خبرها حاکی از این است که به دلیل بروز مساله قطعی سراسری در امریکا و برخی دیگر از نقاط جهان، الکسا آمازون به مدت چند ساعت فرمان های صوتی را نمی شنید.
در این بازه زمانی دستیار هوشمند الکسا آمازون خاموش بود و کاربران زیادی در سراسر دنیا امکان کار کردن با این سیستم خود را نداشتند. کاربرانی که این مساله را تجربه کرده بودند، می گفتند شبیه به این بود که الکسا کر شده و هیچ فرمان صوتی را نمی شنود! این کاربران می گفتند به همین دلیل الکسا اصلا قدر نبوده فرمان های مربوطه را اجرا کند. البته باید بگوییم همه کاربران سراسر دنیا با چنین مساله ای مواجه نشده بودند و برخی کاربران هنوز می توانستند در همان بازه زمانی به الکسا آمازون فرمان صوتی بدهند. لذا همه کاربران در سراسر جهان تحت تاثیر این مساله قرار نگرفته بودند.
علت بروز این مساله قطعی مربوط به سرورهای AWS US East-1 و سایر سرویسهای وابسته به AWS بوده و منجر به بروز چنین مساله ای شده است. از زمان بروز مساله، آمازون به جد و جهد تلاش کرد تا در اولین زمان ممکن مساله را حل کند و در نهایت تلاس آمازون به نتیجه رسید و الکسا آمازون مجددا توانست به کار خود ادامه دهد و اکنون فرمان های صوتی را دریافت و اجرا می کند.
شایان ذکر است دستیار هوشمند کورتانا تلاش می کند تا سیستم پایه خود را به عنوان یک دستیار دیجیتالی بدون نیاز و وابستگی به پلت فرم تلفن همراه راه اندازی کند تا در صورت بروز چنین مسایلی کورتانا قطع نشود. آمازون نیز در اکو آماوزن در تلاش بود تا هر گونه وابستگی سیستم خود را از سایر سیستم ها ایجاد کند. به هر حال مساله ای که برای الکسا آمازون رخ داد، می توانست منجر به نارضایتی کاربران این دستیار هوشمند شود. اگر آماوزن به سرعت مساله را حل نمی کرد شاید صدمه ای جدی در بازار این محصول به وجود می آمد.