استراتژی ضدتروریسم گوگل

استراتژی ضدتروریسم گوگل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروز گوگل از اضافه کردن چهار مرحله دیگر به برنامه پیشگیری خود برای مبارزه با تروریسم آنلاین خبر داد. این خبر را کِنت واکر مشاور عمومی شرکت گوگل در پستی روی وبلاگ این شرکت منتشر کرده است. وی در این مطلب منتشر شده از حدود و مقیاس این طرح در پلتفرم‌های یوتیوب و گوگل خبر داده است.

واکر پیش از این که جزئیات این مراحل را بازگو کند از اقدامات کنونی گوگل در زمینه جلوگیری از پخش و بازبخش محتوای تروریستی سخن گفت. این اقدامات از محتوای بازبینی شده توسط هزاران کارمند این کمپانی گرفته تا فناوری‌ها و سیستم‌های خودکار جلوگیری از ارسال و بازارسال محتوای شناخته شده تروریستی و همکاری مراجع قانونی با این شرکت را پوشش می‌دهد.

این مطلب فرستاده شده توسط واکر به هدف شرکت گوگل مبنی بر ایجاد تعادل بین جوامع باز و آزاد و جلوگیری از اقدامات تروریستی با هدف نابودی ارزش‌های چنین جوامعی متمرکز است. باهم به مرور این مراحل چهارگانه گوگل می‌پردازیم.

گام اول این عول جستجوگر اختصاص منابع مهندسی و یادگیری ماشینی هرچه بیشتر برای بهبود نرم‌افزار شناسایی گوگل است. این نرم‌افزار قادر است ویدئوهای نامناسب را به‌صورت خودکار شناسایی کند و محتوای تبلیغاتی تروریستی را از گزارش‌های قانونی توسط شبکه‌های خبری درمورد چنین محتوایی تشخیص دهد.

در دومین مرحله  این موتور جستجو امیدوار است تا تعداد کاربرهای تأییدشده خود را در یوتیوب با دوبرابر کردن تعداد مؤسسات غیردولتی (NGO) و حمایت مالی از آن‌ها برای بیشتر کردن فعالیت‌هایشان افزایش دهد. ممکن است فکر کنید که علامت‌گذاری حجم زیادی از محتوا که به عنوان نامناسب آنچنان هم دقیق نباشد ولی گوگل مدعی است که بیش از 90 درصد از محتوای علامت‌گذاری شده توسط گروه مستقل کارشناس‌هایش دقیق است.

در سومین و شاید مهم‌ترین مرحله از اقدامات گوگل که در مورد کاربرهای عادی یوتیوب است خط مشی این شبکه بزرگ در مورد ویدئوهایی است که آشکارا قوانین را زیرپا نمی‌گذارند. این بدین معنی است که قسمت نظرات کاربرها و قابلیت پیشنهاد شدن برای ویدئوهایی که در مرز نقض قوانین هستند ولی هنوز اجازه پخش دارند حذف شده و علامت “هشدار درون‌شبکه‌ای” هم بر آن‌ها اعمال می‌شود.

در آخرین مرحله گوگل برای مبارزه با افراط‌‌گرایی اقدام پیش گیرانه‌ای اعمال می‌کند. برای این منظور یوتیوب بیش‌ازپیش از روش هدایت به مسیرهای دیگر استفاده می‌کند. برای مثال یوتیوب تبلیغات گروهک‌های تروریستی برای سربازگیری را به جای ویدوئوهای مربوط به این موضوع به ویدئوهای ضدتروریستی هدایت می‌کند. روشی که قبلاً هم استفاده شده و امتحان خود را پس داده است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها