«چطوری باید درگاه پرداخت برای اینستاگرام بسازم؟ چرا بهتر است که درگاه پرداخت برای اینستاگرام بگیریم؟» این سوالات از آن سوالهایی هستند که این روزها دارندگان خیلی از پیجهای کاری به دنبال جواب مناسبی برای آن میگردند. اصلاً شاید شما هم به دنبال جواب این سوالها هستید. خب نمیشود که انکار کرد در دنیای رقابت، همهی دارندگان فروشگاههای آنلاین آن هم در اینستاگرام که یکی از محبوبترین پلتفرمها به خصوص در ایران است، دلشان میخواهد بهترین سرویسها را ارائه بدهند. یکی از این سرویسها هم که به روند پرداخت آنلاین سرعت میبخشد و در عین حال شانس خرید را بالا میبرد استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی یا همان لینک پرداخت است. با این اوصاف در ادامهی این مطلب میخواهیم به توضیحاتی دربارهی درگاه بانکی و ساخت آن برای اینستاگرام مطالبی ارائه بدهیم.
فهرست عناوین مطلب:
درگاه پرداخت اینستاگرام چیست؟
درگاههای پرداخت به طور کلی سیستمها یا نرمافزارهای الکترونیکی هستند که راه انتقال وجه از حساب مشتری را به حساب فروشنده تسهیل و تسریع میکنند. یعنی مشتری شما خیلی راحت و به سرعت با کلیک یا لمس بر روی درگاه وارد صفحه پرداخت میشود و بعد از وارد کردن شمار کارت و رمز پویا مبلغ مد نظر را واریز میکند. البته نکته اینجاست که درگاههای پرداخت اینترنتی اصولاً برای وبسایتها طراحی شدهاند و با توجه به اینکه امروزه استقبال از خرید اینترنتی در شبکههای اجتماعی به خصوص در اینستاگرام گسترش یافته و تعداد فروشگاههایی که وبسایت ندارند رو به افزایش است، در واقع درگاهی که شما برای برنامهی خود ایجاد میکنید درگاه بانکی بدون سایت یا همان لینک پرداخت است.
چرا بهتر است برای اینستاگرام درگاه پرداخت بسازیم؟
راستش آمار و تجربهی خیلی از صاحبان پیجهای کاری در اینستاگرام نشان داده است در زمان پرداخت پول از طریق روشهای دیگر یک سری مشکلات وجود دارد که فروشنده ها مدام با آنها سروکار دارند. به طور مثال در روش کارتبهکارت در بعضی موارد لازم است مشتری تا پای دستگاه خودپرداز برود یا اینکه مثلاً شما به عنوان فروشنده برای هر فروش باید اطلاعات کارت بانکی خود را ارسال کنید یا با چالش محدودیت در سقف پرداخت روبهرو بشوید. همهی اینها زمانبر است و از همه مهمتر احتمال منصرف شدن مشتری را هم بالا میبرد. از این جهت ساخت یک درگاه پرداخت مناسب که این چالشها را کنار میزند اهمیت پیدا میکند و در فروش شما تاثیر مثبت میگذارد.
مزایای استفاده از درگاه پرداخت در اینستاگرام
- قابلیت گزارشگیری آنلاین از واریزیها و حذف دغدغهی نگهداری از فیشها
- ایجاد امنیت و اعتبار بیشتر برای کسبوکار شما با نمایش مشخصات فروشگاه در درگاه
- تسریع و تسهیل روند پرداخت و حذف محدودیت مکانی
- دریافت اطلاعات مشتری از جمله شماره تماس برای اطلاعرسانیهای بعدی و گامی به سوی تبلیغات
- ایجاد لینک اختصاصی برای هر محصول
- دریافت وجه تا سقف ۵۰ میلیون تومان
درگاه پرداخت اینستاگرام (لینک پرداخت) را از کجا تهیه کنیم؟ هزینه آن چقدر است؟
در کل ارائهدهندگان درگاههای پرداخت شرکتهای psp و شرکتهای پرداختیار یا واسط هستند. همانطور که در مطالب قبل گفتیم درگاهها در اصل مبتنی بر وبسایت طراحی شدهاند. اما با ورود کسبوکارهای مختلف به شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام ضرورت درگاههای بدون سایت دوچندان شد. از این جهت شرکتهای پرداختیار برای ایجاد خدمات مالی شروع به ارائهی درگاه اینستاگرام یا لینک پرداخت کردند. به طور کلی شما برای تهیهی این درگاه باید به سایت یکی از پرداختیارها مراجعه کنید تا نهایت در عرض 24 ساعت لینک خود را دریافت کنید. دریافت اولیهی لینک پرداخت هزینه ندارد اما در مقابل خدماتی که پرداختیارها ارائه میدهند کارمزدی به میزان نیم تا دو درصد از تراکنشها کسر میشود. به طور مثال تعرفهی تراکنش لینک رایانپی ۵۰۰ تومان برای هر تراکنش است.
