۶۵ میلیون تومان
  • نقاط قوت: بدنه آلومینیومی، وزن کم، شارژدهی طولانی، عملکرد خوب، نمایشگر اولد
  • نقاط ضعف: رم قابل ارتقا نیست، بلندگوهای ضعیف

یکی از جدیدترین لپ تاپ های ۱۳ اینچی که در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شده است، لپ‌تاپ MSI Prestige 13 AI Evo A1MG به حساب می‌آید. این محصول با بهره‌مندی از نمایشگر ۱۳.۳ اینچی و وزن ۱ کیلوگرمی خود، یکی از سبک‌ترین و کوچک‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار به حساب می‌آید. ام‌اس‌آی برای این دستگاه از پردازنده مرکزی اینتل Core Ultra 5 125H استفاده کرده است که دارای ۱۴ هسته بوده و از گرافیک مجمع اینتل Arc بهره می‌برد. گرافیک اینتل Arc که در نسل جدید پردازنده‌های اینتل مورد استفاده قرار گرفته است، قدرت پردازشی به مراتب بیشتری گرافیک مجمع اینتل آیریس Xe در نسل‌های قبلی دارد و می‌تواند تا حدود زیادی در انجام کارهای گرافیکی پاسخ‌گو باشد. نقطه قوت دیگر لپ‌تاپ Prestige 13 AI Evo A1MG، بدنه تمام آلومینیومی آن است که سبب شده هنگام کار با این دستگاه، حس یک لپ‌تاپ گران‌قیمت و رده‌بالا به شما منتقل شود. نمایشگر اولد با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و بهره‌مندی از درگاه کارت حافظه، از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ ۱۳ اینچی ام‌اس‌آی به حساب می‌آیند. از سمت دیگر، رم این دستگاه قابل ارتقا نیست و بلندگوهای آن نیز کیفیت جالب توجهی ندارند؛ اما اگر این موارد برایتان مهم نیست، MSI Prestige 13 AI Evo A1MG یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی است که می‌توانید خریداری کنید.

۵. ایسوس ROG Flow X13

بهترین لپ تاپ های 13 اینچی

Asus ROG Flow X13 GV302XA
پردازندهAMD Ryzen 9 7940HS
پردازنده گرافیکیAMD Radeon 780M
نمایشگر۱۳.۴ اینچی اولد با رزولوشن ۱۲۰۰×۱۹۲۰ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
رم و حافظه۱۶ گیگابایت رم | ۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمتاز ۶۵ میلیون تومان
  • نقاط قوت: قادر به اجرای بازی‌های سطح بالا، نرخ رفرش بالا
  • نقاط ضعف: عمر باتری کوتاه

لپ تاپ‌های قابل حمل عموما برای انجام کار در کافی شاپ‌ها، کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه هستند. اینجاست که ASUS ROG Flow X13 به عنوان یکی از بهترین لپ تاپ های ۱۳ اینچی ایسوس وارد بازی می شود. لپ تاپ کامپکت ایسوس با پردازنده AMD Ryzen 9 7000 Series بهترین مزیت را دارد؛ زیرا قدرت و عملکرد مدل‌های بزرگتر را ارائه می‌دهد. این بدان معناست که لپ‌تاپ می‌تواند بازی‌های سطح بالا را کنترل کند و به شما امکان می‌دهد بازی‌های مورد علاقه خود را در همه مکان‌ها بازی کنید.

X13 دارای صفحه نمایش 13.4 اینچی Quad HD با نرخ رفرش 120 هرتز است. این لپ‌تاپ از فناوری خنک‌کننده هوشمند بهره می‌برد تا دما را در طول بازی کنترل کند. این سیستم سخت‌افزار و نرم‌افزار را با هم ترکیب می‌کند تا عملکرد خنک‌کننده‌ای چشمگیر را هنگام گرم شدن ارائه دهد. علاوه بر این، X13 دارای طراحی 2 در 1 قابل تبدیل برای انعطاف پذیری بیشتر هنگام ویرایش اسناد، تماشای فیلم و بازی است.

جمع بندی

نکته اصلی فروش بهترین لپ تاپ های ۱۳ اینچی قابل حمل بودن آن‌ها است. اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که خارج از اندازه آن باید در نظر گرفته شود. این عوامل شامل پردازنده، پردازنده گرافیکی، صفحه نمایش، رم و حافظه داخلی هستند. نظرات خود را درباره بهترین لپ تاپ های ۱۳ اینچی که در اینجا ذکر شد، با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402