کمپانی چینی شیائومی در نظر دارد تا اواخر سال 2018 و یا اوایل سال 2019 میلادی، وارد بازار ایالات متحده شده و محصولات خود را در این بازار پر سود به فروش برساند.
برند چینی شیائومی در حال برنامه ریزی برای شروع فروش گوشی های هوشمند خود در ایالات متحده است. البته این تصمیم چند سالی است که در اتاق فکر و نقشه راه شیائومی وجود دارد اما به نظر می رسید این برند چینی، امروز بیش از هر زمان دیگری به این هدف خود نزدیک شده است. بر اساس گزارش اخیری که وال استریت ژورنال منتشر کرده، «لی جون» مدیرعامل شیائومی، گفته که «شرکت وی قصد دارد تا پایان سال 2018 یا اوایل سال 2019 میلادی وارد بازارهای ایالات متحده امریکا شود».
شیائومی چهارمین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند در چین است که از سال 2011 کار خود را با یک استارت آپ شروع کرد. هدف اولیه این برند در تولید و فروش گوشی های هوشمند باقیمت بسیار پایین و از طریق وب سایت های آنلاین بود. اما تصمیمات و بلندپروازی های مدیران این شرکت، باعث شد تا شیائومی خیلی زود پله های ترقی را طی کرده و در عرض مدت 7 سال بتواند وارد بازارهای آسیایی و اکنون در آستانه ورود به بازار امریکا شود. شیائومی با عرضه گوشی های هوشمند خود در هند و دیگر کشورهای آسیایی با قیمتی مناسب، توانست موفقیت های بسیاری کسب کند. امکانات و مشخصاتی که گوشی های هوشمند این برند ارائه می دهند، گاها قابل رقابت با برندهای معتبری همچون سامسونگ بوده، به طوری که شیائومی توانست در سه ماهه چهارم، در صدر جدول پر فروش ترین گوشی های هوشمند در هند قرار بگیرند.
مدیران این شرکت معتقدند که سود بدست آمده از فروش گوشی های هوشمند باید نزدیک به قیمت تمام شده در کارخانه باشد و افراد باید در هر سطح بودجه، توانایی مالی خرید گوشی های هوشمند این برند را داشته باشند. با چنین تفکری، شیائومی تلاش کرد تا بتواند بهترین محصولات را در حوزه صنعت موبایل به بازار عرضه کند. در دو سال اخیر، این کمپانی چینی توانست گوشی های هوشمند خود را در کشورهای غرب آسیا و همچنین برخی از کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا عرضه کند.
شیائومی با بازار ایالات متحده غریبه نیست، این کمپانی هم اکنون محصولاتی همچون انواع دوربین های عکاسی دیجیتال و بلندگوهای خود را در این بازار عرضه و به فروش می رساند. شیائومی برای اینکه بتواند در این بازار موفق ظاهر شود، نیازمند داشتن یک تیم مذاکره کننده قوی برای رایزنی با اپراتورهای امریکایی است. همان طور که پیش تر در خبرها منتشر کردیم، FBI حضور برندها چینی همچون هواوی و اوپو را در بازار امریکا به لحاظ مسائل امنیتی، ممنوع اعلام کرده بود. اپراتورهای AT&T و Verizon نیز از این هشدار FBI تبعیت کرده و قرار داد فروش محصولات هواوی و اوپو را در امریکا لغو کردند. باید ببینیم مدیران شیائومی برای راضی کردن FBI و اپراتورهای امریکایی چه راهی را پیش خواهند گرفت.
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر