Discover the Rabby Wallet, a user-friendly tool for managing your cryptocurrencies securely. Simplify your digital asset experience at rabby wallet. Vavada casino зеркало

چطور باید برای کسب‌و‌کارمان درگاه پرداخت بگیریم؟

چطور باید برای کسب‌و‌کارمان درگاه پرداخت بگیریم؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هر کسب‌وکاری که امروز در اینترنت فعال است و به فروش خدمت یا محصولی می‌پردازد برای دریافت پول از مشتریانش به یک درگاه پرداخت نیاز دارد. دریافت درگاه پرداخت برای سال‌ها کار راحتی نبود اما حالا با توسعه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک این کار به راحتی انجام می‌شود. کافی است مدراک و شرایط حداقلی لازم برای یک کسب‌وکار وجود داشته باشد تا بتواند درگاه پرداخت دریافت کند و در سایت یا اپلیکیشن خود از آن استفاده کند.

درگاه پرداخت آنلاین چیست؟

درگاه پرداخت آنلاین بستر امن اینترنتی است که در آن کسب‎وکارها و مشتریان می‌توانند تراکنش‎های خود را انجام بدهند. درگاه پرداخت با انتقال اطلاعات رمزگذاری‌شده بین یک درگاه پرداخت (مانند یک وب‌سایت، تلفن همراه یا کدهای USSD) و پردازشگر یا بانک خریدار، یک تراکنش آنلاین را انجام می‌دهد. خدماتی مانند خرید اینترنتی، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات و… با کارت‌های متصل به شبکه شتاب بر بستری ایمن و استاندارد ممکن می‌شود. هر کسب‌وکاری به عنوان یکی از اساسی‌ترین بخش‌های تجارت خود به درگاه پرداخت آنلاین نیاز دارد.

درگاه پرداخت آنلاین در جهان

درگاه پرداخت آنلاین در جهان

اولین گام‌ها برای دستیابی به درگاه پرداخت آنلاین را پیش از همه شرکت امریکن اکسپرس (American Express) با کارت‌های اعتباری‌اش در سال ۱۹۵۹ برداشت. بعدتر ظهور دستگاه‌های خودپرداز در دهه‌ی ۶۰ و ۷۰  و ایده‌ی محدود نبودن به بانک‌های فیزیکی، نیاز به این تکنولوژی حیاتی را در رشد خرید و فروش‌ها نشان می‌داد. اصطلاح «درگاه پرداخت اینترنتی» برای اولین‌بار در آمریکا استفاده شد، زمانی‌که Authorize.Net آن را برای پرداخت‌ با کارت‌های اعتباری مطرح کرد. در اواخر دهه‌ی ۹۰ رشد اینترنت و فناوری‎های مالی در نهایت به درگاه پرداخت آنلاین به عنوان یکی از اولین محصولات فینتکی انجامید.

اولین شرکت پردازش‌گر پرداخت آنلاین که این ابزار را ارائه می‌داد در سال ۱۹۹۸ تأسیس شد، ابتدا با نام Confinity فعالیت می‌کرد، این شرکت بعداً به X.com تغییر کرد و در سال ۲۰۰۱ با نام فعلی خود یعنی PayPal کار می‌کند. دهه‌ها بعد پیشرفت فینتک در سراسر دنیا، کشورهای دیگر را نیز از این فناوری بهره‌مند کرد.

امروزه فروشگاه‌های آنلاین بسیاری به عنوان شناخته‌شده‌ترین محصول فینتکی، از درگاه پرداخت استفاده می‌کنند.

انواع درگاه پرداخت

در حال حاضر در ایران دو نوع درگاه پرداخت وجود دارد: درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط. درگاه پرداخت مستقیم به صورت مستقیم توسط شرکت‌های خدمات فنی بانک‌ها ارائه می‌شود و درگاه پرداخت واسط از طریق شرکت‌های خدمات پرداخت الکترونیک قابل دستیابی است.

مهمترین نقطه قوت درگاه پرداخت مستقیم می‌تواند ثبات درگاه و نرخ حداقلی تراکنش‌های ناموفق باشد اما این نقطه قوت در حال‌حاضر چندان هم ویژه نیست زیرا شرکت‌های پرداخت الکترونیک هم درگاه‌پرداخت با ثبات ارائه می‌دهند.

نقطه قوت درگاه پرداخت واسط، در بهینه کردن خدمات است. شرکت‌های خدمات الکترونیک با تمرکز روی بهبود تجربه کاربری توانسته‌اند خدماتی فراتر از درگاه پرداخت را ارائه دهند. امروز برای جذب مشتریان و ایجاد تنوع و انعطاف در پرداخت تنها داشتن درگاه پرداخت کافی نیست بلکه باید ابزار‌های متنوعی داشته که جواب همه‌ نیازهای مالی و پرداختی یک کسب‌وکار آنلاین را بدهد.

چگونه می‌توان درگاه پرداخت آنلاین داشت؟

برای دریافت درگاه پرداخت آنلاین کافی است به سایت شرکت‌های خدمات الکترونیک مراجعه شود و با ثبت‌نام یا ساخت حساب کاربری مدارک اولیه را بارگزاری یا ارسال کنید. معمولا در فاصله زمانی کوتاه و بعد از پیاده‌سازی فنی روی سایت یا اپلیکیشن کسب‌وکار درگاه پرداخت فعال خواهد شد. اما آیا یک درگاه پرداخت همه چیزی است که یک کسب‌وکار به آن نیاز دارد؟

درگاه پرداخت و فراتر از آن

شاید یک فروشگاه اینترنتی که در آغاز راه خود است تنها با یک درگاه پرداخت نیاز مهم و اولیه‌اش برطرف شود. اما امروز امکانات پرداخت آنلاین با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و یک کسب‌وکار از ابتدای راه باید به این فکر کند که در مسیر توسعه نیاز دارد تا خیلی سریع و با کیفیت بتواند طبق نیاز خود این ابزار و امکانات را بکار گیرد. بنابراین اگر کسب‌وکاری در آغاز راه است نباید از افق پیشرفت و نیازهای آینده خود غافل باشد.

امروز داشتن درگاه‌های پرداخت موجود.

منبع:

https://www.rade.ir

https://www.wikipedia.org

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402