ESRB (هیئت درجه بندی نرم افزارهای تفریحی)، با احساس مسئولیت نسبت به خرید و فروش های داخل بازی، امروز اعلام کرد که با ساخت یک برچسب بروی نسخه فیزیکی بازی هایی که خرید درون بازی دارند در هنگام انتشارشان آن ها با دیگر بازی ها مجزا خواهد کرد.
برچسب جدید به بازی های اطلاق می شود که به بازیکنان خرید درون پیشنهاد می کند. این به معنی که دیگر نه تنها لوت باکس ها جزو این برچسب قرار می گیرند، بلکه پوشش ها، season pass ها ، قطعه های موسیقی، DLC و حتی قابلیت غیرفعال کردن تبلیغات در بازی در این برچسب ها قید می شود. به زبان ساده تر اکثر بازی های مدرن در این برچسب قرار خواهند گرفت.
رئیس ESRB پاتریشا ونس طی میز گردی که با خبرنگارن داشت اعلام کرد در حالی که جلوه های بصری بازی مثل خشونت یا محتواهای نا مناسب در کنار بازی قرار می گیرند برچسب ها در خارج از محدوده درجه بندی قرار خواهد گرفت. چنین چیزی شبیه تعامل آنلاینی خواهد بود که توسط ESRB درجه بندی نشده و فقط برای تمایز با دیگر محصولات نام گذاری و بسته بندی می شود.پاتریشا ونس گفت:
مطمئنم که شما می پرسید چرا ما کار خاصی در رابطه با لوت باکس ها انجام نمی دهیم و من به شما اطمینان خاطر می دهم که ما طی چند هفته و ماه اخیر تحقیقات زیادی به ویژه در بین والدین انجام دادیم. چیزی که متوجه شدیم این بود که اکثریت والدین نمی دانند که لوت باکس چه چیزی است و آن هایی که مدعی هستند می دانند در واقع مفهوم واقعی لوت باکس را درک نکرده اند.
در نتیجه ونس گفت که مسئولیت ESRB نیست که به لوت باکس ها فشاری وارد کند، اما به شما اطلاع رسانی کند که یک بازی با لوت باکس و دیگر معاملات درون بازی دریافت می کنید. بنا به گفته ونس والدین بابت اینکه فرزندانشان در بازی پول واقعی (که مکانیک اصلی لوت باکس محسوب می شود) خرج می کنند یا خیر، ابراز نگرانی کردند. همچنین ESRB ناشران را به افشای میزان لوت باکس در بازی مجبور نخواهد کرد، اما ظاهراً بسیاری از ناشران تمرین چنین چیزی را خودشان آغاز کرده اند.
برای کمک بیشتر به والدین، ESRB یک سایت آنلاین با آدرس ParentalTool.org راه اندازی کرده که دستورالعمل کنترل های والدین را روی دستگاه های بازی محبوب امروزی قبیل Xbox One، PS4، PC و نینتندو سوییچ و حتی گوگل پلی قدم به قدم آموزش می دهد.
شاید نام ونس را از ماه پیش به خاطر داشته باشید، هنگامی که سناتور آمریکا مگی حسن نامه ای بابت پیگیری بیشتر مسأله لوت باکس در بازی به ونس نوشته بود. حسن حتی پا را فراتر گذاشت تا مطمئن شود که اعضای FTC (اعضای تجارت فدرال) قضیه لوت باکس ها را پیگیری خواهند کرد.لنس گفت:
ما به کار با این صنعت ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم افشا سازی موثر در خرید کلی بازی ها و به ویژه لوت باکس ها وجود داشته باشد. پس مطمئن باشید اگر کار بیشتری باید انجام دهیم، فروگذاری نخواهیم کرد.