مراحل ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی برای اینستاگرام
برای راهاندازی درگاه پرداخت اینترنتی چقدر باید هزینه کنید، بهترین درگاه پرداخت کدام است، از کجا باید درگاه بانکی بگیرید و موارد مهم دیگر، در واقع سؤالاتی هستند که در مقاله 10 سوال ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی به آن پاسخ دادهایم؛ پس پیشنهاد میکنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را نیز مطالعه کنید، در ادامه سه مرحله اصلی دریافت درگاه پرداخت برای شبکه اجتماعی اینستاگرام را شرح میدهیم.
مرحله اول: مراجعه به سایت پرداختیار مد نظرتان و درخواست درگاه پرداخت
رایان پی با استفاده از دانش فنی و با توجه به نیازهای موجود و اتصال درگاه پرداخت به اینستاگرام سرویسی را بدون نیاز به داشتن سایت با عنوان لینک پرداخت ارائه می دهد، که از این طریق می توانید هزینه محصولات یا خدمات خود را سریع تر و راحتر دریافت کنید و مدیریت بیشتری بر سفارشات خود داشته باشید.
به سایت درگاه پرداخت رایان پی مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت نمایید. در صفحه باز شده شما باید اطلاعات خواسته شده که مربوط به مشخصات و آدرس و … است پر کرده و بعد گزینهی اینستاگرام را انتخاب کنید. در صفحهی باز شده که مربوط به درج آدرس صفحه اینستاگرام است شما باید آدرس فروشگاه اینستاگرامی خود را درج کنید. در ادامه با فعال کردن تیک گزینهی “قبول شرایط استفاده از درگاه پرداخت” و رفتن به پایین صفحه و کلیک بر روی “ثبتنام” میتوانید وارد صفحهی دیگر یعنی تکمیل فرم تحراز هویت بشوید. حواستان باشد که تمام فیلدهایی که ستاره قرمز دارند باید تکمیل بشوند.
مرحله دوم: تکمیل فرم احراز هویت
بعد از ثبت درخواست و وارد کردن مشخصات اولیه حالا وقت آن است که اطلاعات تکمیلی خود را برای احراز هویت وارد سیستم کنید. البته قبل از هر کاری برای انجام بهتر مراحل و آشنایی بیشتر شما میتوانید به پایین صفحه بروید و مطالب و نکات مهم مربوط به ثبت درخواست را مطالعه کنید. به طور کلی در این صفحه شما مشخصاتی از قبیل شماره تلفن همراه، شماره شبا کارت بانکی و … را وارد کرده و تصویر شناسنامه و کارت ملی خود را بارگزاری میکنید. البته در این قسمت بهتر است از متن تعهدنامه، تاریخ و امضا، نام و نام خانوادگی و کارت ملی خود عکس گرفته و در فیلد تصویر احراز هویت خود آپلود کنید. بعد از تکمیل تمام گزینهها میتوانید گزینهی ثبت فرم را بزنید تا وارد مرحلهی بعدی بشوید.
مرحله سوم: ارزیابی احراز هویت و ارسال درگاه پرداخت
بعد از تکمیل مراحل قبل شما باید منتظر تایید و صحت سنجی اطلاعات خود توسط شرکت پرداختیار بمانید. بهتر است بدانید که شرکتهای پرداختیار تحت نظارت شرکت شاپرک هستند و در این مرحله صحت احراز هویت بسیار مهم است. اگر تمام اطلاعات فرم احراز هویت مورد تایید قرار بگیرد، کارشناسان شرکت با شما تماس میگیرند و مشخصات درگاه پرداخت یعنی لینک پرداخت و اطلاعات پنل مدیریتی را برای شما ارسال میکنند. جالب است بدانید این روند برای لینک رایانپی در کمتر از دو ساعت انجام میشود. البته اگر نقصی در احراز هویت شما وجود داشته باشد، کارشناسان شرکت برای رفع آن شما را کمک خواهند کرد.
در مجموع باید گفت اگر در اینستاگرام فعالیت کاری دارید برای اینکه تراکنشهای مالی خود را سرعت ببخشید و چالشهای مربوط به روشهای کارتبهکارت را دور بزنید و شانس خرید مشتری را بالا ببرید، بهترین راه میتواند ساخت درگاه پرداخت اینستاگرام یا همان لینک پرداخت باشد. بعد از دریافت لینک پرداخت که مراحل آن در این مطلب بیان شد، شما می توانید این لینک را در بیو پیج خود درج کنید، اگر دارای ده هزار فالوور هستید در استوری به نمایش دربیاورید یا اینکه در دایرکت در اختیار مشتری قرار بدهید.