بنیانگذاران استودیو «مون» (Moon)، توماس مالر و گنادی کورول، توسط توسعه دهندگان داخلی استودیو به تبعیض جنسی، نژادپرستی و قلدری متهم شدند. این اتهام در گزارش جدیدی از GamesBeat، بیان شد. کارمندان و کارکنان استودیو مون، به GamesBeat گفتند که جو و شرایط استودیو را ظالمانه و تحقیرآمیز میدانند. آنها به این اشاره کردند که مدیران استودیو از کلماتی مبنی بر این که این استودیو یک محل کار باز و راحت است، استفاده میکردند. اما کلمات در واقع پوششی برای سوء استفادهای که در آنجا اتفاق میافتد بود.
نمونههای زشت و ناشایستی در گزارش GamesBeat به چشم میخورد. از استفاده از کلمات توهین آمیز توسط بنیانگذاران و مدیران، جوکهای ضد دینی، بحث عمومی و جوک در مورد اندازه اندام افراد از این دست موارد هستند. طبق گزارش GamesBeat بسیاری از این شوخیها و بحثهای نامناسب در گفتگوهای عمومی اتفاق میافتند که نشان میدهد مالر و کورول هیچ شرمی بابت حرفهای خود نداشتند. همچنین این نشریه طبق گزارش خود میگوید که گردش مالی در استودیو «مون» بالا است اما کارمندان جدیدی با وعده پاداشهای بزرگ و سایر مزایا جذب شدهاند. با اخبار کامل در این رابطه همراه پلازا باشید.
نظر کارمندان راجع به اتفاقات و صحبت های بنیانگذاران استودیو مون
یکی از توسعه دهندگان گفت که آنها علی رغم ظلمی که از طرف بنیانگذاران استودیو احساس کردند، در استودیو فعالیت خود را ادامه دادند. زیرا با وجود همه اینها، نسبت به کار خود در بازیهای این استودیو احساس غرور میکردند. توسعه دهندگان واکنش طرفداران و استریمهای توییچ بازیها را میدیدند تا بدین وسیله با ظلمی که بر آنها میشد کنار بیایند.
ما واقعاً بازی خاصی توسعه دادیم و میدانیم تنها راهی که توانستیم با آن شرایط سخت کنار بیاییم این بود که مردم را در توییچ تماشا کنیم و دیگران را ببینم که تحت تأثیر بازی ما قرار میگیرند. این در واقع بخشی از روند کنار آمدن با مسئله و مرهم ما بود.
آنها در ادامه به GamesBeat گفتند:
شاید رنج من ارزشش را داشت زیرا پلیرها حس فوق العادهای داشتند. اما نکته اصلی آنجاست که همه ما در استودیو «مون» به نوعی بازنده و سوخته بودیم.
گزارش GamesBeat بسیار گسترده و حاوی اطلاعات کافی در مورد این محل کار ادعایی «ظالمانه» است.
بنیان گذاران «مون» چه جوابی برای این موارد دارند ؟
GamesBeat گزارش کاملی از جوابیه و پاسخ بنیانگذاران استودیو «مون» به این اتهامات و صحبتهای کارکنان خود ارائه کرده است. در ادامه این پاسخ را به شما منعکس میکنیم.
ما احساس نمیکنیم این سخنان و گزارش شما، مربوط به همه کارکنان ما باشد. آنها هر روز در حال پیشرفت هستند و کارهای بزرگی انجام میدهند. ما به سابقه خود در شاد کردن مردم و کارمندان خود، پیشرفت شغلی و کمک به موفقیت مالی آنها بسیار افتخار میکنیم.
ما بنیانگذاران، استودیو استودیو «مون» را بر مبنای یک اساسنامه انسانی بنا کردیم. قدم اول این بود که ما یک استودیوی خوب ایجاد کنیم که محدود به مرزهای جغرافیایی نباشد که به ما کمک کند تا استعدادهای برتر را از سراسر جهان جذب کنیم. در قدم دوم، ما میخواستیم فرهنگ فعالیت قوی را ایجاد کنیم که در آن تیم ما پیشرفت کند و بهترین کار را در این صنعت ارائه دهد. از روز اول تصمیم گرفتیم که سود و پاداش تلاش خود را با تیم به صورت کامل تقسیم کنیم. ما بر این باوریم که موفق شدیم.
چیزی که تیم ما را بسیار قدرتمند میکند، تنوع جهانی و فرهنگی ما است. اعضای تیم ما در بیش از 40 کشور مختلف در چهار قاره کار میکنند. این ساختار استودیو «مون» است که به همه اجازه میدهد صادقانه و مستقیم صحبت کنند. ما به عمد شروع به ایجاد نوع متفاوتی از استودیو کردیم. استودیویی که خلاقیت، ارتباطات باز، همکاری و عملکرد را تشویق میکند.
حال تصمیم با شماست که عادلانه قضاوت کنید. امیدواریم که شما بهترین قاضی برای این اتهامات واهی باشید. هر آنچه که برای شناخت اصل و اساس استودیو «مون» لازم بود را شرح دادیم.
توماس مالر و گنادی کورول – بنیانگذاران استودیو
کلام آخر
نظر شما در رابطه با اتهامات وارد شده و جوابیه بنیانگذاران استودیو Moon چیست؟ آیا به زودی یکی از استودیوهای محبوب صنعت گیم را از دست خواهیم داد؟ لازم به ذکر است که کمپانی ایکس باکس، هرگونه همکاری خود را با این استودیو قطع کرده است. نظرات خود را با ما در بخش کامنتها در میان بگذارید.