بازی های رایانه ای و قدرتی که در جهان دارند خلاصه توانستند ناشران بازی های ژاپنی را متقاعد کنند که بله! ماهم حضور داریم و بله ! البته که قدرتمندیم! ما یک پلتفرم قوی هستیم!
با اینحال ، کمپانی نینتندو علاقه چندانی به عرضه بازی هایش در نسخه رایانه ای ندارد. سهامداران Q & A به وضوح عدم علاقه خود به بازی های رایانه ای را اعلام کردند.
تاتسیو کیمیشیما ، مدیر نینتندو طی مصاحبه ای اعلام کرد:
ما میدانیم که بسیاری از مصرف کنندگان، بازی های کامپیوتری انجام میدهند. با اینحال ما معتقدیم که یکپارچه سازی سخت افزار و نرم افزار بهترین راه برای ارائه بازی های شگفت انگیز و تجربه های جدید به افراد در بازی است و ما برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم کرد.
علاوه بر این ، نینتندو تا کنون 3 بازی موبایلی در سال گذشته منتشر کرد و هر سه بازی امتیاز بسیار مطلوب را در نظرسنجی ها کسب کردند. تعداد مخاطبان بازی های موبایلی بسیار بیشتر از علاقمندان به بازی های رایانه ای است و به نظر میرسد نینتندو بازار هدف خود را صحیح انتخاب کرده باشد. این کمپانی با انتشار 3 بازی در سال گذشته ، توانست به سود قابل توجهی دست پیدا کند.
کیمیشیما اضافه کرد:
ما باور داریم که میتوانیم بازی های خود را در بازار بازی های موبایلی بیش از پیش گسترش داده و از این طریق مخاطبان خود را افزایش دهیم.
اینکه نینتندو قصد ندارد انحصار کنسول هایش را از دست بدهد خبر شگفت آوری نیست، شیگرو میاموتو ، خالق نینتندو عنوان کرد که پلتفرم PC نمیتواند یک پلتفرم سودآور برای این کمپانی باشد.
وی اضافه کرد:
در گذشته من تعدادی از غرفه های نمایشگاه E3 را دیدم که در آن ده ها کامپیوتر برای انجام بازی های رایانه ای در اختیار کاربران قرار گرفته اما استقبال چندانی از آنها نشده است. همچنین در E3 2017 نیز استقبال زیادی از بازی های رایانه و حتی واقعیت مجازی هم نشد.
میاموتو افزود:
“من احساس می کنم که این محیط اجازه می دهد که افراد، کمپانی نینتندو را دوباره به عنوان یک شرکت انحصاری ارائه بازی های کنسول بشناسند” .