در جدیدترین نسخه از سری بازی های فورزا موتو اسپورت شاهد پیشرفت چشمگیری هستیم که این محصول توسط استودیو Turn 10 توسعه یافته است. در این مقاله قصد اشاره به اطلاعات مهمی در خصوص تقویت و ارتقاء ماشین ها خواهیم داشت.
حضور در رقابت ها با همان خودروی اول کار درستی نیست زیرا رفته رفته با رقبای قدرتمندتری مواجه میشوید که این موضوع درصد پیروزی شما در طول مسیرهای بازی را کاهش میدهد. به همین دلیل باید نگاه ویژه ای به خرید ماشین های جدید و یا تقویت خودرو داشته باشید. برای آشنایی بهتر با روند ارتقاء ماشین میتوانید با پلازا در این مقاله همراه باشید که در این زمینه با اطلاعات خوب و مفید بسیاری اشاره نموده ایم.
فهرست مطالب
آموزش ارتقاء ماشین در Forza Motorsport
Turn 10 با بکارگیری روش های نوین در ساخت بازی توانسته امکانات بسیاری را در هر بخش از بازی ارائه دهد که این مورد در ارتقاء و بروزرسانی ماشین ها در فورزا موتو اسپورت به خوبی دیده شده است.
ارتقاء ها و نحوه باز کردن قفل
در این بخش به همه دسته های مربوط به ارتقاء و نحوه باز کردن قفل آنها اشاره خواهیم داشت که پیشنهاد میشود به سادگی از آنها عبور نکنید:
ارتقاء | سطح خودروی مورد نیاز |
---|---|
فیلتر هوا | ماشین سطح 1 |
بالاست | ماشین سطح 1 |
ترمز | ماشین سطح 1 |
اگزوز | ماشین سطح 1 |
روغن و خنک کننده | ماشین سطح 1 |
صفحه محدود کننده | ماشین سطح 1 |
منیفولد ورودی و بدنه دریچه گاز | ماشین سطح 1 |
تقویت شاسی و رول کیج | ماشین سطح 1 |
سبک چرخ | ماشین سطح 2 |
عرض لاستیک جلو | ماشین سطح 2 |
عرض لاستیک عقب | ماشین سطح 2 |
میلگردهای ضد رول جلو | ماشین سطح 4 |
میلگردهای ضد رول عقب | ماشین سطح 4 |
فلایویل | ماشین سطح 6 |
کلاچ | ماشین سطح 7 |
فنر و دمپر | ماشین سطح 8 |
سیستم سوخت | ماشین سطح 8 |
انتقال | ماشین سطح 9 |
دیفرانسیل | ماشین سطح 9 |
خط حرکت | ماشین سطح 10 |
آتش گرفتن | ماشین سطح 11 |
ترکیب تایر | ماشین سطح 11 |
بال عقب | ماشین سطح 12 |
دامن های بغل | ماشین سطح 15 |
کاپوت ماشین | ماشین سطح 15 |
سپر جلو | ماشین سطح 15 |
سپرعقب | ماشین سطح 15 |
تبدیل آسپیراسیون | ماشین سطح 20 |
اینترکولر | ماشین سطح 20 |
تک توربو | ماشین سطح 20 |
توربو دوقلو | ماشین سطح 20 |
کاهش وزن | ماشین سطح 20 |
میل بادامک | ماشین سطح 23 |
شیرآلات | ماشین سطح 26 |
جابه جایی | ماشین سطح 30 |
پیستون و فشرده سازی | ماشین سطح 35 |
تعویض موتور | ماشین سطح 40 |
بادی کیت | ماشین سطح 45 |
تعویض پیشرانه | ماشین سطح 50 |
چگونه ماشین خود را تنظیم کنیم؟
همانطور که در جدول فوق نیز گفته شد باید بدانید برای دستیابی به هر بخش از بازی ابتدا باید لول خودروی خود را افزایش دهید تا بتوانید در پایان به آنچه که دنبالش هستید برسید. اگر پاداش های اولیه مناسبی دریافت نموده اید و یا شدیدا نیاز به بروزرسانی ماشین دارید باید بدانید که چنین اقدامی در بازی وجود نداشته که بدون رسیدن به حد سقف لول امکان دستیابی به ایتم ها را داشته باشید. این موارد نشان دهنده آن بوده که امتیازات لازم در مراحل بازی را کسب نکرده اید.
برای فعالسازی این بخش باید مسیر زیر را دنبال کنید:
ابتدا به قسمت Upgrade and Tune بروید و سربرگ Tuning را انتخاب کنید. مانند نسخه های قبلی بازی می توانید در این بخش آهنگ های سفارشی را ذخیره سازی کنید و در Setup Manager به آن ها را تغییر دهید همچنین می توانید آنها را با سایر بازیکنان به اشتراک بگذارید یا آهنگ های سفارشی آنها را دانلود کنید. این بخش نه تنها امکان دستیابی به موزیک های جدید را میدهد بلکه روش مناسبی برای ارتقاء ماشین از طریق جدول فوق بوده است. تمام بخش های مرتبط با ارتقاء که در بخش ذکر شده آمده را میتوانید به صورت خلاصه وار در ادامه مشاهده کنید:
چرخ دنده
چرخ دنده مربوط به سرعت زمان تعویض دنده بوده که به یکباره میتوانید بدون پایین آمدن دور موتور دنده خود را تعویض کنید. عملا این بخش برای رانندگان حرفه ای درنظر گرفته شده که برای دستیابی به آن ابتدا باید Race Transmission را ارتقاء دهید. در حالی که Acceleration مربوط به سرعت کمتری برای تعویض دنده بوده باید حواستان به دیگر بخش ها نیز باشد.
