نتفلیکس در حال افزایش تلاش و بودجه برای ساخت یک استودیوی بازی سازی در سطح جهانی و بین المللی است. در همین راستا نتفلیکس سومین استودیو بازی سازی خود را که Boss Fight Entertainment نام دارد خرید. با اخبار تکمیلی در این رابطه، همراه پلازا باشید.
حدود چهار ماه پیش بود که این شرکت، بازیهای موبایلی را در اختیار کاربران خود قرار داد. از آن به بعد نتفلیکس تیمی خلاق و حرفهای را در راستای اهداف بازی سازی خود تشکیل داد.
اولین استودیویی که نتفلیکس خرید، استودیو Night School بود. اعضای این استودیو، توسعه دهنده بازی Oxenfree بودند. پس از آن نوبت به استودیوی Finnihs Next Games رسید. در ادامه این خریدهای نتفلیکس، این کمپانی بزرگ، استودیو بازی سازی Boss Fight Entertainment را به عنوان سومین استودیو خریداری کرد.
بنیانگذاران استودیو بازی سازی Boss Fight Entertainment میگویند:
مأموریت ما این است که تجربههای بازی ساده، زیبا و سرگرم کننده را برای گیمرهایمان در هر جا که میتوانند بازی کنند، به ارمغان بیاورد. نتفلیکس به ارائه بازیهای بدون آگهی تبلیغاتی به عنوان بخشی از اشتراک اعضا تعهد دارد. همین تعهد، به توسعه دهندگان بازی مانند ما، این امکان را میدهد که بدون نگرانی در مورد کسب درآمدمان، روی ایجاد و توسعه بازی لذت بخش و جذابتر تمرکز کنند.
ما یعنی پرسنل Boss Fight Entertainment بابت ملحق شدنمان به نتفلیکس بسیار هیجان زده هستیم. دلیل این حجم از هیجان مشخص است، ما اینجا آن کاری را که میخواهیم انجام میدهیم. این همکاری دو جانبه بین ما و نتفلیکس باعث شکل دهی به روند پیشرفت بازیها در آینده شود.
رهبران Boss Fight Entertainment چه کسانی هستند؟
دیوید ریپی (مدیر عامل)، بیل جکسون و اسکات وینست که از همبنیانگذاران این مجموعه بودند، استودیو Boss Fight Entertainment را در سال 2013 تأسیس کردند. این استودیو مستقر در تگزاس، توسعه دهندگان بازیهایی مانند Age of Empires، Star Wars: The Old Republic و Halo Wars هستند. البته توسعه دهندگان بازیهای رایگان CastleVille، DungeonBoss myVEGAS Bingo و KingdomBoss هم با این شرکت بازی سازی همکاری داشتند.
نتفلیکس بر این باور است که هنوز در گام نخست بازی سازی در سطح عالی قرار دارد. نتفلیکس معتقد است که از طریق خریدهایی مانند استودیو Boss Fight Entertainment، میتواند یک استودیوی بازی سازی در سطح جهانی بسازد. این استودیو میتواند تعداد زیادی از بازیهای اصلی را بدون خریدهای درون برنامهای به صدها میلیون مشترک خود عرضه کند.