باورش سخت است ولی نیسان هنوز هم با تولید و فروش 350000 دستگاه نیسان لیف، عنوان پرفروشترین خودروی الکتریکی را از آن خود کرده است، با این که این خودرو مانند تسلا در صدر اخبار خودروهای الکتریکی نیست.
اگرچه شاید فروش 350000 دستگاه طی 8 سال آنچنان هم جالب توجه نباشد. با یک حساب سر دستی می توان فهمید که نیسان لیف تنها حدود 40000 دستگاه در سال فروش داشته است. در مقایسه با نیسان، تسلا در سال 2017 رکورد فروش 100000 دستگاه را زده و این رکورد بدون به حساب آوردن مدل 3 این کمپانی است که یکی از پرفروش های بالقوه به حساب می آید. کمپانی ایلان ماسک حدود 30000 دستگاه خودروی الکتریکی را تنها در فصل آخر سال 2107 میلادی به فروش رسانده است و واضح است که با کسب چنین مقامی در پایان سال می توان آن را جزو پرطرفدارترین وسایل نقلیه این رده محسوب کرد.
اکنون همه چیز بستگی به تولید مدل 3 دارد. هدف کنونی تسلا رسیدن به رکورد فروش 2500 دستگاه از این خودرو در هفته تا پایان ماه فوریه و تولید 5000 دستگاه تا پایان فصل دوم سال جاری میلادی است. اگر تسلا به این اعداد دست یابد، نیسان لیف به یک معجزه برای به دست آوردن دوباره رتبه اول فروش نیاز خواهد داشت.
از طرفی نیسان اطمینان دارد که نیسان لیف نسل دوم که پارسال عرضه شد نیز قادر به به دست آوردن رتبه اول فروش خواهد بود. این کمپانی ژاپنی هنوز مشخص نکرده است که این اطمینان از کجا سرچشمه می گیرد ولی همه کمپانی ها به خودروهای ساخت خود مانند فرزندانشان مطمئن هستند پس شاید این دیدگاه نیسان نیز چنین دلیلی داشته باشد.
از طرف دیگر کمپانی خودروسازی تسلا نیز خود را یک کمپانی بلندپرواز و موفق نشان داده و طبق گزارش ها ایلان ماسک اکنون به 9 هدف از 10 هدف مد نظر خود برای تسلا دست یافته که یکی از این اهداف نیز تولید 300000 وسیله نقلیه الکتریکی است.