طی چند سال گذشته شاهد ویژگی ها و افزونه های جدیدی نظیر استریم زنده ویدئو و تولید محتوا از جانب فیسبوک غول بزرگ شبکه های اجتماعی بوده ایم و اکنون این شبکه اجتماعی مجازی قصد دارد اقداماتش را در زمینه بازی و با تمرکز بر پخش ویدئو بازی ها گسترش دهد. توییچ در این زمینه سال هاست که حرف اول را می زند و پس از آن یوتیوب و تا حدودی اپ میکسر (Mixer) مایکروسافت به پخش ویدئو بازی ها مشغول بودهاند. حال فیسبوک اعلام کرده که برنامه تولید محتوای جدیدی را در زمینه بازی و در راستای بخشی از تلاش برای دعوت استریمرها به این شبکه اجتماعی در نظر دارد و در عوض استفاده تولیدکنندگان محتوای بازی از این برنامه، فیسبوک نیز مخاطبان آنها را تأمین خواهد کرد.
طبق گفته فیسبوک، برنامه جدید آنها بر استریم ویدئو های زنده بازی و تأمین امکانات موردنیاز تولیدکنندگان برای مدیریت شبکه هایشان خواهد بود. برای مثال استریمرها در این برنامه قادر خواهند بود تا گیم پلی خود را با تفکیک پذیری تصویر ۱۰۸۰ پیکسل و در ۶۰ فریم بر ثانیه پخش کنند که این تفیکیکپذیری تصویر، بهترین استاندارد ممکن برای بازی ها است.
پر واضح است که این تلاش فیسبوک برای ساخت چیزی شبیه شبکه توییچ است که به اغلب استریمرهای شناخته شده این امکان را می دهد تا از ویژگی ها و امکاناتی مانند ثبت نام و خرید اشتراک و امتیازهایی برای مشترکان استفاده کنند؛ امتیازهایی نظیر چت خصوصی که اکنون در توییچ وجود دارد از جمله این امکانات است. فیسبوک میگوید برنامه جدیدش شامل سیستم انعام است که بیننده را قادر میسازد تا میزان حداقل ۳ دلار به تولیدکننده مورد نظرش هدیه بدهد، اگرچه هنوز هم امتیازهای خاصی برای طرفدارانی که انعام میدهند در نظر گرفته نشده است.
دیگر جزئیات منتشر شده در مورد برنامه فیسبوک بسیار اندک است؛ اطلاعاتی نظیر نحوه تقسیم درآمد تولیدکنندگان با فیسبوک. گفتنی است که این برنامه فیسبوک در روز یکشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد این شبکه اجتماعی از بزرگترین تولیدکنندگان محتوا برای پیوستن به این برنامه دعوت به عمل خواهد آورد.