ما هم کاربر حرفه ای اینترنت و فیسبوک هستیم، اما این برای محافظت از حریم شخصی ما کافی نیست، آقای زاکربرگ!

فیسبوک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در یکی از کنفرانس های علمی که دیروز برگزار شد، یکی از کارشناسان از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک پرسیده که از چه ابزاری برای محافظت از خود در اینترنت استفاده می کند و اینکه آیا خودش از اپلیکیشن کمبریج آنالیتیکا که باعث درز پیدا کردن اطلاعات کاربران بسیار زیادی شده، استفاده می کند؟

زاکربرگ سریع جواب داده که از اپلیکیشن های زیادی استفاده می کند و البته، مطمئن نبود که آیا از این اپلیکیشن به خصوص هم استفاده می کند یا خیر. او همچنین اضافه کرده بود: «من یک کاربر حرفه ای اینترنت هستم.» این اظهار نظر مطمئنا تا سال ها به یاد همه می ماند.

فیسبوک

بگذارید روراست باشیم. امروزه بسیاری از افراد، کاربر حرفه ای اینترنت هستند. چندان هم لازم نیست تا در مورد فیسبوک شخص قدرتمندی باشید یا حتی اطلاعات فناوری زیادی داشته باشید تا بخواهید خود را کاربری حرفه ای جا بزنید.

چیزی که اهمیت دارد آن است که از آقای مارک زاکربرگ پرسیده شد چه تمهیداتی را برای محافظت از حریم شخصی خود در فضای آنلاین علاوه بر چسب زدن روی دوربین لپ تاپش به کار می گیرد. علاوه بر جمله بالا، او پاسخی داده که کاملا از یک شخص آگاه در مورد فناوری انتظار داریم.

برای محافظت در فضای آنلاین، به افراد توصیه می کنم بهترین تمهیدات را در مورد امنیت به کار بگیرند: فرآیند تایید هویت دو مرحله ای را فعال نمایند، همواره به صورت مداوم رمز عبور خود را تغییر دهند، پاسخ به سوالات مربوط به بازیابی رمز عبور را اطلاعاتی قرار ندهند که به صورت عمومی در جاهای دیگر بیان کرده اند.

این جملات کاملا نشان دهنده کاربر حرفه ای بودن شما است. اما درست از آنجا که یک نفر ممکن است کاربر حرفه ای باشد و بهترین تمهیدات لازم را برای به کار بستن جهت حفظ امنیت خود بداند، دلیل نمی شود که بتواند از حریم شخصی خود محافظت کند، چرا که سرویس هایی همچون فیسبوک تصمیم می گیرند تا اطلاعات آنها را بدون اطلاع شان با سایت های دیگر به اشتراک بگذارند. می توان کاملا مطمئن بود که در میان آن 87 میلیون نفری که اطلاعاتشان توسط کمبریج آنالیتیکا مورد سوءاستفاده قرار گرفته، افرادی هم بوده اند که کاربر حرفه ای باشند، اما در محافظت از داده های خود ناکام مانده اند.

البته، فیسبوک با پیشرفت های خود به نظر می رسد که خود را ملزم کرده تا در واقع کنترل حریم شخصی را به خودِ کاربران واگذار نماید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402