هم ترازی
همترازی مانند بسیاری از بخش های دیگر به ارتقاء Race Suspension نیاز دارد و از Camber، Toe و Front Caster تشکیل شده است. زوایای جلو و عقب ماشین قابل تنظیم بوده که اگر میخواهید فاصله بین ترمز و چسبندگی لاستیک به مسیر را بدون تاثیر شتاب تنظیم کنید باید روی هم ترازی تمرکز داشته باشید. این تنظیمات به هیچ وجه نباید به طور کامل به هم ریخته شود زیرا در چنین شرایطی تعادل و چسبندگی اصولی لاستیک ها از بین خواهد رفت.
میله های ضد رول
میله های ضد رول در دو دسته قرار دارند که یک مورد مربوط به جلوی ماشین و دیگری به عقب ماشین مرتبط است. این مورد برای لغزندگی نرم و سفت ماشین توصیه میشود که روی کنترل بهتر ماشین و کم فرمانی آن تثایر بسزایی خواهد داشت و در پیچ ها میتواند متمایل بهتری را به ارمغان بیاورد.
فنر
بدون اینکه زیبایی ماشین را درنظر بگیرید تنظیم فنر را به درستی انجام دهید زیرا اگر بیش از حد فاصله بین بدنه و لاستیک را کم کنید شاهد خطرات بسیاری نظیر ترکیدن لاستیک خواهید بود و یا در پیچ های تند ممکن است لاستیک به بدنه گیر کند و در نتیجه با مشکلات متعددی مواجه شوید. برای ثبات بهتر از فنرهای نرم با فاصله های متناسب استفاده کنید.
Damping
برای آزادسازی قفل Damping نیاز به ارتقاءRace Suspension خواهید داشت که این مورد روی ضربات خودرو با دیگر ماشین ها و یا پیست ها بوده که میتواند روی بازگشت نرم یا سخت تاثیرگذار باشد. برای دسترسی بهتر به این تنظیمات وارد بخش Spring شوید تا شاهد گزینه های مرتبط باشید. قاعده کلی این بخش برای تمایل ماشین به جهات مختلف به صورت نرم بوده است.
هندسه تعلیق
یک ویژگی جدید که نیازمند خرید و ارتقاء سیستم تعلیقی ماشین بوده است. با انتخاب Roll Center Height Offset و Anti Geometry Percent میتوانید تنظیمات جلو و عقب ماشین را مشخص کنید که بالا بروند یا پایین بیایند. ارتقاء خودرو روی مرکز لو نقش مهمی داشته که این موضوع روی چسبندگی بهتر ماشین میتواند تاثیرگذار باشد.
آئرو
این بخش که مربوط به لغزندگی بوده نیازمند ارتقاء Race Bumper یا Race Spoiler بوده است. اولین گزینه موجود برای حداکثر سرعت درنظر گرفته شده که یک خطر هندلینگ به وجود می آورد که سایر بخش هارا درگیر خواهد نمود و باید دقیقا زمانی از این بخش استفاده کنید که دیگر بخش هارا ارتقاء داده اید. بخش دوم مربوط به قرار دادن سرعت در پایین ترین حالت ممکن بوده که این مورد به صورت مستقل میتواند ماشین را در تعادل بهتری نگه دارد ولی انرژی کمتری را دریافت خواهید نمود.
ترمز
برای ارتقاء ترمز باید یک Race Brake را خریداری کنید تا بتوانید آنرا تغییر دهید. برای این بخش تعادل نیروی ترمز و فشار نیروی ترمز مهمترین عنصر بوده است که با تنظیم صحیح آن میتوانید ماشین را به نسبت سلیقه و روشی که رانندگی میکنید سفارشی سازی نمایید. سعی کنید با تغییرات محدود این میزان را روی 50 درصد تنظیم کنید تا در هنگام ترمز های ناگهانی دچار مشکل و یا از دست دادن تعادل خودرو نباشید.
دیفرانسیل
دیفرانسیل برای بهینه سازی به یک دیفرانسیل ورزشی یا مسابقه ای نیاز دارد که از طریق این بخش میتوانید روی شتاب و یا کاهش سرعت از جلو به عقب در زمان ترمز تمرکز داشته باشید. در این بخش پیشنهاد میشود سعی کنید نسبت به وسیله نقلیه خود بیش فرمانی را حفظ کنید تا مشکلی بابت انتقال قدرت پیش نیاید.
فرمان
آخرین تنظیمات مربوط به بروزرسانی ماشین، فرمان است این بخش در مورد تنظیم مقیاس و بدست آوردن بازخوردهای نیرویی بوده که میتوانید محدودیه قفل فرمان را روی کم و یا زیاد قرار دهید. این بخش هیچ گزینه ای برای هردو حالت نداشته و بسته به روش بازی خود باید یک مورد را انتخاب کنید.
سخن پایانی
همانطور که شاهد بودید در مقاله راهنمای کامل سفارشیسازی، ارتقا و تنظیم موتور در Forza Motorsport به اطلاعات و نکات خوبی اشاره شد که در پایان میتوانید با دانش بالاتری در بازی حضور داشته باشید. تغییرات در ماشین های فورزا موتو اسپورت ملزم دانش بالایی از خودرو و مکانیکی بوده که اگر در این باره اطلاعاتی ندارید پیشنهاد میشود از تغییر دادن خودرو امتناء کنید. نظرتان نسبت به این مقاله آموزشی چیست؟ باما همراه باشید و نظر خود را بیان کنید.