بازار پوشاک هوشمند ( غیر از ساعت های هوشمند ) در مراحل ابتدایی هستند. شرکت تحقیقاتی IDC انتظار دارد که خرید این نوع پوشاک ها تا 4 سال آینده دو برابر شود. ساعت های هوشمند و محصولات مخصوص شنوایی دو محصولی هستند که در حال ترند شدن می باشند.
فعلا که ساعت های هوشمند بیشترین فروش را در میان این محصولات داشته است. در حال حاضر این ساعت ها 71.4 میلیون فروش دارند و انتظار می رود که در سال 2021 به 161 میلیون برسد. اگر روند فروش مثل 3 ماه اول 2017 باشد اپل ، شیاومی و سامسونگ شرکت های اول تا سوم در فروش ساعت های هوشمند خواهند بود.
مچ بند ها هم توسط فیتبیت ، شیاومی و جابون به فروش می رسند و در 4 سال آینده رشد نسبی خواهند داشت. IDC پیش بینی کرده است که فروش محصولات از 47.6 میلیون به 52.2 میلیون می رسد.در حال حاضر نشانه های ردیاب تناسب اندام و مچ بند های هوشمند و همچنین افزایش خرید ساعت های مچی این نوید را به ما می دهد که انقلابی در بازار پوشاک رخ داده است. خبر بد برای فیتبیت اینکه سال ها برای ساخت ساعت های هوشمند مقاومت کرد.
پوشاک هوشمند یک فاز جدید ؟
رومان للماس مدیر محقق در پوشاک هوشمند IDM اعلام کرد: بازار پوشاک در یک فاز جدید است.
وی ادامه داد:در آغاز این بازار ها میزان علایق خریداران بسیار مهم بوده اما حالا ملاک اصلی بر روی کارایی این محصولات رفته است. از شکل ظاهری این محصول گرفته تا این که این محصولات چه چیزی را به ارمغان می آورد (تجزیه و تحلیل و ارائه اطلاعات بصری )
انتظار می رود پوشاک های هوشمند در چهار سال آینده پیشرفت چشمگیری خواهد داشت و همچنین قیمت این پوشاک های هوشمند کاهش پیدا خواهند کرد. IDC پیش بینی کرده است که در سال 2021 21.6 میلیون فروش پوشاک هوشمند خواهد بود و افزایش 3.3 میلیونی نسبت به سال 2017 خواهد داشت.
همچنین IDC انتظار دارد که پوشاک های شنیدنی در سال 2021 4 میلیون افزایش داشته باشد.
