شکی نیست که یکی از راههای مهم و اصلی در راه رشد و گسترش هر برندی، داشتن یک استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی بیعیب و نقص است؛ مردم از خدمات یا محصول بینظیر شما استفاده نمیکنن اگر از حضور شما مطلع نباشن؛ بنابراین هرچقدر در مسیر تبلیغات رفتار هوشمندانهتری داشته باشید و روشهای بازاریابی مؤثرتری رو بدونید میتونید با کمترین بودجه تبلیغاتی، به بیشترین بازدهی ممکن دست پیدا کنید.
در اینجا پربازدهترین روشهای بازاریابی و تبلیغات در سال ۲۰۲۳ رو بهتون معرفی کردیم.
پنج راه پربازده تبلیغاتی در سال 2023
تبلیغات همیشه تاثیرگذار بوده، اما اینکه بدونید دقیقا کدوم روش تبلیغاتی بیشترین بازده رو برای شما به دست میاره، یا به عبارتی پیدا کردن بهترین روش تبلیغات و بازاریابی باعث استفاده مفید از تمام بودجه تبلیغاتی شما خواهد شد و از هدر رفت اون جلوگیری میکنه.
هر سال بر اساس تغییر الگوریتمهای بازاریابی دیجیتال و همینطور تغییر در رفتار و اولویتهای مشتریان روشهای تبیغاتی متفاوتی موثر هستند و در ادامه شما با کارآمدترین روشهای تبلیغات در سال ۲۰۲۳ آشنا خواهید شد.
حضور در شبکههای اجتماعی
طبق دادههای دریافتی در سال ۲۰۲۳ یکی از پربازدهترین روشهای بازاریابی، حضور فعال در شبکههای اجتماعی است؛ برند شما میبایست حضور فعالی در شبکههای اجتماعی داشته باشد و علاوه بر اون باید بودجهای را برای گسترش و توسعه پیجهای خود به صورت ماهیانه در شبکههای اجتماعی اختصاص دهید. در بین شبکههای اجتماعی فعالیت در لینکدین رو حتما جدی بگیرید.
همکاری با ادمینهای با تجربه در این خصوص سرعت رشد شمارو افزایش میده که پیشنهاد میکنیم در این خصوص سراغ آژانسهای تبلیغاتی معتبر برید تا از هدر رفت بودجه شما جلوگیری بشه.
آلن دیب نویسنده معروف حوزه کسب و کار میگه مشتریان، با احساس خود خرید میکنند، نه با منطق خود.
با بررسی این جمله میتونید نتیجه بگیرید که چرا تبلیغات در شبکههای اجتماعی پربازده و تاثیرگذار هستند. البته روش تبلیغات شما در شبکههای اجتماعی هم اهمیت زیادی دارد که در ادامه درباره این مورد صحبت خواهیم کرد.
تبلیغات کلیکی هدفمند
مخاطبین عصر دیجیتال زمان زیادی در روز رو به گشتوگذار در وبسایتها و اپلیکیشنهای مختلف میگذرونن؛ بنابراین از طریق تبلیغات بنری، پاپ آپ و به طور کلی تبلیغات کلیکی میتونید به راحتی اونهارو ترقیب به بازدید از کسب و کار خودتون کنید.
نکته مهم دیگه در مورد تبلیغات کلیکی، هدفمند بودن اونهاست، شما میتونید مشخص کنید که تبلیغ شما به قشر خاصی (مثلاً ورزشکاران، بانوان و…) نمایش داده شود و این مورد باعث افزایش قابل توجه نرخ تبدیل شما میشود. شرکتهای تبلیغاتی متعددی ارائه دهنده خدمات تبلیغات کلیکی هستند. یکی از برندهای نام آشنای این حوزه تبلیغات کلیکی یکتانت میباشد که برای اطلاع از جزئیات کارِشون میتونید به وبسایتشون سر بزنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین روشهای تبلیغات است که میتونید حساب خوبی روش باز کنید. اینفلوئنسرها افرادی هستن که در شبکههای اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام و… معروف هستن و تعداد دنبالکنندههای زیادی دارن. زمانی که این افراد در مورد محصول یا برند شما صحبت کنن، کسبوکار شما میتونه رشد قابل توجهی پیدا کنه.
البته پیشنهاد میکنیم این تبلیغ به صورت مصنوعی و رسمی نباشه و سعی کنید به گونهای باشه که شخص اینفلوئنسر از محصول یا خدمات شما استفاده کنه و این تجربه رو به اشتراک بذاره و یا روش تبلیغ به گونهای باشه که نشاندهنده ارتباط صمیمانه محصول و خدمات شما با شخص اینفلوئنسر باشه. به این ترتیب بازدهی تبلیغ تا چند برابر بیشتر خواهد شد.
ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه
انتخاب استراتژی بازاریابی و محل تبلیغات مهمه؛ اما مهمتر از اون انتخاب یک روش تبلیغاتی تاثیرگذار هست، اگر تبلیغ شما جذاب و گیرا نباشد مخاطبین به سرعت از اون رد میشن و هیچ توجهی به اون نمیکنن، فقط کافیه تبلیغ شما تو سه ثانیه اول مخاطب رو به خودش جذب نکنه، به همین راحتی شما دیده نمیشوید.
طبق آخرین دادههای آماری، محتوای ویدیوای تا چند برابر بیشتر نسبت به محتوای متنی و عکس دیده میشود، بنابراین ساخت تیزر تبلیغاتی جذاب و خلاقانه تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبین دارد.
سه سبک تاثیرگذار در ساخت تیزر تبلیغاتی
ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از روشهای پربازده در بازاریابی و تبلیغات است. اما انتخاب سبک تیزر باید باتوجه اهداف برند شما انجام شود؛ سه سبک تاثیرگذار در ساخت تیزر تبلیغاتی عبارتند از:
- تیزر تبلیغاتی رئال
- تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک
- انیمیشنهای کوتاه تبلیغاتی
همونطور که بالاتر اشاره کردیم لازمه که در هر بخش کار رو به متخصصین اون بسپارید؛ در این زمینه هم گروههای معتبر زیادی فعال هستند. یکی از اونها استدیو لنزآپ هست که به طور تخصصی ارائه دهنده خدمات ساخت موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی خلاقانه هستند و میتونید از وب سایتشون بازدید کنید.
گوگل ادز
شما با استفاده از تبلیغات گوگل میتونید وبسایت خودتون رو در معرض دید مخاطبین زیادی قرار بدین. بدیهیست که داشتن یک وبسایت سئو شده و باکیفیت از واجبات کسبوکار شماست.
کافیه یک شعار تبلیغاتی کوتاه بسازید و در آن به طور مستقیم به درد مخاطب اشاره کنید و در نهایت خودتون رو به عنوان درمان به اونها معرفی کنید. با استفاده از تبلیغات گوگل ادز، شما به مخاطبین زیادی نمایش داده میشید و اگر در طراحی شعار کوتاه خود هوشمندانه عمل کرده باشید، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به مشتریهای وفادار تبدیل خواهید کرد.
جمع بندی
به طور کلی بهترین روش تبلیغات، نسبت به هر محصول و خدماتی میتونه متفاوت باشه و نسبت بازدهی تبلیغات قطعا به نسبت جزئیات کسبوکار شما میتونه تغییر کنه. اما این پنج مورد یعنی:
- حضور در شبکههای اجتماعی
- تبلیغات کلیکی هدفمند
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- ساخت تیزر تبلیغاتی (رئال، موشن و انیمیشن)
- گوگل ادز
از روشهای تبلیغاتی پربازده و تاثیرگذار در سال ۲۰۲۳ بودهاند و قطعا فعالیت اصولی و تخصصی در حوزههای نامبرده شده برای شما نتایج ارزشمندی به دنبال خواهد داشت؛ موفق باشید.
