جایگاه سامسونگ با در دست داشتن بیش از 95 درصد بازار OLED های بسیار قدرتمند دست نیافتنی به نظر می رسد.
اما رقبا به خصوص سردمدار آنان LG در حال آماده سازی خود برای به چالش کشیدن سامسونگ هستند زیرا که پای میلیاردها دلار پول در میان است.همه تولیدکنندگان بزرگ جهان بدنبال رقابت برای تامین OLED لازم برای میلیون ها گوشی هوشمند، تبلت و گجت های پوشیدنی هستند.
گفته می شود که شرکت صفحه نمایش های LG با کمپانی اپل مذاکراتی مبنی بر بستن قراردادی به مبلغ 2.5 میلیارد برای اختصاص یک خط تولید کامل این شرکت برای تولید صفحه نمایش های جدید OLED برای سازنده آیفون کرده است.
طبق گفته های منابع این کارخانه به سرمایگذارشان ،اپل می تواند مبلغی بین 1.75 میلیارد تا 2.62 میلیارد دلار را برای سرمایه گذاری بر روی صفحه نمایش های جدید E6 LG اختصاص دهد.LGدر حال حاضر در حال خرید تجهیزات برای تولید بیش از 60هزار پنل OLED در هر ماه در این کارخانه است . کارخانه تولید صفحه نمایش E6 سومین کارخانه تولید صفحه نمایش LG میباشد. این کارخانه قبلا نیز برای کمپانی اپل صفحه نمایش های انعطاف پذیر OLEDرا برای اپل واچ با ابعاد 4.5اینچی تولید کرده است و در حال حاضر در حال راه اندازی کارخانه تولید E5 می باشد.
شرکت اپل اذعان داشت که کمپانی اپل و ال جی بر روی این قرارداد به طور ضمنی به توافق رسیده اند ولی جزئیات آن هنوز نهایی نشده است که انتظار می رود تا پایان این ماه این مهم نیز به سرانجام برسد.
قبلا نیز شایعاتی مبنی بر سرمایه گذاری اپل دومین غول بزرگ دره ی سیلیکون بر روی صفحه نمایشگرهای شرکت LG بر سر زبان ها بود. در ما ه آوریل رسانه های کره ای اعلام نمودند که گوگل احتمالا 880میلیون دلار برای استفاده از ظرفیت شرکت LG در تولید صفحه نمایش سرمایه گذاری کند که شرکت کره ای این موضوع را تصدیق کرد ولی بیان داشته که معامله هنوز بصورت نهایی به ثبت نرسیده است.
چرا شرکت های اپل و گوگل تمایل به استفاده از صفحه نمایش های تولید شرکت LG دارند؟ آن هم با چنین هزینه ی گزافی! البته این کاملا قابل پیش بینی است ،موضوع عرضه و تقاضاست. تقاضای OLEDدر سال های آینده به طور فزاینده ای افزایش خواهد داشت و شرکت LG یکی از کمپانی های بدرد بخور در این زمینه است که می تواند انحصارطلبی شرکت سامسونگ را بشکند.
البته سامسونگ هم بیکار ننشسته است و به شدت در قسمت محصولات جدید خود سرمایه گذاری و هزینه کرده است که شامل احداث بزرگترین کارخانه تولید OLEDدر جهان است. با پیش بینی اینکه کمپانی اپل و سایر سازندگان گوشی های هوشمند به سمت صفحه نمایش های OLED گرایش پیدا کرده اند سامسونگ نسبت به سود حاصله از این قسمت بازار بسیار حساس شده است زیرا که با صرف هزینه های هنگفت در دهه های گذشته به نوعی بر روی این تکنولوژی قمار بزرگی کرده بود.ظهور دستگاههای خمیده (که از صفحه نمایش های بزرگ استفاده خواهند کرد) وتمایل به جلوگیری از ورود رقبای چینی دو دلیل دیگر سامسونگ برای سرمایه گذاری و صرف منابع پولی بیشتر در زمینه ی صفحه نمایش های OLED می باشد.
شایع شده است که هر سه کمپانی گوگل ال جی و اپل توجه ویژه ای به گلکسی نوت گوشی هوشمند مجهز به OLEDجدید شرکت سامسونگ که در پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد دارند. اما این کشمکش در این قسمت بازار جز بسیار کوچکی از رقابت اصلی رو به رشد در زمینه صفحه نمایش های OLED است.