نمایشگاه MWC 2018 در حالی به پایان رسید که کمپانی های مختلفی در آن حضور داشتند. از این بین جنجالی ترین و مورد توجه ترین برند، کدام شرکت بود؟ ظاهرا محصولات نوکیا بیش از سایر تلفن های هوشمند مورد توجه قرار گرفته و خبرساز شده است.
HMD Global، شرکتی که با نام تجاری تلفن همراه نوکیا به موفقیت هایخوبی دست پیدا کرده است. نوکیا با شعارها و استراتژی های تازه ای در کنگره جهانی موبایل 2018 شرکت کرد و ظاهرا آنچه برای آن تلاش کرده بود به ثمر نشست. کنگره جهانی موبایل جهانی (MWC) از 7 تا 10 اسفند ماه در بارسلونا اسپانیا برگزار شد و برندهای مختلیف محصولات جدید خود را رونمایی کردند. در طی نمایشگاه 4 روزه، کمپانی فنلاند توانست تقریبا دو جایزه را آن خود کند و از همه مهم تر جنجالی ترین و خبرساز ترین برند نمایشگاه شد.
حتی با وجود رقابت شدید سامسونگ و رونمایی گوشی های گلکسی S9 و S9 پلاس ، ولی HMD Global با مدل های جدید گوشی های هوشمند اندرویدی و گوشی نوکیا 8110 4G نوستالژیک توانست توجه ها را به خودش جلب کند. نوکیا در نمایشگاه MWC 2018 نشان داد که می تواند با گوشی هایی که به بازار عرضه نموده است توجه ها به خودش جلب کند. بر اساس نظرسنجی که توسط سایت Brandwatch در مشارکت با توییتر منتشر شد، نوکیا بیشترین نام تجاری بود در طول نمایشگاه MWC 2018 مورد استفاده قرار گرفته و توانسته غول های فناوری مانند سامسونگ ، هواوی ، گوگل و اپل را غافلگیر کند.
این برندها به ترتیب مورد توجه ترین برندها بوده اند. بعد از نوکیا، سامسونگ، سپس هواوی و گوگل و اپل به ترتیب مورد توجه ترین برندهای این نمایشگاه بوده اند. هم چنین مدیرعامل شرکت نوکیا، سارویکاس اعلام کرد این شرکت در نمایشگاه امسال توانسته 21 مدال را از آن خود کند. سال قبل نیز این شرکت موفق به کسب 17 مدال شده بود. ولی امسال نوکیا رکورد دار کنگره جهانی موبایل بود.
کمپانی HMD در سال جاری میلادی بسیار قوی وارد بازار شده و می تواند در عرصه فروش گوشی های اندرویدی بسیار قوی عمل کند. اما ستاره این نمایشگاه هم گوشی نوکیا 8110 4G بود که توانست احساسات مخاطبان را تحریک نماید و این گوشی 80 یورویی به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.