کمپانی بلک بری موبایل قصد دارد بین 3 تا 5 درصد از فروش جهانی گوشی های هوشمند را در چند سال آینده از آن خود کند. فرانسیس ماهیو، مدیر ارشد بخش تبلیغات کمپانی بلک بری امروز در بارسلونای اسپانیا و درست پیش از آغاز کنگره جهانی موبایل MWC 2018 در کنفرانسی از هدف بلک بری در این مورد خبر داد. آقای ماهیو در این کنفرانس خبری توضیح داد، در حالی که گوشی های هوشمند بلک بری در حال حاضر نیز از موقعیت خوبی برخوردار است ولی وی قصد دارد فروش گوشی های هوشمند بلک بری را در آینده بیشتر کند و از سهم کنونی این برند در بازار، علی الخصوص در بخش اصلی آن راضی نیست. طبق اطلاعات منتشر شده از جانب تحلیل گران بازار، تخمین زده می شود که این کمپانی در حال حاضر چیزی کمتر از 1 درصد از بازار گوشی های هوشمند را در اختیار داشته باشد.
پس از آن که بلک بری ساخت سخت افزار های داخلی گوشی های هوشمندش را در ابتدای سال 2016 میلادی متوقف کرد، این کمپانی روال جدیدی را در پیش گرفت و برای باقی ماندن در بازار گوشی های هوشمند دست به دامان شرکای خارجی شد. در حالی که شراکتهای بلک بری با دیگر کمپانی ها بر هیچ کس پنهان نیست، ولی بزرگ ترین شریک این برند که به فروش گوشی های هوشمندش کمک می کند کمپانی TLC Communication بوده که یک غول تکنولوژی واقع در شنژن گوانگدانگ است که گوشی های برند آلکاتل را نیز تولید کرده و به فروش می رساند.
با وجود تمرکز افزاینده این کمپانی بر گوشی های پیشرفته و با کیفیت، بلک بری باید تمام تلاشش را به کار گیرد تا در بازار ایالات متحده یعنی بزرگترین بازار گوشی های هوشمند پرچمدار به رقابت بپردازد. انتظار می رود که این برند کانادایی هم ساخت گوشی های سنتی مانند Blackberry Motion را ادامه دهد هم گوشی های دارای صفحه کلید فیزیکی را به جای KEYone عرضه کند. این کمپانی همچنین مشغول کار روی رابط کاربری و امنیت نرم افزاری خود است و این قابلیت ها را در تبلیغات محصولاتش به وفور به کار گرفته است.
