به نظر شما، کاربران گوشی های شیائومی و هواوی ، این دو برند جنجالی چینی، بیشتر از چه گروه های سنی هستند؟ نوجوانان هستند یا بزرگسالان؟ خانم ها بیشتر طرفدار این دو برند هستند یا آقایان؟
گزارش های آماری نشان می دهد بیشتر کاربران این دو برند یعنی شیائومی و هواوی، اغلب مردان در رده سنی 30-34 هستند!
یک شرکت تحقیقاتی در چین، به نام Jiguang، دو مقاله پژوهشی در زمینه این دو شرکت بزرگ در بازار گوشی های هوشمند چین منتشر کرده است. بر اساس این تحقیق و تجزیه و تحلیل انجام شده، بیشتر کاربران این دو برند، آقایان و آن هم در رده سنی 30 تا 34 سال هستند.
این بررسی روی کاربران چینی صورت گرفته ولی نکته جالب آن این است که در هر دو گوشی و هر دو برند، کاربران آقا هستند و رده سنی 30 تا 34 سال دارند. جالب نیست؟ طرفداران هم هواوی و هم شیائومی از یک جنس یعنی مذکر و در یک رده سنی هستند.
داده های تحقیق نشان می دهد که طرفداران شیائومی به طور عمده و بیشتر از بین آقایان هستند. این آمارها نشان می دهد که 69.1 درصد از کل طرفداران این شرکت را آقایان تشکیل می دهند. از سوی دیگر، طرفداران هواوی هم بیشتر مرد هستند، حدود 66 درصد از کل کاربران هواوی مرد هستند.
به غیر از این، یافته های آماری این موسسه همچنین نشان می دهد که بیشتر کاربران شیائومی در محدوده سنی 30-34 هستند. آمارها می گوید31.7٪ آنها بین 30 تا 34 سال سن دارند و دود 25.4 درصد آنها بین 25 تا 29 سال سن دارند. کاربران بالای 30 ساله 50 درصد کاربران شیائومی را تشکیل می دهند. از سوی دیگر، 44 درصد از کاربران هواوی، بیش از 30 سال سن دارند. در حالی که کاربران هواوی زیر 25 ساله تنها 26.1 درصد را تشکیل می دهند.
این تحقیق به بررسی مواردی از جمله سن کاربران، جنسیت آنها و حتی محل اقامت از جمله شهر و موقعیت مکانی کاربران هر دو برند پرداخته است. شهر محل اقامت کاربران در این تحقیق آماری به سه طبقه تقسیم شده است: سطح اول، سطح دوم، و سطح سوم. که هر سطح یک طبقه اجتماعی را نشان می دهد. البته مقوله های دیگری هم در این تحقیق مورد توجه قرار گرفته است. مثلا اینکه نظر این کاربران در مورد طراحی و شکل ظاهری گوشی های هر دو برند چیست و یا اینکه از نظر ظاهری بصری، جوانان این رده های سنی چه امتیازی به این گوشی ها می دهند.
بی شک چنین آمارها و تحقیقاتی به شرکت های سازنده کمک می کند تا بتوانند گوشی هایی متناسب با نیاز کاربران خود به بازار عرضه کنند.
