نبرد جدید سامسونگ و اپل در تکنولوژی AR بوسیله ایموجی

ایموجی AR
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به دلیل کمبود ویژگی های جدید، بازارهای بزرگ گوشی های هوشمند برای جذب مصرف کننده و فروش محصولات اخیرشان دچار مشکل هستند. اکنون برای نشان دادن قابلیت واقعیت افزوده دستگاه هایشان دست به گریبان ایموجی های مختلف شده اند.

اپل اولین شرکتی بود که امکانات واقعیت افزوده ایموجی را پیش کشید و آن را در مراسم معرفی آیفون ۱۰ سال گذشته Animoji نام گذاری کرد. سنسور سه بعدی این دستگاه در پنل جلویی، حرکات چهره شخص را بررسی و سپس آن را به شکل یک ایموجی متحرک تقلید می کند.

سامسونگ هنگام انتشار پرچمدارش یعنی گلکسی S9، در روز یکشنبه از روش خودش استفاده کرد و آن را ایموجی واقعیت افزوده نام گذاری کرد. چنین چیزی به کاربران اجازه می دهد که از خودشان سلفی بگیرند و نرم افزار گوشی آن را تبدیل به یک آواتار می کند که تمامی حرکات صورت شخص را شبیه سازی کرده است.

سونی یک گوشی هوشمند در روز دوشنبه در کنگره جهانی موبایل در  بارسلونا به اسم اکسپریا XZ2 منتشر کرد، که به افراد این امکان را می دهد که صورتشان را اسکن کنند و یک آواتار سه بعدی بسازند.

این ایموجی ها و آواتار های شخصی سازی مثال هایی برای استفاده از واقعیت افزوده (AR) می باشند، ویژگی که بسیاری از تولید کنندگان گوشی های هوشمند راجع به آن صحبت می کنند. مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک در سال گذشته به سایت CNBC گفت که «AR آیفون را حتی ضروری تر خواهد کرد». سال گذشته اپل همانند گوگل برای سازندگان، جعبه ابزاری منتشر کرد که بتوانند اپلیکیشن های واقعیت افزوده خلق کنند.

ایموجی AR

ممکن است از تکنولوژی واقعیت افزوده خیلی استفاده کاربردی نشود و تحلیلگران گفته اند که ایموجی ها فقط راهی برای آموزش مردم برای استفاده از این تکنولوژی هستند.

فرانسیسکو جرونیمو، کارگردان تحقیقاتی دستگاه موبایل اروپا در IDC در مصاحبه تلفنی با CNBC گفت: «ایموجی ها سریع ترین و ساده ترین روش برای تولید کنندگان هستند تا در حالی که مصرف کنندگان رو به کاهش می باشند از طریق تکنولوژی واقعیت افزوده کابران را دوباره جذب کنند».

یک ویژگی جدید و تمرکزی مجدد روی قابلیت های دوربین گوشی های هوشمند در بازار، که کاربران را برای ارتقاء گوشی های همراهشان به دستگاه های گران قیمت تر در بازار ضعیف تشویق می کند.

آخرین آمار از فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه چهارم 2017 شکل گرفت که بر اساس این آمار ، سامسونگ و اپل هر دو دچار افت فروش هستند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها