یوکو تارو، کارگردان بازی هایی همچون سری Drakengard و اخیراً عنوان Nier: Automata، مردی است که عادت ها و رفتارهای عجیب و غریبی دارد (مثل بنده حقیر). او اغلب مدعی می شود که پول، تمام چیزی است که برای شروع کار روی یک پروژه جدید نیاز دارد. اما این رفتار های بی قاعده و قانون یوکو تارو با صحبت های اخیرش به کمال می رسند. او اعلام کرده که به خاطر نفرتش از بیدار شدن سر صبح، کم مانده بود پروژه Nier: Automata کنسل شود (خب بنده خدا دوست داشته مثل من صبح ها بگیره بخوابه، چی کارش داریم بچرو؟).
تارو طی مصاحبه اش در کنفرانس بازی های کامپیوتری PlatinumGames با سایت usgamer گفت: «ساعت کاری PlatinumGames از 9:30 صبح شروع می شود و به عنوان یک کارمند پاره وقت، من نمی توانم این موقع صبح از خواب برخیزم (خسته نباشی دلاور!!!). بنابر این یک ماه تمام در مورد این مسأله بحث می کردیم و در واقع به دلیل این که ساعت کاریشان خیلی برای من زود بود، چیزی نمانده بود Nier: Automata کنسل شود. راستش در این رابطه اصلاً شوخی نمی کنم.»
بنا به گفته تارو خوشبختانه این مشکل دیگر وجود ندارد. «ما اکنون در PlatinumGames چیزی به نام وقت آزاد داریم، مثل برنامه چرخشی که شما می توانید هر موقع دوست داشتید سر کار بیایید، بنابر این دیگر از این قبیل مشکلات نداریم.» پس با این تفاصیر نباید نگران از دست دادن پروژه قدرتمند تارو به دلیل سر کار نیامدنش در صبح زود باشیم.
دیگر موارد جالب در این مصاحبه، شامل جزئیاتی از بینش تارو از یک حالت co-op برای بازی می باشد و این که چگونه بین این همه محصول در بازار، کوکاکولا را برای بعضی تم های بازی انتخاب کرد (لابد باید پشمک حاج عبداله رو انتخاب می کرد!؟).
موفقیت غیر منتظره Nier: Automata غیرقابل چشم پوشی است. خود تارو اعتراف کرد که واقعاً نمی داند چرا Nier: Automata به چنین عنوان موفقی تبدیل شد. به هر حال این موفقیت به حدی خوب بود که Square Enix اکنون Nier را به عنوان یکی از فرنچایز های اصلیش در نظر دارد، و ساخت پروژه های بالقوه ای از Nier را در برنامه کاریش قرار داده است.
Nier: Automata در فوریه 2017 برای پلتفرم های PS4 و PC منتشر شد و توانست بازخورد های مثبتی از سمت بازیکنان و منتقدین دریافت کند و با متای 88 به کارش پایان دهد.