دوره، گویا دوره بازی های مستقل و دو بعدی است. همین امروز خبری دیگر از یک بازی دو بعدی را شاهد بودیم. اما Spectrum Break کمی با دیگر بازی های مستقل فرق می کند. خودم به شخصه خیلی در مورد این بازی کنجکاو هستم. Spectrum Break یک سکو بازی است که در آن هدف شما این نیست که به نقطه ای خاص در هر مرحله برسید، بلکه باید چراغ تمامی اشکال بازی را با لمس کردنشان روشن کنید. هر شیء ای در فضا معلق است و شما می توانید با نیروی حرکتیتان تکانش دهید، پس اگر زوایه حرکتی را درست انتخاب کرده باشید می توانید سوار شکل های خاص بشوید تا برای رسیدن به دیگر اشکال کمکتان کند. بخشی از من می گوید که بازی آرامش بخشی خواهد بود و بخشی دیگر (اون بخشی که تو سکو بازی افتضاحه و اعصاب نداره) می گویید Spectrum Break بقدر پرتنش و سرعتی است که مجال لذت بردن از طیف زیبای رنگ ها را به شما نمی دهد. به هر حال باید تا 29 مارس منتظر باشم تا بفهمم حدس کدام بخشم درست تر بوده است.
Spectrum Break اولین بازی سازنده اش «جیسون هین» محسوب می شود، و طبق گفته او مکانیک جاذبه صفر به این معناست که شما می توانید در حالی که بازی می کنید شکل هر مرحله را تغییر دهید. (تا جایی که من اطلاع دارم) پریدن روی بعضی اشکال باعث می شود که به سمت پایین سقوط کنند، و قرار گرفتن روی لبه چپشان آن ها را به سمت راست هدایت خواهد کرد. اما بعضی موانع ممکن است واکنش های متفاوتی از خودشان بروز دهند، غالباً یا به این دلیل که به یک مانع دیگر متصل شده اند یا اینکه بوسیله فلشی که آن ها را در مسیر های مختلف به پرواز در می آورد، علامت گذاری شده اند.
روشنایی هر مانع با یک صدای کوچک همراه خواهد بود، اگر چه تریلر منتشر شده فقط شامل آهنگ است، آن هم چه آهنگی. فشار دکمه tab باعث می شود مراحل را از زوم خارج کنید تا ببینید دیگر موانع بازی در کجاها قرار دارند، بازی در طول پیشرفت شما در مراحل موانع بیشتری اضافه می کند. می توانید تریلر بازی با موسیقی تکنوی فوق العاده اش که یادآور دهه 80 با چراغ های نئونی است را در پایین مشاهده کنید.
