به نظر میرسد که سریال بازی Halo تقریباً به زمان انتشار خود نزدیک شده و در 24 مارس (4 فروردین 1401) پس از انتظارات فراوان و سرمایهگذاری پولی قابل توجهی از سوی پارامونت پلاس (Paramount Plus) منتشر میشود. گزارشات نشان میدهد که فصل 1 این سریال، بودجهای معادل 10 میلیون دلار برای هر اپیزود داشت که هزینه کلی فصل 1 را حدود 90 میلیون دلار برای 9 اپیزود نشان میدهد. با جزئیات بیشتر از این خبر همراه پلازا باشید.
گزارشات هیچکس یا چیزی را برای رقم بودجه 10 میلیون دلاری ذکر نکرد، اما تانیا گیلز (Tanya Giles)، مدیر برنامهریزی پارامونت پلاس گفت که این سریال نشاندهنده «نوسانی برای مخاطبان گسترده» است. گیلز گفت:
امید من این است که سریال بازی Halo معنای برند Paramount Plus را گسترش دهد.
اگر واقعاً 10 میلیون دلار بودجه هر قسمت برای سریال هیلو صحیح باشد، شبیه به بازی تاج و تخت شبکه HBO خواهد بود که گفته میشود برای هر قسمت از فصلهای قبلی 10 میلیون دلار هزینه شده و به 15 میلیون دلار در هر قسمت برای دو فصل پایانی رسید. تخمین زده میشود که نمایشهای تلویزیونی مارول دیزنی پلاس برای هر قسمت ۲۵ میلیون دلار هزینه داشته باشد و گمان میرود که گرانترین تولیدات تلویزیونی در این تجارت باشند.
نه تنها تولید مجموعه تلویزیونی Halo بسیار پرهزینه بود، بلکه به لطف وقت اضافی نویسندگان به دلیل تعطیلیهای مرتبط با کووید، مجموعهای از بازنویسیها و بازنگریها را نیز پشت سر گذاشت. استیون کین (Steven Kane)، مجری برنامه گفت که بیش از 265 پیش نویس از 9 قسمت فصل اول را نوشته است.
وقتی سریال در 4 فروردین پخش شد، طرفداران میتوانند ببینند که این پول و زمان چگونه خرج شده است. همچنین در این گزارش، کین، که برای فصل 2 همکاری نخواهد داشت، گفت که او و تیمش، زمانی که در حال برنامه ریزی جهت ساخت این سریال بودند، مجموعه بازی های Halo را نگاه نکردند. کین گفت:
ما به بازی نگاه نکردیم و درمورد آن نیز صحبتی نکردیم. ما در مورد شخصیتها و جهان این بازی صحبت کردیم. بنابراین من هرگز خودم را به «بازی» محدود نکردم.
کیکی ولفکیل از استودیو 343 (سازنده بازی) گفت که یک تصمیم کلیدی در توسعه سریال Halo، زمانی بود که تیم تصمیم گرفت قانون خود را به نام «تایم لاین نقرهای» داشته باشد که جدا از بازیها است. همانطور که قبلاً اعلام شد، این مجموعه تلویزیونی چهره Master Chief را نشان میدهد؛ در حالی که بازیها هرگز این کار را انجام ندادهاند. ولفکیل گفت:
در اوایل این کار، ما به ساخت سریالی فکر میکردیم که میتواند بسیار نزدیک به بازی Halo باشد. چیزی که فهمیدیم این بود که تلاش برای شبیه سازی کردن کلمه به کلمه بازی، نمیتوانست چیزی که میخواهیم را به عنوان واسطه نمایش دهد. همچنین این قضیه به تیمهای خلاق و نیاز آنها برای بیان یک داستان و ساختن جهان از نگاه آنها کمک نمیکرد.
کلام آخر
سریال بازی Halo یکی از اتفاقاتی بود که طرفداران مدتها منتظر آن بودند. پیش از این نیز تلاشهایی برای ساخت مجموعهای بر اساس این بازی محبوب شده بود، اما هیچ کدام به مرحله اجرایی و موفقیت نرسید. باید چند روزی منتظر ماند و دید نتیجه این هزینهها و انتظار هواداران چه خواهد شد. میتوانید نظرات خود را با ما در مورد این مجموعه تلویزیونی در میان بگذارید.