اگرچه نینتندو سوییچ اکنون مدت زیادی نیست که در بازار عرضه می شود ولی در همین مدت کم از کنسول پیشین خود یعنی Wii U موفق تر عمل کرده است. ظرف مدت تنها 11 ماه فروش کنسول های سوییچ فروش 5 ساله کنسول های Wii U بیشتر بوده است. در حالی که دلیل موفقیت این کنسول، یک مورد مشخص نیست ولی این حقیقت که سوییچ ظرف مدت 9 ماه بازی های بیشتری از Wii U در مدت دو سال به فروش رسانده شاید دلیل محکمه پسندی باشد.
کوتاکو (Kotaku) با استناد به اطلاعات متاکریتیک (Metacritic) به این نتیجه رسیده است که نینتندو سوییچ تا ماه دسامبر سال 2017 سه برابر بیشتر از کنسول پیشین نینتندو یعنی Wii U در همان بازه زمانی و دو برابر بیشتر از Wii فروش داشته است.
موفقیت نرم افزاری
موفقیت نرم افزاری سوییچ تا حدود زیادی در موفقیت کلی این کنسول تأثیر گذاشته است. سوییچ از عناوین مستقل در فروشگاه اینترنتی بازی ای شاپ (eShop) پشتیبانی میکند و با توسعه دهنده های سوم شخص به منظور افزایش تنوع محصولات ارائه شده برای سوییچ همکاری دارد. درست همان قدر که عناوین اول شخص از استودیوهای بازی سازی رسمی مانند Brath of the Wild و ادیسه سوپر ماریو (Super Marop Odyssey) در فروش نسخه خود برای این کنسول موفق بوده اند، گزینه هایی نرم افزاری که دست کاربران را باز گذاشته نیز در همه گیر شدن این کنسول تأثیری شگرف داشته است.
جالب آن جاست که سوییچ حتی عملکردی بهتر از کنسول های بزرگی چون پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در زمینه بازی های منتشر شده در همین بازه زمانی داشته است. البته، کمیت بازی ها لزوماً به معنای کیفیت نیست و کوتاکو نیز وقت زیادی برای مقایسه امتیازات داده شده به بازی ها توسط منتقدان صرف کرده است. داده ها نشان دهنده آن است که به طوری کلی میانگین کیفیت عناوین سوییچ بهتر از عناوین منتشر شده برای Wii و Wii U در بازه زمانی مشابه بوده است.
اگرچه سوییچ یک کنسول دستی جالب توجه است ولی روشن است که نینتندو میداند که این کنسول در آینده کفایت نخواهد کرد. نوگرایی باعث فروش کنسول های می شود ولی کیفیت مداوم و نرم افزارهای مختلف است که باعث فروش کنسول ها در طولانی مدت خواهد شد.