ظاهرا کاربران شبکه های اجتماعی علاقمند هستند به دلایل مختلف از لوگوی برندهای مطرح دنیا در پست های خود استفاده کنند. حتما شما هم برخورد کرده اید که کاربران و مردم عادی، از لوگوی برندهای مشهور دنیا در پست های خود استفاده می کنند. این برندهای مشهور، با این رویکرد کاربران، بدون اینکه هزینه ای برای تبلیغات پرداخت کنند، از تبلیغات رایگان طرفداران شان در شبکه های اجتماعی، بهره مند می شوند. به نظر شما لوگو کدام برند در شبکه های اجتماعی، بیش از بقیه توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد؟
طی بررسی آماری که صورت گرفته ظاهرا لوگو مک دونالد ظرف مدت 2 ماه بیش از یک میلیون بار در پست های شبکه های اجتماعی، توسط مردم عادی و بدون اینکه مک دونالد حتی یک دلار بپردازد مورد استفاده قرار گرفته است. یک تبلیغ عالی و مجانی برای مک دونالد!
ظرف مدت فقط دو ماه، لوگو مک دونالد تقریبا بیش از یک میلیون بار در پست های اینستاگرام و توییتر ظاهر شده است. این برند معروف بدون پرداخت هیچ گونه پولی از سوی خود مردم تبلیغ شده و شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و توییتر هم در این بین نقش موثری داشته اند.
اسنپ چت، توییتر، اینستاگرام و فیس بوک جزو شبکه های محبوب کاربران محسوب می شوند. ظاهرا از بین همه این شبکه های اجتماعی توییتر و اینستاگرام بیش از بقیه از لوگو برند مک دونالد در پست های خودشان استفاده کرده اند. افراد مشهور، برندهای مطرح دنیا همیشه مورد توجه کاربران هستند و تعجبی ندارد اگر مردم و کاربران عادی چنین کاری انجام بدهند.
بر اساس تجزیه و تحلیل اخیر سایت Brandwatch ، مشخص شده است که برندهایی که بیش از بقیه در معرض توجه مردم در شبکه های اجتماعی هستند، توسط خود مردم و کاربران عادی، در قالب پست های شبکه های اجتماعی تبلیغ می شوند.
همانطور که در نمودار توسط آماری سایت تحلیل و آمار Statista نشان می دهد، شرکت های بزرگ در شبکه های اجتماعی مورد حمایت مردم قرار گرفته اند. برخی برندها آمار و ارقام خوبی را به خود اختصاص داده اند. در این نمودار مک دونالد در صدر بقیه برندها قرار گرفته و لوگو آن توانسته در عرض مدت 2 ماه، یک میلیون بار در پست های کاربران شبکه های اجتماعی ظاهر شود. مقام دوم مربوط به برند نایک است و رد مقام سوم آدیداس قرار گرفته است.